Originile Halloween-ului

   Asa cum v-am promis, vom dedica aceasta saptamana pentru tot ceea ce inseamna Halloween: povesti de groaza, carti, muzica, costume si multe altele. Mi se pare normal ca in primul articol sa explicam de unde vine Halloween-ul si sa aprofundam pe parcursul saptamanii.

   Legenda care fundamenteaza aceasta sarbatoare se numeste “lanterna lui Jack”. Odinioara, irlandezul Jack a pacalit Diavolul sa se urce intr-un mar. Pentru a-l impiedica sa se razbune, si sa-i ia astfel sufletul, a desenat pe trunchiul copacului semnul crucii. L-a lasat sa coboare dupa ce a obtinut promisiunea ca nu il va ispiti. La moartea lui Jack, acesta nu a fost primit in Rai din cauza firii viclene, dar nici in Iad datorita promisiunii Diavolului. Prin urmare acesta a ajuns sa rataceasca prin lume cu un felinar facut dintr-o gulie scobita in care tinea un taciune, pentru a-i lumina calea. De aici si cea mai cunoscuta dintre traditiile de Halloween.

  Traditia fundamentala a sarbatorii de Halloween este “Trick or treat”, un obicei practicat de copii in perioada Halloweenului. Acestia merg din casa in casa si cer diverse bunatati prin intrebarea “Trick or treat?”. Obiceiul isi are originea in Anglia, unde de Ziua Tuturor Sfintilor oamenii ofereau celor saraci placinte, in schimbul promisiunii ca acestia din urma sa se roage pentru sufletele mortilor familiei. Obiceiul este asemanator urarii noastre “Ne dati ori nu ne dati”, cu deosebirea ca, in cazul de fata, daca proprietarul casei nu da nimic, copiii ii fac diverse farse.

  Eu mi-as dori ca aceasta sarbatoare sa devina oficiala si in Romania, pentru ca pe mine ma fascineaza. Interesanta poveste, nu credeti?

-G

8 thoughts on “Originile Halloween-ului

  1. sarbatoarea mea prefeterata!din pacate,noi nu mergem la colindat😦 nimeni nu ne-ar deschide pentru ca ar credea ca suntem nebuni vecinii nostri :))) tu mergi la colindat?🙂

  2. Nu cunosteam legenda, e chiar interesanta. Si eu imi doresc sa prinda contur aceasta sarbatoare si a noi insa din pacate doar in scoli se dedica petreceri si tot felul de concursuri de halloween. Sa va spun o intamplare amuzanta, in cls a va am participat ca spectatoare in amfiteatrul scolii la o festivitate de halloween. Unui tip care trebuia sa prezinte o compunere de hallween i s-a facut rau…iar profa de engleza a trebuit sa ia repede pe cineva care sa ii ia locul, mi-a facut semn sa ies din sala si m-a intrebat pe coriodor daca am compunereade groaza pe care o scrisesem pt ora ei, o aveam in caiet, asa ca profa mi-a spus bun, ai o ora sa o inveti si sa o spui in fata tuturor. Eram socataaa, am regretat ca am recunoscut ca o aveam in rucsac, daca stiam de ce ma intreba o minteam:-)🙂 , o ora m-am dus intr-o sala de cls si am tocit doua oagini( slava dlui ca nu scrisesem mai multe) apoi a venit ceasul cel mare, am intrat, pe fundal era o melodie ciudata cu niste sunete buhuhu:-)🙂 , luminilie se stinsesera in sala iar pe mine era indreptata lumina. Am spus corect prima pagina, insa cand am auzit rasete de-ale liceenilor care probabil ma considerau o pice cu o poveste comica si nicidecum horror, m-am blocat…m-am balbait:-)🙂🙂 si am spus ultima fraza ca doar pe aia mi-o mai aminteam:-)🙂 . A fost un moment super penibil, si cu toate acestea am o diploma cu mentiune, amintire de atunci si cartea calatoriile lui gulliver in engleza:-)🙂 m-am ales cu ceva desi cei din sala m-ar fi improscat cu oua:-)🙂 , scoala in care am invatat in generala avea si clase de liceu, de aici prezenta lor la eveniment.

Leave a Reply

