My Wishlist

   Un wishlist este practic o lista cu carti (sau nu neaprat carti, dar despre asta vorbim noi), pe care planuim sa le cumparam in viitorul apropiat. De aproape un an de zile am inceput si eu sa aplic aceasta metoda cu wishlist-ul si chiar ma ajuta sa fiu mult mai bine organizat. Am pus acum mult timp pe lista asta aproape 100 de carti iar in timp am tot taiat din ele si am tot adaugat, in prezent ajungand sa am pe wishlist 32 de carti. Destul de putin nu?

   Si dupa atata palavrageala, sa ajungem la scopul acestui articol. Folosesti aceasta metoda cu wishlist-ul? Ne poti spune primele 3 carti de pe wishlist-ul tau, carti pe care planuiesti sa le cumperi cat de curand? Eu o sa va las mai jos 3 carti care ma intereseaza si pe care vreau sa le iau in decembrie.

Povestea tragica a Annei Frank e bine cunoscuta. impreuna cu familia ei si alti cunoscuti evrei, Anne a stat ascunsa timp de doi ani (6 iulie 1942–4 august 1944), de teama deportarii in lagar, in asa-numita Anexa a sediului firmei patronate de tatal sau, in Amsterdamul ocupat de germani. Avea 13 ani cand a intrat in Anexa. A tinut aici un jurnal (inceput anterior, in 12 iunie 1942), devenind la un moment dat constienta ca el va reprezenta un document important dupa ce razboiul se va sfarsi. In 4 august 1944, asadar nu mult dupa debarcarea Aliatilor in Normandia, cand finalul recluziunii parea foarte aproape, Anne si ceilalti sapte locatari ai Anexei sunt arestati si mai tarziu deportati cu ultimul transport spre Auschwitz. Cu exceptia lui Otto Frank, toti vor muri. Anne si sora ei se sting de tifos la Bergen-Belsen in februarie sau martie 1945. Eliberat din lagarul de la Auschwitz, tatal Annei va publica si va face cunoscut in toata lumea jurnalul fiicei sale.

 …Sa ucizi o pasare cintatoare este un roman brutal si onest, abordind cu curaj o problematica mereu de interes : rasismul, conflictele sociale si pierderea inocentei copi­lariei, totul filtrat prin ochii unei fetite, Scout Finch, martora la intimplarile dramatice declansate intr-un mic orasel sudist atunci cind un barbat de culoare este acuzat ca a violat o femeie alba. Tatal naratoarei, Atticus, desemnat ca avocat al apararii, trebuie sa tina piept unor prejudecati pina atunci latente si, din acest mo­ment, Scout si fratele ei, Jem, sint atrasi intr-o succe­siune rapida de evenimente care le depasesc intelegerea. Pe timpul procesului, oraselul decade treptat in grotesc si violenta, insa exista oameni care nu se lasa conta­minati de setea de linsaj generala, iar Atticus Finch ramine reperul moral care ii ofera lui Scout, si totodata cititorilor, un punct de vedere empatic si echilibrat.

   Pat e obsedat de o teorie: viata lui e un film ce-l are drept producator pe Dumnezeu. Iar Dumnezeu i-a dat o misiune: sa alerge in fiecare zi, sa-si recapete trupul de altadata (de pe vremea cind inca nu statuse patru ani intr-un spital de nebuni), dar si linistea emotionala. O va recistiga astfel pe Nikki, fosta lui sotie. Nenorocirea e ca, stiindu-l fost pacient al spitalului de boli mintale, nimeni nu-l mai ia in serios si toti il agreseaza sau ii intorc spatele: Philadelphia Eagles, echipa care-l tine legat de realitate, pierde meci dupa meci, fara speranta; el e urmarit de o tinara de o frumusete rapitoare, dar nebuna; psihoterapeutul, departe de a se alia cu Dumnezeu, ii recomanda sa se culce cu orice femeie care-i iese-n cale, in scop terapeutic, si, colac peste pupaza, Kenny G il tot piseaza la cap.
 -G

7 thoughts on “My Wishlist

  1. Am auzit de aceste 3 carti din wishlistul tau dar nu stiam exact ce trateaza cu exceptia ultimului la care exista si film pe care nu l-am vizionat. Nu am numarat cate carti am pe wish si nici nu as putea preciza care sunt primele trei pe care mi le doresc cu ardoare, stiu doar atat cand deschid agenda tai una si adaug 2-3 in ritmul asta nu o termin niciodata:-)

  2. Geani iti place aceasta melodie??? Franz Ferdinand – Evil Eye?? Ma dispera reclama de la Nissan Note si am cautat soundtrack-ul care este acesta, imi place mult ritmul exceptie facand versurile pe alocuri:d, videoclipul este unul idiot, dar cu toate astea melodia este geniala.

  3. Toate cartile suna compromitator😀 Eu am aflat de Anne Frank din serialul American Hooror Story. Au avut un episod in doua parti numit “Eu sunt Anne Frank” si acolo vorbeau despre nazism si Auschwitz😀 Am fost curios si am cautat pe net mai multe despre ea dupa episod. Oricum,cartea este interesanta.

Leave a Reply

