Recenzie: Ingeri si Demoni de Dan Brown

Subiect

Robert Langdon, specialist celebru pentru lucrările sale de simbolistică, este chemat de urgenţă în Elveţia pentru a examina cadavrul lui Leonardo Vectra, pe al cărui piept a fost înfierat un simbol ciudat. Ceea ce descoperă este uluitor, o străveche organizaţie – Illuminati – a declanşat o diabolică vendetta împotriva Bisericii Catolice. Pornit într-o cursă contra cronometru pentru a depista şi a dezamorsa o bombă care ameninţă Vaticanul, Langdon îşi va da seama că nu are decât doi aliaţi: excepţionala sa cunoaştere a simbolurilor şi o cercetătoare tânără şi misterioasă, Vittoria Vetra. Căutările îi vor purta pe cei doi oameni de ştiinţă prin cripte pecetluite de secole, prin catacombe pline de primejdii şi prin catedrale părăsite, până la cel mai periculos loc de pe faţa pământului: ascunzătoarea de mult uitată a ordinului Illuminati.

Am decis sa ma apuc de cartile lui Dan Brown nu pentru ca eram foarte curios, sau pentru ca sunt adept al genului, ci pentru ca simteam nevoia sa evadez din cotidianul fantasy-ului si chiar din cel al povestilor contemporane, pentru ca am citit multe in ultima perioada. Am inceput acest roman cu asteptari destul de mici, dar cu piciorul meu gipsat care practic m-a condamndat la stat permanent in pat, am fost determinat sa termin cartea, chiar daca nu-mi va placea. Ei bine, ma stiti pe mine, cand ajunge sa-mi placa o carte foarte mult vorbesc numai despre ea si imi doresc sa citesc toate cartile autorului. Acum nu mai sunt atat de surprins, ca “Ingeri si Demoni” a devenit una dintre cartile mele preferate stand-alone.

Trebuie sa recunosc ca povestea, stilul de al scrie a autorului si actiunea complicata mi-au solicitat toate cunostiintele de fizica(chiar daca mai limitate), de geografie, biologie si istorie. M-am bucurat sa vad ca am inteles toate amanuntele si ca am o cultura generala oarecum vasta, dar m-am bucurat si mai mult sa imi dau seama la sfarsitul lecturii ca mi-am imbogatit cunostiintele cu mult. Este uimitor cat de multe poti sa inveti din lectura cartii lui Dan Brown, aceasta fiind cu adevarat un focar al cunoasterii dar si un izvor de suspans,  o poveste ce te tine cu sufletul la gura timp de 567 de pagini.

Personajul principal Robert Langdon este probabil primul personaj de carte (care nu este adolescent), care a devenit unul dintre preferatele mele. Mi-as dori extrem de mult sa am un profesor ca el, din punctul meu de vedere fiind fascinant prin modul in care stie tot ce se intampla, inteligenta si vigilenta lui. Vittoria Vetra a reprezentat partenerul perfect pentru Robert, aceasta fiind genul de femeie dinamica, luptatoare si extrem de inteligenta. Am fost suprins pe la jumatatea romanului sa-mi dau seama ca mi-as dori ca cei doi sa ramana impreuna la final, ceea ce este extrem de ciudat pentru mine, deoarece eu nu pun deloc accent pe povestile de dragoste din romane, ba chiar din contra – ma enerveaza la culme unele dintre ele.

Am vizionat filmul la o zi dupa ce am terminat cartea (pentru ca am stat pana la 2 dimineata ca sa o termin) si din pacate am fost extrem de dezamgit. Este adevarat ca daca as fi vazut filmul fara sa citesc cartea, mi-ar fi placut, dar avand in vedere ca nu a fost asa pot doar sa spun ca a fost adaptat foarte prost. Nu era nevoie de un regizor extraordinar, avand in vedere ca toate locurile din carte existau deja in Roma si in Vatican, deci nu era nevoie de prea multa imaginatie, dar nici chiar asa. Singura decizie buna au fost actorii din rolurile Vittoriei, al Asasinului si al lui Olivetti. M-a deranjat foarte tare ca au omis foarte multe lucruri pentru un film de doua ore jumate si au schimbat unele chestii (mai multe). Dupa o ora si ceva deja imi facuse nervi si ma gandeam incontinuu ca o asemnea carte extraordinara, fara de greseala, merita un film pe masura. Sunt curios ce reactie o sa am cand o sa vad Codul lui Da Vinci.

Ei bine, ma bucur nespus de mult ca am decis sa incep sa citesc Dan Brown, pentru ca m-a invatat foarte multe si m-am distrat pe cinste. In prezent citesc Codul lui Da Vinci dar o sa-mi ia mai mult timp pentru ca sunt destul de ocupat. Din punctul meu de vedere, aceasta carte este una dintre acelea care ar trebui sa fie citita de toata lumea, astfel intrand in aceasi oala cu Harry Potter, Hunger Games, The Maze Runner. Lectura placuta!

5

8 thoughts on “Recenzie: Ingeri si Demoni de Dan Brown

1. Autorul știu că este destul de popular, dar încă nu am citit nimic de la el. Am auzit o grămadă de lucruri despre cartea asta, variind de la „e o carte extrem de bună” la „se putea și mai bine”, deci impresiile mele sunt împărțite.
    Știu cum e cu ecranizările proaste, sper să nu te dezamăgească cele din viitor.
    Lectură plăcută!

2. Norocul meu, am vazut filmele inaintea citirii cartilor:-) . Sunt curioasa ce o sa spui despre Codul lui DaVinci

3. Ce o fi așa de grozav la ” The maze runner” chiar nu știu .
    Dan Brown cică are un stil de scris pe care îl înțelegi mai greoi ( spus de sora mea ) și de asta cred ca nu mă voi apuca decât pe la liceu de cărțile lui . Frumoasa recenzie , sunt curios dacă Codul o sa fie mai interesant . Eu pana o sa îl termin pe Švejk mai durează ( mai am vreo 600 de pagini 😢).

• Pai nu , dar nu este o carte despre care am auzit vorbindu-se sau despre care sa se spună doar chestii bune , cum am auzit de alte cărți : The fault in our stars , The perks of being a wallflower etcetera.
        Nici ideea cărții nu mi se pare ceva ieșit din comun care sa te facă sa spui ” TREBUIE sa citesc asta” . Nu știu de ce dar mereu mă apuc sa judec o carte înainte sa o citesc , mă enervează chestia asta , mă iau despre ce spun alții .
        Tu mi-ai recomanda-o ?

4. Pentru cine crede că are puțin timp liber vreau să-i invit să citească primul capitol din Pierduți în Univers, o carte la care muncesc de doi ani și încă mai am mult de lucru. Cartea este adresată copiilor, dar o poate citi oricine dorește să pătrundă într-o lume plină de aventură, mister și SF. https://achisgelu92.wordpress.com/