Cititul – nevoie personala sau trend?

   Am auzit in ultimii ani multe persoane care spuneau lucruri de genul :”Am sa citesc si eu Jocurile Foamei(spre exemplu) pentru ca toata lumea le citeste”, sau “O sa ma apuc sa citesc ca sa fiu destept.”. Nu prea ii intreleg pe acei oameni, deoarece, din punctul meu de vedere, cititul este ceva care vine de la sine. Este o dorinta interioara care incepe sa fie exploatata odata ce gasesti cartea potrivita. Atunci cand gasesti cartea aia, totul se schimba: programul tau, modul de gandire, prioritatile.

  Pentru mine personal, cititul este o nevoie fiziologica daca pot sa zic asa. Stiu ca nu se compara, dar uneori asa o simt, ca ceva fara de care nu pot desfasura si alte activitati. Mi se pare gresit sa citesti doar pentru ca altii o fac iar mai apoi sa mai ai si “tupeul” sau judeci cartea. Sper ca ati inteles unde bat si chiar vreau sa vad ce credeti!

-G

9 thoughts on “Cititul – nevoie personala sau trend?

  1. nu o sa fie niciodata un trend…oamenii inca se tem de oamenii care citesc,mai ales baietii.fug de fetele cu carte in mana de parca ar fi cineva cu tamaia dupa ei…

      • G, stii ce ar spune profesoara ta de romana???? Adevarata literatura nu este cea de consum pe care o citesti tu, ci adevarata literatura este cea a marilor clasici:-)🙂 diriginta mea asa era de parere, si trebuie sa recunosc ca avea dreptate intr-un fel…trebuie sa-i citim si pe clasici, numai ca pt elevi au devenit lecturi stresante:-)🙂 pt ca sunt impuse…am citit si umbrele lui Grey si am terminat acum doua zile si seria atractia de la care trebuie sa mai astept aparitia unui volum:-) , cine vrea sa invete ceva dintr-o carte in mod clar nu se poate destepta cu o astfel de serie:-)🙂 sa stii ca nu sunt numai scene xxx sunt si niste povesti in spatele personajelor, probleme psihologice cu, care se confrunta, frustari si probleme care i-au afectat in copilarie etc…genul acesta de carti se citesc rapid:-) dar nu prea ai ce sa inveti din ele….astea sunt serii pe care le-am citit pt ca se zvonea ca joaca Ian Somerhalder initial in Grey iar acum in Atractia.

      • Pai nu am spus ca nu se poate invata nimic din astfel de carti…dar cartile cu adevarat importante si capodoperele sunt “umbrite” de carti de genul revelatia, care dpdv personal …nici nuj ce sa zic.este doar parerea mea

      • 🙂🙂 te-ar putea convinge cineva sa le citesti vre-odata?🙂🙂 . Ai dreptate, sunt carti extraordinare care sunt oarecum umbrite de popularitatea acestor serii. Nu sunt nici genul meu de carti preferate dar le-am citit din curiozitate, daca ma crezi am sarit cateodata peste niste scene xxx pt ca stiam ce descriau si cautam sa vad ce se intampla cu actiunea personajelor pe mai departe. Eu nu am probleme de pudism:-) nu ma deranjeaza scenele insa ma plictisesc atunci cand ele se repeta cu regularitate…insa as fii nedreapta sa acuz pe cineva fiindca stiu clar ce urmeaza sa citesc daca romanele respective fac parte din categoria erotica:-) . Urmatoarea mea tinta este sa citesc o data in viata si ceva sf:-) si horror🙂 vreau sa incerc toate genurile.

  2. Partea cu ,,toata lumea le citeste” si sunt si eu curioasa sa le citesc:d:d o practic si eu, recunosc:d, citesc prea multe pareri despre seria respectiva, se creaza un fenomen in jurul ei si ,, ma mananca” si pe mine sa vad daca febra ma cuprinde si pe mine….uneori sunt dezamagita fiindca descopar ca romanul respectiv nu corespunde cu gusturile mele.
    Treaba cu ,,citesc sa fiu inteligent” nici nu se pune problema….eu cred ca asta este o pasiune fara de care nu poti rezista mult timp, e vital sa mai deschizi o carte atunci cand o faci din placere. E adevarat insa ca uneori iti imbogatesti vocabularul, iti dezvolti imaginatia, inveti din experientele de viata fictive ale personajelor s.a.m.d. numai beneficii.

  3. Am auzit de acest stereotip cum că cititul te face mai deştept, dar nu e chiar aşa. După cum ai spus cititul este o nevoie interioară, nu un trend sau un lucru făcut pentru a fi “cool”.

  4. nu e un trend, dar printre cititori, sunt foarte multe trenduri. eu am citit o droaie de carti doar pentru ca toata lumea vorbea despre ele. unele mi-au placut, altele nu. si atata vreme cat exista carti (gen hunger games) care atrag si “ne-cititori” si, cine stie, poate chiar reusesc sa-i transforme, eu sunt mai mult decat incantata😀

  5. Sincer, mă îndoiesc că o să devină vreodată un trend atât de popular încât să te plângi. Eu sincer nu pun la îndoială motivele pentru care o persoană citește, atâta timp cât o face. Toate au un început, și dacă își dorește să înceapă cu mult prea lăudatele cărți, bine. Important e să guste pasiunea de a citi, pe urmă e floare la ureche să-și găsească respectiva persoană singură cărți.
    Deși nu îmi place deloc când lumea citește doar YA, acela unde se copiază într-una aceleași idei, și se schimbă doar ambalajul. Lumea e plină de cărți mult mai bune. Sincer, după ce am ascultat de diferite recenzii și recomandări cu privire la Orașul Oaselor, am rămas mult prea dezamăgită de carte și încerc să mă țin departe de gen.

Leave a Reply

