Recenzie: Percy Jackson & The Olympians. The Battle Of The Labyrinth de Rick Riordan

Percy Jackson nu se astepta ca ora de orientare pentru bobocii de liceu sa fie vreo distractie. Dar atunci cand o cunostinta muritoare apare in campus, urmarita de majorete demoni, lucrurile ajung de la rau, la mai rau. In al patrulea volum al seriei, timpul se scurge iar razboiul dintre Olympus si Titanul Lord Kronos se apropie. Pana si Tabara Semizeilor, cel mai sigur loc din lume, devine din ce in ce mai vulnerabil de la minut la minut, in timp ce armata lui Kronos se pregateste sa o invadeze. Ca sa salveze situatia, Percy si prietenii lui trebuie sa inceapa o noua aventura in Labirint – o lume subterana, in care surprizele pandesc la fiecare cotitura.

Incet, incet ne apropiem de finalul acestei serii minunate numite Percy Jackson. Vreau sa incep prin a spune ca il respect extraordinar de mult pe Rick Riordan pentru lucararile sale care intr-un mod ciudat sunt perfecte si pentru copii si pentru adulti si pentru oricine. Pentru aceia dintre voi care nu stiau, seria aceasta este promovata si la noi in tara, astfel incat la editura Arthur au aparut primele 3 volume ale seriei(la care gasiti recenzii pe acest blog), dar a aparut si primul volum din “Cronicile familiei Kane”, o alta serie scrisa de Rick.

Volumul 4 este la fel de alert cum ne-a obisnuit pana acum autorul, intram direct in actiune si ne intalnim cu tot felul de creaturi mitologice inca din primele pagini. Ca si in primele 3 volume, elevii din Tabara Half-Blood merg in cautarea cuiva, dar de data aceasta calatoria devine din ce in ce mai periculoasa. Percy si prietenii sunt trimisi intr-un labirint subteran care este probabil unul dintre cele mai spectaculoase locuri de desfasurare a actiunii dintre toate cartile pe care le-am citit eu. Mi-a placut atat de mult incat mi-a adus intr-un fel aminte de labirintul din “Harry Potter si Pocalul de Foc” (evident ca in ochii mei nu se compara, dar totusi labirintul lui Riordan a reusit sa se ridice la un nivel onorabil).

Ca in fiecare volum, continuam cu povestea principala care capata noi si noi insusiri, obstacole si personaje. Continuam sa traim aventurile alaturi de Percy, Annabeth si Grover, dar pe parcurs apar mereu personaje noi. Imi imaginam ca dupa 3 volume pline de personaje mitologice adaptate timpurilor noastre, Rick Riordan a obosit si nu va mai fi la fel de inspirat. Ei bine, m-am inselat si mi-am dat seama ca autorul a pastrat to ce e mai bun pentru finalul seriei.

Un personaj extrem de interesant in acest volum a fost Nico, cu care am facut cunostinta volumul trecut. A fost asa intunecat si creepy, s-a potrivit perfect cu atmosfera labirintului si a povestii in general. Cum spuneam si acum mult timp, cu cat ne adancim mai mult in poveste, cu atat aceasta devine mai intunecata, ceea ce imi aminteste din nou de Harry Potter. Scuzati-ma, dar ca un fan extrem de disperat, simt nevoia sa compar orice cu Harry Potter. Percy mi-a placut extrem de mult in acest volum, se observa foarte bine evolutia sa ca semizeu, acum stiind ce sa faca, cum sa actioneze, ce decizii sa ia si unde trebuie sa caute raspunuri. Nu stiu de ce mi s-a parut ca Grover a fost undeva in planul 2 in acest volum, dar nu m-a deranjat pentru ca Annabeth si Percy sunt personajele mele favorite.

Ma gandesc cu frica ca mai am un singur volum si termin seria asta si ca voi afla deznodamantul. Evident ca dupa aceea voi citi seria Heroes of Olympus, care continua aventurile lui Percy Jackson, dar nu cred ca este acelasi lucru. Cert este ca voi pastra aceasta serie aproape de inima mea, ca fiind una dintre preferatele mele si ma voi gandi mereu cu tristete la faptul ca o asa serie de carti fantastica ar fi meritat niste filme pe masura, dar din pacate filmele PJ sunt total nepotrivite si fara prea mare legatura cu cartile. Mi-e frica sa inchei acest capitol, asa ca probabil voi incheia seria spre sfarsitul verii.

