Recenzie: Percy Jackson si Olimpienii. Hotul Fulgerului de Rick Riordan

Percy Jackson si Olimpienii. Hotul fulgerului este un roman fantastic bazat pe miturile Greciei Antice si este prima carte din seria Percy Jackson si Olimpienii a lui Rick Riordan.

Volumul prezinta aventurile lui Percy, un pusti de doisprezece ani care descopera ca este semizeu, fiind fiul unei muritoare si a zeului Poseidon. Stim ca tinerii cititori nu sunt foarte atrasi de povestile mitologiei clasice, considerând ca acest tip de lectura este dificila si lipsita de conexiuni cu societatea din zilele noastre.

Dar cartea lui Rick Riordan contracareaza aceste neajunsuri, fiind un excelent îndrumar mitologic, plin de aventura si pe gustul copiilo. Rick Riordan reuseste, cu multa abilitate, sa plaseze istorisirile din cartile lui Homer într-un context actual, folosindu-se de umor si reconstruind aventurile clasice într-un ritm alert, ce tine cititorul cu sufletul la gura.

Au trecut ani de cand incerc sa gasesc ceva care sa umple golul lasat de Harry Potter. Cred ca seria Percy Jackson a lui Rick Riordan se apropie cel mai mult de adevar. In primul rand ma fascineaza posibilitatea de existenta a mitologiei greci in zilele noastre. Mereu am fost interesat de astfel de informatii, atat cele privind mitologia greaca cat si cele privind mitologia egiptului(despre care puteti citi intr-o alta serie a lui Rick Riordan-The Kane Chronicals). Percy Jackson te va cuceri de la primele pagini, primele randuri, primele cuvinte.

Naratorul, Percy,  este o voce atat de puternica care are un impact imens asupra ta inca de la primele 2-3 randuri: “Uitati cum sta treaba, nu eu am cerut sa fiu un semizeu. Daca cititi asta pentru ca va ganditi ca ati putea fi unul,va dau un sfat: inchideti chiar acum cartea.”. Percy este dislexic si sufera de deficit de atentie, lucru care mi-a placut enorm deoarece multi se regasesc in Percy, acesta fiind un outcast.

Pur si simplu lumea creata de Riordan este fascinanta, plina de elemente la care nici macar nu te-ai fi gandit. Descrierile sunt magnifice, atat de magnifice incat m-a facut sa-mi doresc sa ajung pe Muntele Olimp din Grecia. Atat de magnifice incat m-a facut sa-mi comand “Legendele Olimpului” de pe elefant ca sa inteleg lumea lui Riordan, a lui Percy pana al cel mai mic detaliu. Ador modul in care autorul a adus zeii in zilele noastre si i-a transpus in cetateni ai zilelor noastre care poarta costume cu cravata si isi dau intalniri secrete cu muritori.

Personajele sunt absolut incredibile. Annabeth iti da impresia ca este cea mai puternica adolescenta si cea mai inteligenta, aceasta fiind fiica Atenei, zeita intelepciunii si a strategiei. Gorver este foarte funny si gaseste mereu momente tensionate pentru a interveni cu parerea lui. Percy este eroul, este liderul, in adevaratul sens al cuvantului.Acest trio este evident structurat dupa stereotipul Harry, Ron Hermione, astfel incat: Percy este eroul, Grover este prietenul speriat si de incredere, iar Annabeth fata desteapta indragostita de erou. Mi-a placut foarte mult capitolele destinate cate unei creaturi din mitologie, cum ar fi: momentul Meduzei(cea care te impietreste cu o privire, cu capul ei de serpi), momentul lui Procust(cel care-si intinde sau isi taie victimele pana incap perfect in paturile lui) sau  momentul cu Charon(cel care trece mortii pe raul Styx, care duce catre Infern).

Avand in vedere toate cele mentionate va recomand Percy Jackson. Alte cuvinte nu ar mai avea sens. Chiar acum intra pe elefant si da comanda sau da o fuga la cea mai apropiata librarie si cumpar-o pentru ca merita merita merita. Un adevarat izvor de cunoastere care iti da sansa sa-ti dezvolti cultura generala si sa te distrezi facand-o.

P.S: Filmul este extraordinar daca nu ai citit cartea, dar daca ai citit-o ti se va parea extraordinar de prost. Pur si simplu oamenii care au facut filmul (chiar daca este Chris Columbus, primul regizor al filmului Harry Potter), probabil au citit doar un rezumat al cartii pentru ca nu prea are mare legatura cu aceasta.

5

3 thoughts on “Recenzie: Percy Jackson si Olimpienii. Hotul Fulgerului de Rick Riordan

1. Ai facut o recenzie foarte buna, pentru ca sincer iti spun treaba asta cu zei in lumea contemporana la cravata etc nu atrage prea mult, insa descrierea ta starneste curiozitatea. Am auzit ca o serie asemanatoare cu Harry Potter ar fi Septimus Heap. Cartile au coperti adorabile, insa nu stiu continutul cat este de bun..pe mine ma tenteaza