Recenzie: An Abundance Of Katherines de John Green

When it comes to relationships, Colin Singleton’s type happens to be girls named Katherine. And when it comes to girls named Katherine, Colin is always getting dumped. Nineteen times, to be exact.
On a road trip miles from home, this anagram-happy, washed-up child prodigy has ten thousand dollars in his pocket, a bloodthirsty feral hog on his trail, and an overweight, Judge Judy-loving best friend riding shotgun–but no Katherines. Colin is on a mission to prove The Theorem of Underlying Katherine Predictability, which he hopes will predict the future of any relationship, avenge Dumpees everywhere, and finally win him the girl. Love, friendship, and a dead Austro-Hungarian archduke add up to surprising and heart-changing conclusions in this ingeniously layered comic novel about reinventing oneself.

Imi pare rau ca am intarziat atat de mult cu aceasta recenzie, dar la scoala este o teroare totala si nu am timp nici sa ma uit in oglinda inainte sa plec de acasa. De cand zic ca ma apuc de Ingerul Mecanic si nu am avut nici cateva minute la dispozitie, asa ca se pare ca TBR-ul pentru Ianuarie va fi (sau este) un BIG FAIL. Incep prin a spune ca surprinzator, aceasta este cea mai vanduta carte a lui John Green de pe  Okian, fiind a doua carte a acestuia dar si a doua cea mai bine vanduta in general. Din punctul meu de vedere, nu se poate compara cu The Fault in Our Stars sau Looking for Alaska.

In primul rand, aceasta este o carte pe o care o digeri mai greu daca nu esti obisnuit cu stilul neobisnuit a lui Green. Ca sa o intelegi in totalitate trebuie sa o privesti dintr-o perspectiva total diferita fata de cea cu care suntem obisnuiti. Mi-am demonstrat singur ca dupa un an, doi ani sau poate chiar mai mult, timp in care citesti regulat carti, incepi sa devii mai obiectiv in ceea ce le priveste. Cand incepi sa te initiezi intre-ale lecturii esti cat se poate de subiectiv, iti place orice, totul este nou si fantastic. Dar experienta ne aduce la un punct inc are ne este greu sa privim o carte subiectiv si incepem sa-i vedem fiecare defect, fiecare greseala gramaticala, fiecare mica buba. Consider ca aceste mici detalii fac diferenta si sunt importante pentru mine, dar uneori mai vin pe la casa noastra carti care ne cer sa fim subiectivi. In ceea ce priveste opera de fata, daca vei adopta o atitudine obiectiva o sa te plictisesti repede si nu o sa ajungi nicaieri. De ce? Pentru ca se foloseste multa ironie si se exagereaza prin tot. Totul avand un sens bine stabilit, evident.

Un copil super inteligent a carui viata a fost plina de fete Katherine care l-au parasit. Acesta decide sa plece intr-o excursie cu masina prin tara cu prietenul sau, pentru a-si demonstra niste teorii si pentru a-si gasi momentul “Evrika!”. Ideea asta cu momentul “Evrika!” s-a dovedit a fi punctul in jurul caruia a gravitat toata actiunea cartii si probabil cel mai interesant aspect. Ce inseamna defapt acest moment? Momentul in care-ti descoperi marea iubire? Cand descoperi menirea in viata, in univers? Am ajuns acum, dupa ceva timp de la citirea acestei carti, ca momentul “Evrika!” este diferit pentru fiecare dintre noi. Eu unul, nu l-am descoperit inca pe al meu.

Stilul de scris a fost absolut fabulos ca de obicei, uneori fiind simplu si la obiect, autorul nedorind sa se incurce (sau sa ne incurce pe noi) cu prea multe descrieri inutile care nu aveau vreo importanta majora in cadrul povestii. Chiar daca Alaska si TFiOS au fost cartii destul de triste, au avut multe momente in care te surprindeau pentru ca te faceau sa razi. Va dati seama cat am ras pe baza acestei carti, avand in vedere ca povestea nu a fost asa trista ca celalalte opere a lui Green. Personajele chiar mi-au placut, in special Hassan care a ridicat mult cartea. Colin nu este cel mai bine scris personaj a lui Green, dar cu siguranta este ceva special. Mi-a placut foarte mult si legatura dintre ei doi, avand in vedere caracterele foarte diferite ale acestora.

In concluzie, cartea nu se ridica la nivelul celorlalte carti ale lui Green citite de mine (pe care le-am mentionat mai sus) dar tot este foarte buna. Merita citita si abia astept sa fac o comparatie intre toate cartile autorului, pentru ca mai am inca doua opere de-ale lui de citit.

3 thoughts on “Recenzie: An Abundance Of Katherines de John Green