Recenzie : Refugiul de Nicholas Sparks

Povestea plină de suspans a unei femei care trebuie să înveţe să aibă din nou încredere în cineva pentru a iubi din nou.  Când tânăra Katie ajunge în Southport, un orăşel din Carolina de Nord, apariţia sa neaşteptată ridică întrebări cu privire la trecutul ei. Treptat, începe să prindă rădăcini şi chiar îndrăzneşte să înceapă o relaţie cu Alex, tatăl văduv a doi copii. Dar trecutul o urmăreşte, are un nume – Kevin – şi o ţintă. Iar lupta pentru supravieţuire va fi pe muchie de cuţit. Doar curajul de a se angaja într-o nouă viaţă şi prietenia îi permit să descopere iubirea ca unic refugiu de încredere.  Un roman palpitant în stilul fermecător al lui Nicholas Sparks. Categoric una dintre cele mai bună cărţi ale autorului, cu o ecranizare pe măsură.

Desi am terminat de citit aceasta carte cu aproximativ doua luni in urma , abia acum am ajuns sa ii fac recenzia deoarece SCOALA mi-a ocupat cea mai mare partea a timpului. Din punctul meu de vedere aceasta este poate cea mai buna carte a lui Nicholas Sparks . Are un impact extrem de mare asupra cititorului ; cel putin pe mine m-a marcat. Chiar si acum ma mai gandesc la ce s-a intamplat. Este tipul de carte care te face sa te gandesti profund la tot ce se intampla , iar eu numai la Harry Potter am facut asa.

Tehnica de scriere a autorului in aceasta carte este cea a schimbarii imperceptibile a planurilor. Daca nu esti atent nici nu iti dai seama cum actiunea se muta in alt plan narativ. Este structurata in doua planuri  , cel al povestirii ( plan in care este prezentat trecutul lui Katie ) si planul povestit ( care cuprinde toate intamplarile prin care a trecut Katie , impreuna cu cei care i-au fost aproape ) ; cum ar veni.. este o povestire in povestire. Nu stiu daca intelegeti ce am spus , dar este greu de explicat , insa daca veti citi cartea va veti da seama ce am vrut sa spun si veti intelege mult mai bine.

Consider ca “Refugiul ” este un roman psihologic deoarece se pune accent pe constiinta personajului pricipal , Katie , si cum  am spus mai sus te face sa gandesti mult. Katie este un personaj pe care il apreciez foarte mult. Trecutul ei este unul foarte intunecat , dramatic , ireal , iar acesta are un nume : Kevin . Este barbatul alaturi de care Katie  a petrecut niste ani  deloc frumosi pentru ea , impreuna  si este barbatul care a schimbat si a manipulat viata lui Katie atat de usor , lasand urme atat de pregnante , care au ramas cicatrici . Nici nu vreau sa ma mai gandesc la Kevin , a facut atat de multe lucruri incat nici macar nu il pot numi om. Este clar un antimodel. Ei bine , nu pot spune acelasi lucru si despre Alex , omul care a reusit sa ii schimbe in bine viata lui Katie . Intre cei doi s-a infiripat o frumoasa relatie , care a scos insa la iveala o poveste veche din care Katie nu putea sa evadeze oricat de mult si-ar fi dorit . Un personaj imaginar pe care l-am admirat extrem de mult este asa numita Jo . Jo este rodul imaginatiei lui Katie deoarece ea apare numai cand aceasta este singura ; este ca un fel de mentor spiritual de care Katie a avut foarte mare nevoie pentru a o face sa-si constientizeze pozitia si pentru a se gandi la ce va face mai departe . Pentru mine Jo nu a fost imaginara , chiar daca la sfarsit m-a lasat intr-o asoluta perplexitate . Jo a fost poate cel mai frumos personaj din acest roman .

Refugiul pentru Katie a fost dragostea pe care a gasit-o la Alex si la cei doi copii ai lui ( Kristen si Josh ) . Datorita acestui refugiu Katie a reusit sa-si dezvolte curajul , care la sfarsitul cartii a functionat ca o arma letala pentru unii protagonisti.

As mai avea multe de scris despre aceasta carte , insa ma opresc aici. Daca aveti incredere in mine , ascultati ce va spun si incercati sa cititi cartea , iar daca o faceti , sa o faceti cu foarte mare atentie.

5

One thought on “Recenzie : Refugiul de Nicholas Sparks

1. Eu as vrea sa citesc orice roman de-al lui NS, ecranizarile romanelor sale sunt de succes, mai ales The notebook