Recenzie album: ARTPOP – Lady Gaga

   Dupa mai bine de 2 ani de la lansarea albumului “Born this way”, excentrica Mother Monster revine in atentia publicului cu un nou album fresh, cu un nou sound si o noua imagine, o noua era. Intr-un singur cuvant: ARTPOP. Chiar nu ma asteptam sa fie albumul meu preferat de anul acesta, dar si cel mai bun din cariera cantaretei. Chiar nu-mi pasa de parerea criticilor sau mai stiu eu ce, pentru mine e genial si merita un punctaj de aproxiamtiv 93/100.

1.Aura

  DANCE, SEX, ART, POP. Cam ceva de genul ne este descris in cantecul care deschide albumul. Avand in vedere ca este prima melodie pe care am auzit-o din era ARTPOP, deja imi este familiara si o iubesc dar nu cred ca este chiar cea mai inspirata  alegere pentru un first track, pentru ca necesita ani de experienta cu Gaga ca sa-i intelegi nebunia din aceasta melodie.

2.Venus

   Venus era alegerea initiala pentru cel de-al doilea single, dar Gaga s-a razgandit. Rau a facut! Venus este printre cele mai catchy melodii transmitandu-ti acel feeling de extraterestrial. De ce? Pentru ca aceasta melodie vine de pe alta planeta. 

   “When you touch me I die, just a little inside.”

3.G.U.Y.

  Inca nu ma pot decide daca aceasta este melodia mea preferata de pe album, dar tot este in top 3. Inceputul piesei este ca vocea masinariei din parcul de distractii, care te introduce intr-o noua aventura. Daca nu lanseaza piesa asta ca single, fac scandal.

“Let me be the girl under you that makes you cry”

4.Sexxx Dreams

Cand am auzit aceasta piesa la Itunes Festival m-a cucerit instantaneu. Nu datorita mesajului erotic, ci datorita felului in care Gaga o canta. Ador la inceput cand spune “More than I can say”. Nu stiu de ce, dar ar eo voce atat de frumoasa. Daca ar fi sa o luam asa, fiecare piese ar putea fi single, deci nu mai spun ca as vrea ca si asta sa fie single.

  “When I lay in bed I touch myself and I think of you.”

5.Jewels&Drugs(feat T.I, Too Short and Twista)

Gaga spune ca asta e piesa ei preferata de pe album. Nu stiu de ce. Nu spun ca nu este buna, este foarte tare, dar nu este ceva WOW. Inca de pe 1 septembrie cant piesa aproape zilnic, dar nu stiu daca avea nevoie de atati rapperi, cred ca T.I. era de ajuns.

“Don`t want your jewels I want your drugs, Don`t want your money want your love.”

6.MANiCURE

  Ador mesajele ascunde din acest album. Cand am auzit numele acestei piese am fost ceva de genul:”De ce dracu ar face o piesa despre manichiura?”. Apoi mi-am dat seama de MANiCURE. Deci nu se refera la manichiura. Geniala piesa!

 “I`m gonna be manicured, She wanna be manicured, You wanna be manicured”

7.Do what you want(feat R.Kelly)

 Asta e prima melodie de pe intregul album care m-a facut sa o ascult obsesiv. Telefonul meu are o optiune care-mi afiseaza numarul de ascultari al unei piese. “Do what you want” a fost ascultata de 67 de ori in ziua in care a aparut. What the fuck!? Ma bucur asa mult ca a fost NO.1 in Itunes.

  “You can’t have my heart and you won`t use my mind.”

8.Artpop

  In primul rand nu prea inteleg de ce piesa care da numele albumului este la mijloc. In al doilea rand mereu am fost de parere ca piesa care da numele albumului ar trebui sa fie printre cele mai puternice. Din pacate, Artpop nu este cine stie ce. Este ok, mi-a intrat in cap dar nu este printre preferatele mele. Nu prea o vad ca single, sper.

  “Free my mind ARTPOP, You make my heart STOP.”

9.Swine

   I love this shit so much! Gaga este o persoana geniala! Cum naiba ia venit ideea asta cu porcii nu stiu, dar ma bucur ca a facut-o. Sunt aproape sigur ca face referire la Perez Hilton in piesa asta, ceea ce ma bucura pentru ca merita. Cu siguranta este una dintre cele mai bune piese de pe album.

  “I know you want me, You`re just a pig inside a human body.”

10.Donatella

  Cea mai cheesy si aiurea piesa de pe album. Nu prea am ce sa spun aici pentru ca nu vad sensul acestei piese pe album. Este despre Donatella Versace care se presupune ca face arta? Anyway, ne puteam lipsi de ea.

11.Fashion!