Daca urmariti blogul de ceva timp si ati citit din cartile recomandate de mine si v-au placut, dar cand vine vorba despre Percy nu stiti ce sa credeti, ei bine va spun ca faceti cea mai mare greseala. Este aproape imposibil sa iti displaca seria, care apropo nu este deloc pentru copii (asa cum o catalogheaza majoritatea listelor). Voi ati citit seria, sau macar cartile aparute la noi? Aveti de gand?

5

9 thoughts on “Recenzie: Percy Jackson & The Olympians. The Battle Of The Labyrinth de Rick Riordan

1. Multumesc , multumesc , multumesc . Grozava recenzie , a ajuns deja Percy la liceu😥 , si la HP ziceam ca volumele se scurg prea repede , dar totusi acolo erau 7 volume , dintre care ultimele 4 chiar foarte consistente , nu vreau sa spun ca autorul a scris mai putin la seria asta ca nu a avut inspiratie , mi se pare de admirat faptul ca a reusit sa concentreze universul acesta fabulos in doar 5 carti ( la Heroes of Olympus sunt niste cartuloaie , ce o fi putut scrie acolo oare😕 ) . Nu ma pot abtine nici eu sa nu compar seria asta cu HP , sunt 2 serii super-mega-ultra extraordinare care se bat cap in cap , si am observat si eu cate ceva ( Fulgerul lui Zeus – Piatra filozofala , Ciclopul Polifem – Baziliscul , Pegasul – Hipogriful , Chiron – Dumbledore , Clarisse – Draco , Intrecerile cu care – Meciuri de vajt-hat ( niciodata nu am stiut cum se scrie ) , acum Labirintul lui Percy – labirintul de la turnirul Celor Trei Vrajitori ) , nu zic ca e un lucru rau , din potriva , seria respecta structura HP , dar e total , total diferita , mi se pare o poveste mai originala , dar totusi nu este mai buna ca HP , probabil ca este , nu stiu , pana sa termin eu seria mai am ( voi astepta sa apara cartile in Romania , ca sa ma bucur de Percy cat mai mult ) .
    Multumesc mult , inca o data de recenzie .( aaa , cum ajung in labirint ? Sunt cam confuz , sunt in tabara , tabara e atacata si sunt trimisi in labirint😕 , suna putin dubios , sunt trimisi in misiune , sau obligati sa fuga acolo , sau luati prizonieri , sau pur si simplu atrasi acolo … ? Si acum in tabara fiecare zeu major are un copil , nu ? )

2. Am primele 2 volume Percy Jackson in biblioteca dar nu am mai citit demult o carte, nu mai am timp deloc de nimic, sunt f ocupata, viata de adult e zbucimata:-) . G tu ai citit seria Cronicile Wardstone? Am si primul volum din aceasta serie si am auzit ca e interesanta, exista 10 volume pana acum, ultimul al 10 lea apare in curand. Am si primul volum din Tunele, eu rasfoisem mai demult vol 5 din tunele si nu m-a atras, insa de cand am volumul unu in biblioteca si l-am rasfoit putin cred ca o sa imi placa. Vreau si seria Setimus Heap din care nu am decat un volum dar nu stiu exact care, am auzit tot la fel ca e superba.

3. Când o sa te apuci de The Heroes of Olympus (în care se povesteşte la persoana a treia, apropo), primul instinct va fi sa îl cauti pe Percy şi n-o sa-l gasesti. Te vei simti exact ca noul personaj (no spoilers), confuz, de parca ti-a şters cineva memoria. Credeam ca nu o sa-mi placa, pentru ca se povesteşte la persoana a treia, personajele sunt noi (nu toate) şi NU ÎL GASEŞTI PE PERCY NICAIERI. Jason (na, ca am zis) nu-şi mai aminteşte nimic şi parca îşi redescopera viata, iar tu nu stii ce se întâmpla. Don’t worry, apare si Percy (mai confuz ca niciodata). Iubesc seria. Abia aştept The Blood of Olympus!