Recenzie: Anna si sarutul frantuzesc de Stephanie Perkins

Subiect

Anna abia aşteaptă ultimul an de liceu în Atlanta, unde are o slujbă ideală, o prietenă credincioasă şi un băiat de care-i place şi de care e pe cale să se îndrăgostească. Se înţelege de ce nu e deloc încântată când e expediată la un internat în Paris – asta până-l întâlneşte pe Étienne St. Clair. Inteligent, cuceritor, frumos, Étienne le are pe toate… inclusiv o relaţie serioasă cu o fată. Dar, în Oraşul Luminilor, dorinţele obişnuiesc să se împlinească. Oare un an de apropiere sentimentală, cu suişurile şi coborâşurile ei, va sfârşi cu mult aşteptatul sărut franţuzesc? Stephanie Perkins ţine tensiunea romantică şi atracţia la intensitate maximă, într-un roman care cu siguranţă o să topească inimi.

Aceasta carte este a doua pe care am citit-o de la editura Epica si nu am fost deloc dezamagit. Probabil, “Ana si sarutul frantuzesc” este prima carte care are in prim plan o poveste de dragoste, pe care o citesc din propria initiativa. Ma asteptam la ceva extrem de siropos, extrem de cheesy, dar se pare ca am fost foarte inspirat sa incep cu una dintre cartile lui Stephanie Perkins pentru ca stilul ei de scris merge intr-o cu totul alta directie, acesta deosebindu-se prin replicile amuzante si prin descrierile simple, dar de efect.

Am avut oarecum o atractie fata de subiectul cartii atunci cand am auzit ca este vorba despre o fata care pleaca la scoala cu internat in Paris. Mi se par extrem de interesante cartile in care ne sunt prezentati adolescenti care pleaca la scoala cu internat. In primul rand, pentru ca “Looking for Alaska” de John Green este una dintre cartile mele preferate din totdeauna si in al doilea rand pentru ca si eu as vrea sa ajung intr-o zi la o facultate intr-o tara straina. Inceputul este “ex-abrupto”, cum am spune noi la ora de limba romana, ceea ce  este un plus pentru mine, deoarece nu vad rostul descrierilor de 3-4 pagini ale vietii din orasul respectiv. Nu este ca si cum am citi “Harry Potter” sau “Jocurile Foamei” ca sa avem nevoie de o tona de world-building. Totul este clar inca de la inceput, iar daca esti experimentat in ceea ce priveste cititul iti dai seama ca nu o sa ai un anumit punct culimant de maxima intensitate la sfarsitul romanului pentru ca citesti cea mai sincera poveste de dragoste, ci nu un roman cliseic in care la sfarsit ti se dezvaluie ca unul dintre ei il insela pe celalalt pe tot parcursul actiunii.

Venind vorba de persoanje, chiar mi-au placut toate. Avem personaje construite pe diferite dominante de caracter, deci firi diferite, deci diversitate, deci AWESOME. Cartea chiar mi-a adus aminte de opera lui Green mentionata mai sus, mi-a dat acelasi feeling grozav (pana intr-un punct) pe care mi l-a dat Green atunci cand o descria pe Alaska. Imi place extrem de mult sa citesc, dar de obicei dupa 1 ora sau 2 sau 3 de citit incep sa obosesc si simt nevoia sa pun cartea jos. Imi dau seama ca o carte imi place foarte mult atunci cand citesc neobosit pana la ora 2-3 dimineata si nu mai pun cartea jos decat daca trebuie sa ma trezesc peste 3 ore sa ma duc la scoala. Ei bine, foarte rar mi se intampla asta si ma bucur extrem de mult sa va spun ca romanul de fata este acel gen de carte.

Un alt mare plus pe care il are acest roman este dragalasenia. Sunt genul de persoana care tot timpul rade si simte nevoia sa faca glume si sa se prosteasca, dar cand vreau pot sa fiu foarte critic si aspru din orice punct de vedere. Imi place sa adopt aceasta atitudine atunci cand citesc pentru ca numai asa as putea sa-mi dau seama de adevarata valoare a unei carti. Nu stiu ce s-a intamplat cu mine pentru ca pe tot parcursul lecturarii acestei carti zambeam ca un idiot. Citeam, citeam, ma adanceam in lectura si cand se incheia un capitol reveneam pentru 2-3 secunde pe Terra si imi dadeam seama ca zambesc cu gura pana la urechi ca o adolescenta de 12 ani care asculta One Direction. Nu mi se intampla asta prea des (defapt niciodata), dar consider ca avem nevoie in viata noastra si de astfel de carti care iti ofera “that warm fuzzy feeling”.

Finalul cartii este la fel de abrupt ca inceputul dar asta pentru ca Anna si St. Claire urmeaza sa apara si in a doua carte a lui Perkins – “Lola and the boy nextdoor”, dar ca personaje secundare. Am inceput sa citesc acest al doilea volum chiar a doua zi (pentru ca am terminat cartea asta acum o saptamana), dar nu am avut timp deloc sa citesc pentru ca am fost super ocupat cu tezele si scoala in general. Sper sa reusesc sa o termin pana duminica ca sa va pot oferi si acea recenzie. Pana atunci va sfatuiesc sa va apucati de “Anna si sarutul frantuzesc” pentru ca merita si pentru ca trebuie sa mai evadam si noi putin din lumea fantasy-ului sau a SF-ului sau chiar din lumea in care traim noi in fiecare zi, iar eu consider ca povestea Annei este povestea perfecta.

5

9 thoughts on “Recenzie: Anna si sarutul frantuzesc de Stephanie Perkins

1. Nu imi place, el are o relatie serioasa si ea apare si il desparte, as arde pe rug o astfel de persoana:D sunt malefica daca cineva indrazneste sa se bage in relatia mea.

• Da dar nu intotdeauna poti sa iti dai seama cum este o carte dupa ce auzi o propozitie despre ea. Este ca si cum ai auzi ca Severus Snape il necajeste mereu pe Harry si il baga in belele ( si astfel nu iti place de el) dar tu nu stii defapt ca Snape il protejeaza pe Harry. eu zic sa citesti cartea pentru ca este mult mai complexa

2. Geani , vezi ca a aparut The Titan’s Curse in romana la editura Art😀 . Adica noua ne a trimis o deja la clubul de lectura , nu cred ca au dat o inca spre vanzare , in fine eu o cumpar ! Grozava veste , nu😉 ?