Recenzie: Percy Jackson si Olimpienii. Blestemul Titanului de Rick Riordan

Subiectul cartii:

Cand zeita Artemis dispare, se crede ca a fost rapita. Acum depinde de Percy Jackson si de prietenii lui sa afle ce s-a intamplat. Cine este destul de puternic sa rapeasca o zeita? Ei trebuie sa o gaseasca pe Artemis inaintea solstitiului de iarna, cand votul  ei in  Consiliului Olimpului poate avea o mare influenta asupra razboiului cu titanii. Si pe deasupra, Percy va trebui sa rezolve misterul unui rar monstru pe care Artemis il vana cand a disparut, un monstru atat de puternic incat ar putea sa distruga Olimpul pentru totdeauna.

Parerea mea:

  Avand in vedere cat de mult mi-au placut primele doua volume din seria Percy Jackson , am inceput cel de-al treilea volum cu mari asteptari. Nu am fost deloc dezamagit , Rick Riordan demonstrandu-ne inca odata maestria cu care scrie romane.

  Am ajuns deja la jumatatea seriei Percy Jackson si am observat ceva asemanator cu povestea din Harry Potter: totul devine din  ce in ce mai intunecat. Primul volum este destul de linistit( atat de linistit cat poate fi un film din seria PJ), al doilea incepe sa capate niste nuante mai intunecate iar in al treilea deja stim ca moartea unui personaj important mentine mereu interesul cititorului. Exact ca in HP, in PJ cresti odata cu Percy, inveti odata cu el, aflii lucruri noi si expermentezi impreuna cu el atat aspecte placute ale vietii cat si aspecte mai putin placute. Sunt tare curios cum va evolua “maleficul” pana la sfarsitul seriei.

  Am observat ca Rick Riordan are o placere nebuna sa faca cate un personaj sa dispara in fiecare volum, cate unul foarte important as spune. Mai intai a fost fulgerul lui Zeus( chiar daca nu este un persoanj), dupa care a fos Grover, dupa care Annabeth in acest volum si am impresia ca stiu pe cine vor cauta Percy &co in urmatorul volum.Momentele de maxima tensiune au fost multe in aceasta carte, dar secretul care a fost dezvaluit la sfarsit m-a socat, m-a facut sa-mi dau seama cat de mult iubesc seria asta. 

  Avem 3 personaje noi: Bianca, Zoe si Nico. De obicei nu ma descurc foarte bine cu personajele noi, mi se par enervante si in plus, dar stilul in care Riordan lea construit pe baza unei trasaturi dominante de caracter m-a facut sa le indragesc la fel de mult ca pe Percy, Grover si Annabeth. Bianca si Nico sunt frati si sunt super ok, cu toate ca Bianca mi se pare foarte egoista, iar Zoe este uneori enervanta dar de cele mai multe ori foarte amuzanta( aceasta obisnuind sa foloseasca o engleza veche foarte bizara). Mie cel mai mult imi lipseste Tyson, personajul meu preferat pe langa Percy, evident.

  Abia astept sa citesc si urmatoarele doua volume din serie, dar m-am decis ca este cazul sa ma calmez putin si sa ma apuc de Ender Game, de Imparatul Mustelor si de recitirea volumului 2 din seria Jocurile Foamei. Pana data viitoare sper ca mai multi dintre voi vor avea incredere in mine si vor citi Percy Jackson. Primele 2 volume deja au aparut in Romania la editura Arthur.

5

-G

23 thoughts on “Recenzie: Percy Jackson si Olimpienii. Blestemul Titanului de Rick Riordan

  1. Pe cuvantul meu de onoare ca in urmatoarea mea comanda de carti vor fi primele doua volume de la editura Arthur. Esti singurul vinovat!!! M-ai facut fffffoarte curioasa. Preconizez ca in septembrie cel tarziu octombrie o sa dau o comanda mai mare, fiindca deocamdata mai am in biblioteca de citit Vanilie si ciocolata de Sveva Casati-o carte groasa ca biblia si cu scrisul mic deci imi trebuie rabdate. Iubitul virtual si Clubul v de Kate Brian, Minckuni din dragoste de Diane Chamberlain, Marele Gatsby FScottFitzgerald, Portretul lui Dorian Grey Oscar Wild, Adio de Balzac, Decameronul vol unu si doi fiindca am avut o tentativa vara trecuta dar m-au plictisit, Manastirea din Parma vol unu si doi, Cei trei muschetari vol unu si doi, Mos Goriot Honore de Balzac, Principesa de Montpensier, Zaide, Principesa de Cleves, Istoria Henriettei de Anglia, Contesa de Tende de Doamna de Lafayette, Ulita copilariei si in Casa bunicilor de I Teodoreanu, Intamplarile bursucului de Eugen Jianu:-) 🙂 , trilogia Iubim de Octav Dessila, Seria Ciresarii de ctin chirita, Nunta luiFigaro si Barbierul din sevilla, Taras Bulba, Mantaua, Nasul, Vii de Gogol, Eugenie Grandet si Femeia la treizeci de ani de balzac.
    Ce imi recomandati sa citesc??? Sper ca intelegi de ce nu pot face inca o comanda, fiindca aceste carti zac necitite, plus ca am mai castigat si cartea Predestinati. Risc sa dorm pe pres la usa:-) 🙂 plus ca o sa imi vina si de la voi E udor sa te iubesc di Sub aceeasi stea.

