Recenzie Album: Ultraviolence – Lana Del Rey

Aceasta recenzie amanuntita am facut-o pentru ca m-am simtit intr-o oarecare masura obligat fata de mine sa imi exprim toate sentimentele, pentru ca simteam nevoia sa vorbesc cuiva despre acest album. As aprecia extrem de mult daca ati sta 10 minute sa cititi pentru ca veti afla niste lucruri interesante si poate va va determina sa ascultati albumul. Spun de acum ca acest album nu este scris ca sa influenteze fetele tinere din ziua de azi, sau sa ofere un exemplu, ci pur si simplu Lana isi spune povestea. Pentru mine albumul este absolut genial, dar nu se ridica la nivelul primului. Astfel, acest album are de la mine nota 9/10 in conditile in care Born to Die este un album de nota 10. Inafara de piesele de mai jos, pe varianta deluxe mai gasiti piesele: Black Beauty, Guns And Roses, Florida Killos, Is this happines si Flipside(care sunt la fel de geniale).

1) Cruel World

Lana deschide albumul printr-o referire la trecutul ei:”Shared my body and my mind with you”, ceea ce sugereaza dependenta de alcool cu care aceasta s-a luptat, dar pe care a reusit sa o lase in urma. Alcoolul a devenit prea “faimos” in viata Lanei si ea nu mai poate sa tina pasul, cu toate ca isi exprima frica asupra faptului ca va trebui sa-si petreaca restul vietii fara el. Apare o contradictie intre termenul “biblie” si termenul “pistol”, ceea ce face referire la crestinitate si la cum adeptii acestei religii uita uneori de principiile lor. Lana este bucuroasa ca a reusit sa lase in urma alcoolul si drogurile, introducand sintagma “You’re wild, you’re young and free”, care este deja reprezentativa pentru stilul si muzica artistei. Spre sfarsitul melodiei, Lana lasa de inteles ca a reusit sa inlocuiasca viciile cu un barbat.

2) Ultraviolence

Aceasta melodie a fost scrisa in urma experientei traite de Lana la Atlantic Group, un grup de alcoolici anonimi al carui guru era numit Jim. Acest Jim, un potential interes romantic pentru Lana obisnuieste sa o loveasca din cauza dependentei sale: “Jim told me that / He hit me and it felt like a kiss”. Din acest vers reiese tendinta de masochism pe care Lana doreste sa o evidentieze si in versul “He hit me and it felt like true love”. Cateodata, relatiile sunt asa de complicate, incat dragostea nu este de ajuns pentru Lana, de aceea se refugiaza uneori in “white lines”(linii albe, ceea ce refera la consumul de cocaina).

3) Shades of cool

Lana vorbeste despre barbatul ideal, care nu are ochi doar pentru ea, acesta intretinand realtii cu mai multe femei. Pentru el, drogurile vin mai intai de toate, Lana neavand aceeasi importanta: “He loves his drugs, he loves his baby too”. Acest fapt o face pe Lana sa sufere pentru ca nu poate sa il schimbe sau sa-i schimbe obiceiurile, nu poate trece peste el, acesta fiind invincibil. Pe parcursul melodiei apar mai multe indicii asupra faptului ca barbatul despre care Lana vorbeste este mai in varsta decat ea, ceea ce nu este o tema neobisnuita pentru melodiile artistei, care intotdeauana a declarat ca o atrag barbatii in varsta.

4)Brooklyn Baby

Lana vorbeste mai deschis despre relatia cu un barbat in varsta, despre diferenta de varsta si cea dintre generatii si despre libertatea aniilor 70. Apare un vers extrem de interesant ce face referire la poetii din anii 40 ce se drogau ca sa poata sa-si scrie operele. Ma gandesc ca oarecum Lana face referire la propria experienta. Apare vesnica tema de “free spirit” si o sumedenie de antiteze foarte bine plasate intre : foc si apa, mare si vant, cer si pamant. Scopul Lanei in viata este sa obtina libertate, aceasta transmitand un mesaj clar criticilor care nu o pot intelege :”If you don’t get it, than forget it!”.

