Recenzie: Miss Peregrine de Ransom Riggs

Subiectul

O insula misterioasă. Un orfelinat abandonat. O stranie colecţie de fotografii.

O tragedie îl aruncă pe tânărul Jacob, în vârstă de doar şaisprezece ani, pe o insula izolată. Aici descoperă ruinele căminului “pentru copii deosebiţi” al domnişoarei Peregrine. Pe măsură de Jacob înaintează pe holurile şi prin dormitoarele parăsite, îşi dă seama că  cei care s-au adăpostit cândva acolo au fost mai mult decât deosebiţi. Poate că nu întâmplător au fost trimişi într-un loc uitat de lume. Şi, oricât de bizar ar suna, ar putea fi încă în viaţă. Un roman fascinant, ilustrat cu fotografii tulburătoare, care-I va încânta pe adulţi, pe tineri şi pe toţi cei care vor să se bucure de o aventură în lumea umbrelor.

De aproape 3 ani stiu despre cartea asta dar nu mi-a starnit interesul deloc pana cand nu a aparut in Romania. Chiar nu stiu ce a fost in capul meu pentru ca este exact genul de poveste care intriga mintea mea bolnava. Ei bine, macar am descoperit-o acum si va pot spune parerea mea, ca sa va determin sa o cumparati si voi si sa va bucurati de ea la fel de mult cum m-am bucurat eu.

Probabil cel mai bun aspect legat de acest roman este povestea in sine, care este spusa cu o maiestrie de nedescris, chiar daca opera este debutul autorului. Are un stil de scris care combina tot ce stiam noi despre clasici, cu o viziune perfecta de narator la persoana intai, viziune ce are atat aspecte moderne cat si mai vechi(ceea ce promoveaza ideea principala a romanului). Tot romanul, de la modul in care este tiparit pana la poze este facut in asa fel incat sa ne trasnpuna intr-un univers ce apartine trecutului.

Un lucru pe care l-am apreciat extrem de mult este modul in care cartea a fost tiparita de cei de la editura Arthur, ci anume exact ca cea din SUA. Pozele sunt uimitoare, foarte interesante si foarte inspaimantatoare unele. Un detaliu care mi s-a parut fascinant este ca autorul a gasit mai intai toate acele poze si dupa aceea a scris povestea in jurul lor, acestea potrivindu-se de minune. Trebuie sa recunosc ca acele poze mi-au dat un cosmar pe care nu-l voi uita niciodata, cosmar ce implica un om mare imbracat in alb care ma alerga printr-un carnaval. Sper ca nu va sperii, cartea chiar nu este de groaza, dar imaginatia mea este extrem de bogata si mereu imi imaginez cele mai penibile chestii.

Cel mai fascinant personaj din toata cartea mi s-a parut bunicul lui Jacob, ceea ce este ciudat pentru ca apare in primele 50 de pagini maxim, dar cam el este catalizatorul intregii povesti.Jacob, naratorul romanului mi s-a parut OK, dar nu ceva iesit din comun, ceea ce este perfect pentru ca echilibreaza normalitatea cu fictiunea. Toate celelalte personaje secundare au fost exceptionale, fiecare fiind special in felul sau. Si chiar daca pe parcursul romanului nu au avut cine stie ce implicare in actiune, la sfarsit fiecare in parte si-a aratat puterea, si-a asumat rolul si cu totii au format un singur intreg. Extrem de bine descris totul din acest punct de vedere.

Sper ca in curand sa se gandeasca cineva sa faca un film dupa acest roman pentru ca este extrem de reusit,interesant si fascinant si l-as recomanda orcui. Va spun inca o data ca nu este de groaza, ci doar putin ciudat(ciudat bun, nu ciudat rau). Astept cu nerabdare volumul 2 care se numeste “Hollow City”, dar pana atunci chiar as vrea sa va determin sa cititi aceasta carte pentru ca merita foarte mult. Luati in considerare sugestia mea pentru ca nu o sa va para rau:D.

5

3 thoughts on “Recenzie: Miss Peregrine de Ransom Riggs

1. I wanna be that G.U.Y.
    Misto cartea , si recenzia , si instrumentalul de la G.U.Y. ( asculta-l te rog <:') .
    Noi la clubul de lectura am comandat pentru prima oara o carte de la liceu ( daca mai stii clubul de lectura e tot de la art ) si este super groasa , colegii cand au vazut ce au comandat au zis : "ne-au adus biblia?!" , " ce-i aia, bai , e de citit ?" , " probabil intr-un timp scurt de 2 ani o termina si Einstein de citit " , "daca o vand in piata sigur iau de 2 ori mai mult pe ea" , dar daca ai citit Harry Potter , cartea nu pare asa groasa (vreo 650 de pagini). Doresti poze cu ea ?

2. Pe mine fetita de pe coperta ma facd sa dorm cu becul aprins:-) , imi imaginez ce poze mai contie daca ti-a dat un cosmar, e aiurea cand te alearga in vis ceva si nu poti sa scapi de acel ceva, si eu am visat acum cateva zile ca ma alerga un caine mare si negru si nu reuseam sa mai scap de el, asa ca inteleg perfect cat de aiurea e un asemenea vis.:-)🙂

3. Am iubit cartea asta, mi s-a părut o poveste originală şi m-am bucurat când am văzut că o editură din ţară s-a gândit să o traducă şi la noi. :3 Dintre prsoanje mi-a plăcut mult de Miss Peregrine şi de Jacob. Cel mai mult mi-au plăcut ideeile din carte😉