Recenzie: O intamplare ciudata cu un caine la miezul noptii de Mark Haddon

Subiectul cartii

Christopher, un băiat de 15 ani, suferă de sindromul Asperger, o formă de autism. Are o memorie fotografică. Înţelege matematica. Înţelege ştiinţa. Ceea ce nu poate înţelege el sunt oamenii.
    Când îl găseşte pe Wellington, câinele vecinului său, zăcând mort pe o peluză din apropiere, se decide să pornească în căutarea asasinului şi să scrie un roman poliţist despre aceasta. În incursiunea sa va descoperi însă alte mistere ce pot face ca întreaga lume din jurul său să se prăbuşească.

Avand in vedere ca posibilitatile mele de a ma ridica din pat sunt extrem de limitate, am reusit sa termin aceasta carte in doar o zi. Consider ca este o carte destinata unei categorii de cititori, deoarece contine multe aspecte care pot parea abstracte sau chiar prostesti. Dar daca esti genul de persoana care, de obicei, reuseste sa priveasca dincolo de cuvinte, cartea asta este exact pe gustul tau.

Din pacate, in familia mea exista un caz asemanator cu cel al protagonistului romanului, verisorul meu fiind diagnosticat cu Sindromul Down. Probabil trecand printr-o serie de experiente cu el, pe parcursul aniilor, am reusit sa inteleg cartea la un alt nivel. Cartea este extrem de educativa atat pentru copii cat si pentru adolescenti si adulti. Copil fiind, poti sa inveti o groaza de lucruri despre univers, despre stiinte si despre cum functioneaza lucrurile. Dar atunci cand ajungi la o alta varsta, cartea reprezinta mai mult, tema acesteia fiind cumva ascunsa in tema principala.

La prima vedere ce ai zice? Ca este vorba despre un copil care gaseste un caine mort si incearca sa gaseasca ucigasul? Asa am zis si eu. Ei bine, este vorba despre mult mai mult decat asta. Tema de mai sus se pierde oarecum pe parcurs si este dublata de alte motive legate de probleme de familie, inselaciuni si minciuni. Am avut extrem de multe de invatat din cartea asta si m-a invatat multe, dar am apreciat-o in mare pare pentru mesaj si pentru personajul principal.

Personajul a fost extraordinar de bine creat, acesta dandu-mi impresia ca autorul a studiat mult copii cu autism, sau poate are un caz in familie. Este cu adevarat trist ce i se intampla personajului, dar povestea asta ar trebui sa o stie toata lumea. Restul personajelor mi-au dat asa un sentiment care m-a facut sa-mi aduc aminte de multe lucruri din trecut si ii multumesc autorului pentru asta. Uneori s-a pierdut printre amanunte, iar modul lui de scris este putin confuz, dar asta e singurul minus al cartii.

Acum fara indoiala editura Trei este preferata mea la ora actuala. Le multumesc ca au adus cartea asta in Romania si sper sa aduca cat mai multe de genul. Va recomand din toata inima cartea asta, pentru ca povestea lui Christopher merita auzita!

3 thoughts on “Recenzie: O intamplare ciudata cu un caine la miezul noptii de Mark Haddon

1. Sunt in cautare de carti diferite, asa ca a intrat pe lista mea de carti pe care le voi cumpara. Sunt mega fericita, am obtinut trilogia jocurile foamei si vol 1 si 2 din seria Captiv in labirint:D la schimb pt niste carti.

• Sigur ca da, si eu cred ca imi vor placea, atata timp cat nu urmaresc povesti de dragoste🙂 e ok, fiindca ma simt intoxicata de atatea young adult etc la inceput imi placeau dar parca tot ce apare trebuie sa contina aceeasi Marie cu o alta palarie, si am zis Stop:-) . Singurele carti necitite din biblioteca sunt cele ale lui Sparks si Supravietuitorii de Peter Conradi, si nu ma incumet sa le citesc pe cele ale lui Sparks, cred ca o sa dureze mult pana ma ating de ele posibil luni de zile:-) fiindca daca ma apuc acum mi-e teama ca le fac vant catre un schimb de carti sau vanzare, mai repede ma apuc de Supravietuitorii. Aaaa si am mai facut rost de vol 2 Septimus Heap ceea ce inseamna ca trebuie neaparat sa imi cumpar toata seria care ma atrage seamana cu Harry Potter din cate am auzit, am mai facut rost de o carte politista cu Minerva de ROBrasoveanu, si Cartea Viitorului de Cecilia Ahern care am inteles ca nu trateaza povesti de dragoste ci maturizarea unei tinere si descoperirea unui jurnal misterios.