Memoriile unei gheise de Arthur Golden

 Ce este o gheisa? Un obiect al dorintei. O opera de arta in miscare. Un actor, un artizan, un entertainer, dupa traditia japoneza. Un tip uman la granita cliseului cultural, imposibil de redat in categoriile occidentale. Sau poate doar o femeie care poseda, in cea mai inalta masura, rafinamentul artelor lumesti.

   Chiyo, o fata dintr-un sat de pescari, este vanduta unei okiya pentru a fi initiata in artele gheiselor. Ritualurile seductiei sunt nenumarate, intr-o lume al carei esafodaj se sprijina pe culorile unui chimono, pe dezgolirea unei cefe pictate, pe licitarea virginitatii unei adolescente sau pe teserea unei intrigi de budoar. Sayuri, pe numele ei de gheisa, ajunge sa stapaneasca destine, sa detina secrete si sa construiasca un imperiu al erotismului ritualic.

   Mi se pare foarte interesanta cartea si vreau sa o citesc in ianuarie. Voi ce credeti? Ati citit-o? Ati vazut filmul?

-G

4 thoughts on “Memoriile unei gheise de Arthur Golden

  1. Am vazut filmul si mi-a placut foarte mult , asa ca am descarcat cartea in format electronic si planuiesc sa o citesc dupa ce termin volumul 6 din Academia Vampirilor.^^

  2. Am vazut filmul si am citit cartea acum cativa ani buuuuni de zile, imprumutata de la vecina mea care si-o cumparase la o saptamana dupa aparitia in Romania:D. Imi pare rau ca nu am inteles-o cum trebuie atunci, de vina probabil era si varsta…dar si eu imi doresc sa o cumpar si sa o recitesc:-)

  3. Sunt pasionată de cultura Japoniei şi citesc carţi japoneze(manga), pe care le ador!! De ceva timp vroiam să fac rost de această carte şi s-o citesc. Sper să o găsesc măcar în format electronic.

Leave a Reply

