Recenzie: Prodigy de Marie Lu

Raniti si pe fuga, a trecut o saptamana de cand June si Day au scapat din Los Angeles si din Republica. Day este crezut mort, asasinat, dar soldatii nu stiu ca cel pe care l-au omorat a fost defapt fratele lui Day. Acum June este cel mai cautat tradator al Republicii. Disperati dupa ajutor, ei cer ajutorul Patriotilor – un grup vigilent de rebeli care vor sa distruga Republica. Dar se pot increde June si Day in Patrioti si in jocul politic nebun?

Am intrat imediat in cartea aceasta, dar din cauza programului meu foarte incarcat si din cauza timpului limitat, mi-a luat mult timp sa o citesc. Spun de acum ca nu a avut treaba cu cartea, care este extraordinara, ci pur si simplu nu am avut timp. Am inceput cel de-al doilea volum fiind deja super familiarizat cu personajele, cu stilul frumos de scris al autoarei si cu desfasurarea foarte rapida a actiunii. Nici acum nu am fost dezamagit in ceea ce priveste descrierea si dialogul lui Marie Lu. Inca mi se pare putin ciudat cum un autor debutant reuseste sa scrie cu asa maiestrie scene de actiune. Stiti si voi ca atunci cand citesti scene de actiune este putin greu sa-ti imaginezi exact cum se intampla tot, dar Marie Lu te duce acolo, te face sa crezi ca te afli in mijlocul nebuniei.

Am observat ca romanul incepe extrem de brusc, fara prea multe explicatii despre ceea ce s-a intamplat in primul volum, ceea ce pentru mine a fost ok pentru ca abia ce-l terminasem, dar pentru altii nu mi se pare ok pentru ca multi au asteptat mai bine de un an pentru continuare si este foarte posibil sa fi uitat multe detalii. Intram direct in noul loc de desfasurare al actiunii si in noua poveste care reprezinta o alta problema pe care June si Day trebuie sa o infrunte impreuna (sau nu). Ei bine, in volumul 2 cele doua personaje principale iar se despart pentru anumite motive, ceea ce pentru mine este ok pentru ca asa pot sa vad cu adevarat doua perspective diferite.

Am mentionat si in recenzia primului volum ca Marie Lu scrie din doua perspective, a lui June si a lui Day, si aceasta chiar reuseste sa iti dea impresia ca esti in capul a doua persoane total diferite, ceea ce este o misiune extrem de delicata pe care nu multi autori o pot duce la bun sfarsit.

Personajele in acest volum au fost oarecum echilibrate, adica atunci cand mi se parea ca June este super constienta si inteligenta, Day ma enerva la culme, iar cand Day mi se parea genial, imi venea sa o omor pe June. Oricum, ambele personaje iau decizii pripite pe parcursul romanului, June fiind chiar paranoica uneori, iar Day foarte nesigur pe sine. In acest volum Tess m-a enervat al naibii de rau, si sper ca asta a fost si intentia autoarei, pentru ca nu vad de ce altfel. Oricum nu prea imi pasa de personajul ei, si mi s-ar parea aiurea sa vad ca se implica mult in volmul 3.

Am regasit in acest volum motivul visului folosit foarte frecvent, motiv ce aparea si in primul volum dar mai rar. Mi se pare un “loc” extraordinar de desfasurare al actiunii pentru ca stim cu totii ca in vis comunica orice fel de fiinte si totul este posibil. In ceea ce priveste actiunea in sine, iar nu am fost dezamagit pentru ca cea din Prodigy a fost extrem de imprevizibila. Si daca ma cunoasteti pe mine, stiti ca ador cand se dezvaluie ceva major, sau cand are loc o rasturnare de situatie. Din fericire, aceasta carte este plina de astfel de intamplari.

Per total, seria asta a devenit una dintre distopiile mele preferte alaturi de Divergent, Maze Runner si Hunger Games. Abia astept sa citesc si volumul 3, dar cred ca asta va fi luna viitoare sau spre sfarsitul verii. Va recomand cu mare caldura aceasta serie si chiar sa o cumparati in engleza de pe okian (unde preturile sunt foarte mici), pentru ca cei de la Leda nu cred ca o vor scoate prea curand (sau deloc). Lectura placuta!

5