Recenzie: Scenariu pentru happy-end de Matthew Quick(Carte + Film)

Subiect

Romanul Scenariu pentru happy-end a fost adaptat pentru cinematografie intr-o celebra pelicula nominalizata la Premiul Oscar, avindu-i in distributie pe Bradley Cooper, Jennifer Lawrence si Robert De Niro.

Pat e obsedat de o teorie: viata lui e un film ce-l are drept producator pe Dumnezeu. Iar Dumnezeu i-a dat o misiune: sa alerge in fiecare zi, sa-si recapete trupul de altadata (de pe vremea cind inca nu statuse patru ani intr-un spital de nebuni), dar si linistea emotionala. O va recistiga astfel pe Nikki, fosta lui sotie. Nenorocirea e ca, stiindu-l fost pacient al spitalului de boli mintale, nimeni nu-l mai ia in serios si toti il agreseaza sau ii intorc spatele: Philadelphia Eagles, echipa care-l tine legat de realitate, pierde meci dupa meci, fara speranta; el e urmarit de o tinara de o frumusete rapitoare, dar nebuna; psihoterapeutul, departe de a se alia cu Dumnezeu, ii recomanda sa se culce cu orice femeie care-i iese-n cale, in scop terapeutic, si, colac peste pupaza, Kenny G il tot piseaza la cap.

Wow! Nu-mi vine sa cred ca in sfarsit am reusit sa citesc ceva care nu are treaba cu scoala. In ultimele cateva saptamani am avut niste zile la scoala absolut infernale: teste peste teste, ascultari, simulari si toate cele. Iar pe langa aceste nebunii, m-am gasit eu sa iau cateva carti pentru BAC, sa le citesc si sa imi fac fise foarte amanuntite cu toate. Deci eu nu am stat degeaba, ci am citit:Maitreyi, Ion, Moara cu Noroc si comedii de Caragiale. Am luat aceasta decizie, ca sa am mai putine de citit pentru vara. Acum ca am terminat ce mi-am propus si am terminat si cu simularile am citit de miercuri pana azi, o carte pe care mi-am dorit-o de foarte mult timp. Este adevarat ca am vazut filmul acum un an si ceva, dar asta nu a afectat neaparat impactul pe care cartea l-a avut asupra mea.

La prima vedere, povestea pare a fii foarte simpla si banala si intr-un fel chiar este, dar atunci cand intri in lumea pe care autorul a creat-o incep sa descosi tot ce se intampla si sa tragi unele concluzii care ar putea sa te surprinda.Poate am mai zis, dar de ceva timp(aproape un an) mi-am dat seama ca genul acesta de carti care prezinta povesti obisnuite, prezinta aspecte adevarate ale vietii cu care oamenii se infrunta zi de zi, sunt genul meu preferat de carti. Trec prin ele fara sa simt si la sfarsit inchid cartea si stau cateva minute si ma gandesc la tot ce s-a intamplat.

Personajul meu preferat, atat in carte cat si in film este Tiffany. Jennifer Lawrence este una dintre actritele mele favorite, si nu din cauza filmului Hunger Games, ci din cauza acestui film sau din cauza noului sau film: American Hustle. Joaca extraordinar de bine si impreuna cu Bradley Cooper fac perechea perfecta si amandoi surprind personajele din carte extrem de bine.

Aceasta poveste este exact ca o opera de-a lui Caragiale: o tragedie mascata de o comedie. Tema abordata de aceasta carte este foarte serioasa si uneori destul de intunecata, dar este dublata de o tema bazata pe umor, ceea ce ne face sa vedem lucrurile dintr-o alta perspectiva. Sfatul meu este sa luati cartea si sa o cititi pentru ca merita din plin. Daca nu va atrage asa mult, incercati filmul pentru ca va v-a impresiona cu siguranta!

5

4 thoughts on “Recenzie: Scenariu pentru happy-end de Matthew Quick(Carte + Film)

1. Nu am vazut inca filmul desi mi-am propus de ceva timp. Eu pe Jennifer o detest si nu pt ca joaca prost, din contra, este o actrita exceptionala, ci pt ca seamana perfect cu singura persoana din acest univers😀 cu, care sunt certata. Si mie imi plac povestile de viata pe care le regasesc in carti. Eu momentan nu am mai citit decat vol 3 si 4 Jurnalele vampirilor si atat..am lasat-o mai moale cu cititul desi iarasi am strans un teanc de carti, dar eu refuz sa port ochelarii de vedere si am inceput sa am ameteli cand citesc si ma dor rau ochii si capul:( o sa incerc sa nu ii mai fortez o perioada, o sa citesc cateva pagini pe zi doar si sper sa imi revin, acum vreau sa citesc vol 2 din Academia Vampirilor.

2. Eu am avut ca si tine o săptămana oribila , am luat primul meu 4 ( la chimie , a doua materie pe care o urăsc din adâncul sufletului ) si am fost ascultat la româna tocmai atunci când nu îmi invatasem lecția ( slava Domnului nu mi-a pus nota in catalog , deși cred ca as fi luat 8 ) .
    Mâine începe alta săptămana a groazei , pentru ca aproape toată săptămana voi da teste ( mâine voi da la mate și INFO ) si vor fi si destule ascultari .

3. doamne, cat mi-au placut amandoua❤ am vazut prima data filmul, dar dupa am citit si cartea si mi-a placut si mai mult. super super super