5) West Coast

Lana descrie viata din Hollywood, locul in care ea simte ca poate face orice. Dupa esecurile pe care le-a avut, Lana se gandeste sa-si puna cariera inaintea barbatilor “That’s why I’m leaving you for the moment”. In textul melodiei apare cuvantul “cubano”, ce face referire la provenienta numelui Lana Del Rey, pe care defapt o cheama Elizabeth Grant.

6) Sad Girl

Lana vorbeste despre faptul ca pentru ea este ok sa fie amanta unui barbat, doar pentru ca-l iubeste foarte mult. Incepe din nou sa descrie barbatul potrivit care merge si care vorbeste cu foc si pasiune, dar care o vede pe ea doar ca pe un accesoriu. In ciuda lipsei de importanta pe care acesta i-o acorda, Lana decide sa stea cu acest barbat din cauza ca se simte in siguranta.

7) Pretty When You Cry

Aceasta melodie ne arata o parte mai vulnerabila a artistei. Iubitul ei are influente sadice, acesta adorand sa o vada pe Lana cum plange. El pune drogurile mereu pe primul plan, iar Lana spune ca nu se supara deoarece i-au ramas amintirile. S-a saturat de promisiuni si de cuvinte frumoase de dragoste, pentru ca indiferent de ce spun ele, iubitul ei pleaca intotdeauna.

8) Money Power Glory

Lana isi descrie frica de a nu ajunge in Rai, pentru ea acesta fiind cu totul altceva fata de ceea ce ne imaginam noi. Cu toate ca isi doreste Raiul, ea nu doreste sa-l urmeze pe Dumnezeu sau sa faca ce crestinii spun ca e firesc sa faca. Pentru ea Sfanta Treime este reprezentata de bani, putere si glorie si nu o sa astepte sa i-o ofere nimeni. Evident ca toate melodia are un rol satiric asupra generatiei noastre, Lana chiar introducand cuvantul “Alleluia!” ce reprezinta o batjocora asupra iubitului ei care este religios.

9) Fucked my way up to the top

Aceasta melodie prezinta drumul greu pe care Lana l-a parcurs ca sa ajunga unde este astazi. Acesta este show-ul ei si nimeni nu va ajunge la nivelul ei, ceea ce face o referire clara la faptul ca exista cineva in industrie care o deranjeaza pe Lana. Aceasta persoana incearca sa o imite, dar pe Lana pur si simplu o plictiseste: “Mimicking me is a fucking bore”. Exista zvonuri confrom carora persoana despre care Lana vorbeste este Lorde.

10) Old Money

Lana descrie cum obisnuia sa fie trecutul ei, aceasta fiind nostalgica, descrie cum copiii se bucurau de flori, de apusuri de soare si lucruri simple. Acesteia ii lipseste persoana iubita si zilele acelea trecute. Vorbeste despre frica ei de imbatranire, intreband “Will you still love me when I shine? From words but not from beauty”, acest vers fiind preferatul meu. Lana se simte singura si trista in continuare, in ciuda faptului ca exista milioane de persoane pe planeta care o iubesc.

11) The Other Woman

Aceasta melodie este un cover dupa melodia cu acelasi nume al Ninei Simone, care este una dintre idolii Lanei. Melodia vorbeste despre relatiacu un barbat, al carei amanta este perfecta in tot ceea ce face , atat din punct de vedere fizic cat si psihic.

7 thoughts on “Recenzie Album: Ultraviolence – Lana Del Rey

1. eu cred ca albumul asta e mai superior oricarui alt album, chiar si decat ‘sirens’, pe cand lana isi spunea may jailer… melodia mea preferata e pretty when you cry. ma bucur oricum de fiecare data cand cineva e interesat de lana si povestile ei🙂

2. a si cat despre money power glory eu am auzit zvonuri cum ca ar fi adresata lui taylor swift (desi nu are niciun sens) si pariez ca mai sunt n-spe mii de speculatii deci eu prefer sa nu le iau in seama pana cand lana nu face vreo declaratie oficiala… daca nu a facut deja