  2. Si am terminat Narnia, mi-a parut rau cand am aflat ceva la final, o sa descoperi singura Alex. Pe de-o parte mi-a parut si rau si bine, am avut un sentiment contradictoriu….
    Deci eu ma confrunt cu o mare problema existentiala, ce sa citesc din teancul care ma asteapta?? Aa si mai e si Codin, Ciulinii baraganului si Chira Chiralina de Istrati..
    Cred ca fac biletele:-) 🙂 vreau sa le termin ca sa imi cumpar multe carti noi!!! Este si asta o boala:-) 🙂

      • A fost o placere! Merg pe mana voastra ca sa zic asa:-) , seria Harry Potter mi-am cumparat-o fiind impulsionata de articolele voastre in care souneati lucruri nestiute, curiozitati din HP, si mi-am zis ca asta e momentul sa o cumpar si sa o citesc. Cronicile le-am obtinut de la un schimb de carti dupa ce am citit descrierea ta despre minunata lume, tinutul Narnia. Percy Jackson imi cumpar sigur pentru ca m-a facut curioasa rau Geani, dar vreau totusi sa termin de citit macar o pare din aceste carti din biblioteca pe care nu le-am citit. Am tras biletel si ce credeti???? Vanilie si ciocolata:-) 🙂 am citit deja cateva randuri si e super, autoarea nu ma dezamageste asa cum nu a facut-o nici in Anna cu ochii verzi, sunt din ce in ce mai curioasa sa vad ce se intampla, insa astazi nu cred ca voi avea foarte mult timp la dispozitie pt citit…are insa o coperta care ma innebuneste asa ca trebuie neaparat sa mananc ciocolata cand o citesc:-) 🙂

  3. Salut , deci Percy Jackson e mai tare ca HP ? Cu greu imi vine sa cred ca vreo carte s-ar aseza pe acelasi raft cu HP ( seria care mi-a deschis apetitul pentru fantasy ) . E enervant cand vezi comparatii de genul asta deoarece daca ai citit o serie extrem de buna si vezi alta care ” e la fel de buna ” imediat te gandesti ” ce e porcaria asta ? Nu va fi in veci mai buna ca …”
    Dar dupa recenziile tale am hotarat sa ii dau o sansa deci se afla pe lista cu carti de citit imediat dupa ce termin seria Amurg . 🙂

  4. Sper,fiindca nu mai am rabdare.Le-am trimis celor de la editura Arthur un mail cu aceasta intrebare acum o saptamana,dar nu au raspuns nimic.
    Mersi oricum 🙂

  5. Eu am aflat de serie la clubul de lectura de la mine de la scoala… Iar apoi am cautat cartile in engleza si le-am citit…pe toate. Inclusiv urmatoarea serie, “The Heroes of Olympus”. Ultima carte din aceasta serie apare pe 7 octombrie anul acesta şi se numeşte “The Blood of Olympus”. Sper sa apara si traduse in romana, pentru ca sunt curioasa cum o sa traduca gluma cu “the dam snack bar” din The Titan’s Curse, plus ca mai vreau sa citesc o data cartile, în romana. 🙂 Plus ca mai sunt şi poveşti din alea pe lânga, carti separate cu “Ce mai fac semizeii între timp”. Şi am citit şi “The Kane Chronicles” , de la acelaşi autor. A aparut si o poveste în care Carter, unul din personajele principale din seria asta se întâlneşte cu Percy, şi e chiar amuzant. 🙂 Iar anul acesta mai apare o scurta poveste în care Sadie, sora lui Carter, se întâlneşte cu Annabeth. Şi pe lânga The Blood of Olympus mai apare o carte, “Percy Jackson’s Greek Gods”, în care Percy descrie cu umorul lui fiecare zeu în parte… Of, cred ca te-am înnebunit. 😀

      • Ma bucur când dau de alti fani români ai seriei şi de persoane care ştiu despre ce vorbesc eu aici, pentru ca majoritatea fanilor sunt “Aa, pai le-am citit pe cele de la clubul de lectura, doar alea exista! Şi m-am uitat şi la filme! Alte carti nu mai sunt!” Şi mie îmi vine sa-mi dau palme 😀
        Apropo, m-am abonat acum ceva vreme la blogul acesta şi de-atunci vad numai lucruri interesante în mail-ul meu! Spre exemplu, îmi deschid mail-ul şi vad “Shailene Woodley” sau “The Fault in Our Stars” sau orice altceva care ma intereseaza şi nu mai fac nimic altceva (uneori nu ma apuc nici de teme) pâna nu intru şi vad ce e nou pe-aici 😀

  6. Eu am comandat de curand seria Percy Jackson si Olimpienii 1-4 (adica Hotul Fulgerului,…). Abia astept sa le citesc, dar sunt suparata ca celelalte 2 volume nu sunt in limba romana *momentan*, iar Percy jackson si eroii olimpului este doar in engleza. Le vreau foarte mult, am auzit ca sunt peste masura de interesante, mai ales colectia in engleza… si mi-ar face mare placere daca le-as gasi, Doamne ajuta, in romana. Mie imi plac personajele, a fost dragoste la prima vedere, sunt frumoase, bine conturate, recunosc, nu in viziunea autorului, dar imi plac, in special Nico si Leo, dar toate sunt frumoase, bune *in ambele sensuri*, arata bine, de aceea m-am apucat de Percy jackson. Daca mai aflati noutati legate de aceasta serie…sa ma anuntati si pe mine 😉

  7. Cartea mea preferată e “Percy Jackson și Olimpienii”, dar păcat că nu au tradus în română ultimele cărți. Eu vă recomand și ” Piramida roșie” sau “Tronul de foc”, tot de Rick Riordan. Este vorba despre zeii din mitologia egipteană. 🙂

Leave a comment