Nu mai are Gaga vreo 14 piese numite “Fashion”? Inafara numelui neinspirat, aceasta piesa si Donatella sunt singurele care imi displac. Nu spun ca-s proaste, spun doar ca nu-s pe placul meu. Macar aceasta piese exprima ideea de arta, intr-o oarecare masura.

12.Mary Jane Holland

  My first reaction: Who the hell is Mary Jane Holland? Stupid me! Mary Jane inseamna MariJuana, iar Holland inseamna Olanda. Stiti voi, Olanda, tara in care toata lumea e high. Cat de geniala si subtila e femeia asta? Mi se pare absolut superba piesa si vreau vreau vreau videoclip la ea.

  “Cause I love you better than my darkest sin, russian hookers and cheap gin.”

13.Dope

   Interesanta alegerea pentru coperta. Cea mai buna balada de pe album as putea sa spun. Daca ati urmarit Itunes Festival stiti aceasta piesa sub numele de “I wanna be with you”. Cred ca ar fi trebuit sa ramana la numele acela. Oricum piesa este super buna, dar nu este single material.

  “I need you more than DOPE.”

14.Gypsy

   Cand am aflat ca o piesa cu acest nume se va afla pe album eram aproape sigur ca va fi ceva mult mai energic. M-am inselat, din fericire! Aceasta piesa este atat de bine scrisa si structurata, chiar imi aduce putin aminte de versurile melodiei cu acelasi nume a Shakirei.

  “I don`t wanna be alone forever, but I love gypsy life.”

15.Applause

Ce sa mai zic despre Applause? O iubesc si nu stiu de ce multi au considerat-o un fail, pentru ca mie unul mi s-a parut o alegere foarte inspirata. Videoclipul este bine facut si foarte ciudat, exact ce ne trebuia. Albumul asta o sa ramana in istoria artei. LOVE IT!

   “I`ve overheard your theory, Nostalgia`s for geeks. I guess sir if you say so, Some of us just like to read.”

-G

6 thoughts on “Recenzie album: ARTPOP – Lady Gaga

  1. Cel mai frumos articol in materie de muzica de pe blog !
    Te-a cam corupt Lady GaGa , prin august am crezut ca Katy ti se pare cea mai tare dar stiam ca noul album al CELEI MAI FENOMENALE CANTARETE te va vraji si pe tine !
    Melodiile parca ar evolua de la un album la altul ( exceptie albumul Born This Way =)))))))))))))))))))) ).
    Applause e cea mai tare melodie de pe album in opinia mea ( chiar daca nu le-am ascultat pe toate )
    Venus e a doua cea mai buna ( opinia mea )
    Do what u want o iubesc si da , e a 3-a
    Swine a 4-a
    Pe celelalte n-am avut timp sa le ascult dar am zis ca le voi gasi pe blog pentru ca si pe aici sunt destui little monsters , dar se pare ca vreti sa le pastrati pentru voi , sa nu le mai auda altii , hhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmmm………..( just joking )
    In concluzie ARTPOP e al 2-lea cel mai bun album care a existat vreodata si probabil cel mai , nu stiu … gangstericesc sau LasVegasest , nu stiu daca ati inteles ce am vrut sa spun dar ma rog , trebuie ca mother monster sa aiba si un album dintr-asta .
    A da , am auzit ca GaGa se va pregati sa lanseze prin 2014 si un album jazz , grozava veste nu ?

      • norocosule ! Toate albumele in biblioteca , concert … Nu vroiam sa spun ca EU te-am corupt ci GaGa , apropo ai inteles faza aia cu “gangstericesc” ? Asa mi se pare albumul , deoarece a colaborat cu multi rapperi si melodii de genul Sex Dreams ,Jewels&Drugs , Do what u want te duc cu gandul la un album de-al lui Kanye West sau al unui alt rapper .

  2. Citesc pentru prima data recenzia unui album muzical. Felicitari pentru realizarea lui in putinul timp pe care il ai. Spun pentru a 3 a oara la voi pe blog, imi place mult GUY:
    ,,Love me, love me. Please, retweet. Let me be the Girl Under You that makes you cry. I wanna be the G.U.Y.. I wanna be the G.U.Y.. ” mi se pare ritmata si frumoasa. La fel de mult imi place Do what you want with my body! Imaginile realizate mi se par oribile, morbide:d ratul de porc care se potriveste perfect cu versurile melodiei si cu aluzia relizata si dintii aceea care parca apartin scheletului Mitica:-) nu spun ca nu sunt alese perfect pt mesajul transmis, spun doar ca merg pe acelasi stil ciudat cu, care ne-a obisnuit de altfel excentrica GaGa.

Leave a Reply

