Evolutia mea ca cititor

   In cadrul acestui articol voi vorbi despre cum am evoluat de cand am inceput sa citesc acum nu multi ani, pana in ziua prezenta. M-am decis sa abordez acest subiect deoarece pe parcursul anilor am observat cum preferintele mele pentru genuri de carti s-a tot schimbat, sau cum m-am axat doar pe un anumit gen de carti. Voi lasa la o parte seria Harry Potter deoarece am inceput sa o citesc in 2004 si a durat pana in 2008 si inca o citesc in ziua de azi si inca este preferata mea.

   Am inceput sa citesc serios acum aproape 3 ani, si ca multi dintre cititorii nou-nascuti din ultimul deceniu am descoperit aceasta lume prin intermediul genului supranatural. Am inceput cu carti de genul “Fortele raului absolut”,”Vampirii din Morganville”,”Twilight” sau “Acadmeia Vampirilor” si aceasta perioada a durat un timp indelungat de aproape un an pentru ca pur si simplu imi era frica sa citesc altceva. In ziua de azi inca continui sa citesc continuarilor serilor fantasy pe care le-am inceput acum 2-3 ani, dar imi este greu sa ma apuc de ceva nou de genul.

  Dupa perioada vampirilor si a genului fantasy in general, am descoperit genul distopiilor care m-a fermecat complet. Imi placea extrem de mult sa citesc pana atunci, dar dupa un an devenisem obsedat, si asta din cauza cartilor ca “Divergent”,”Jocurile Foamei” sau “Eve”. Si in ziua de azi continui sa citesc distopii pentru ca perioada asta a durat pana nu demult in evolutia mea, dar acum foarte rar gasesti una cu adevarat speciala.

  Pe parcursul perioadelor mentionate mai sus am mai citit din cand in cand cate o carte cu un subiect contemporan care mi-a placut, cum ar fi “De veghe in lanul de secara” pe care l-am citit acum 2 ani. In ziua de astazi asta a inceput sa fie genul meu de carti preferat. Pur si simplu de ceva timp nu-mi sta gandul decat la noi carti pe care le pot cumpara din genul contemporan. Va recomand din toata inima “Jurnalul unui adolescent timid”,”Daca as ramane”,”Sub aceeasi stea”, “Cele 13 motive” sau “Hotul de carti”.

  Scuzati-ma daca am palavragit prea mult dar mi s-a parut un subiect interesant. Voi cum ati descrie in cateva cuvinte evolutia voastra ca cititori?

-G

6 thoughts on “Evolutia mea ca cititor

  1. Eu incepusem cu volume clasice-romanesti sau nu-: Ciresarii,Contele de Monte Cristo,Vraciul,Elevul Dima dintr-a saptea,o multime de romane scrise de Jules Verne.Apoi prima carte fantasy cumparata a fost Jurnalele Vampirilor iar prima serie citita Vampirii Sudului😉

    • Eu citesc acum seria Ciresarii, mi se pare genialaa, cu grupul acesta de prieteni care fac descoperiri, expeditii, sunt la jumatatea vol 3 si o recomand tuturor.

  2. In copilarie( pana la liceu) cartile specifice ex Print si cersetir, Colt alb, Micul print s.a.m.d
    In liceu- lit clasica si universala impusa de programa scolara a limba romana, literatura universala si literatura franceza( ce mai blestemam franceza, eram la profil intensiv si ma punea sa citesc operele in franceza:d si rau ma chinuiam) . Singura exceptie a fost seria Amurg, pe care am citit-o in liceu.
    In perioada facultatii am descoperit blogurile de carte, si am inceput sa citesc cu disperare literatura contemporana, orice literatura care imi starneste interesul din recomandarile bloggerilor. In ultimul an am citit mai multe carti decat am citit in restul anilor adunate in total:-) , daca inainte citeam o carte -doua pe luna acum citesc o carte si intr-o singura zi daca timpul mi-o permite:-) . Am prins un viciu mare, pana la batranete o sa imi transform casa in biblioteca judeteana:-)🙂 , cand o sa am copii o sa incerc sa ii molipsesc si pe ei.
    Imi pare rau ca in perioada liceului m-am rezumat la programa scolara si atat… atunci fructificam timpul liber in tot soiul de activitati extra-scolare, iesiri cu prietenii, intalniri romantice cu iubitul, alte preocupari, acum lucrurile s-au mai potolit…

  3. De cand am intrat la gimnaziu am incepu sa citesc mai serios , la inceput nu ma atingeam de carti , nu citeam aproape nimic , desi eram genul care daca se punea pe citit atunci nu mai lasa cartea din mana , dar pana atunci cititul nu suna foarte atractiv .
    Insa am avut o revelatie imensa in ziua aceea de octombrie parca , cand s-a difuzat la TV “Harry Potter si Camera Secretelor” , stiu ca nu e primul film , dar asa am prins si se difuza din cate tin eu minte de la o saptamana la alta un alt film pana la al 5-lea .
    M-am indragostit putin mai greu pt. ca eram capos si in trecut toata lumea imi zicea ” Cum sa nu iti placa HP? ; Poftim !!!!!!!!! Nu pot sa cred ca nu iti place ” fiindca nah , filmele nu le vazuzem pana atunci .
    Deci pana la urma m-am indragostit si asteptam in fiecare sapt. alt film . Cand s-au terminat , pe la mijloc-sfarsit de noiembrie am zis ca trebuie neaparat sa vad care e treaba cu cartile .Asa ca am cautat , am citit recenzii , rezumate , coperti , desene , bloguri dedicate , pareri ale criticilor si de ziua mea am zis ca vreau NEAPARAT cartile astea . Si le-am primit de la sora mea mea care cu 17 ani mai mare ca mine si pe care o iubesc mai mult chiar si decat pe mama🙂 , in fine m-am pus pe citit , prima carte am citit-o putin mai greu , dar mi-a placut mult mai mult decat orice alta carte citita pana atunci am zis sa fac pauze intre carti ca sa nu ma plictisesc , dar la celelalte carti pur si simplu nu ma putem concetra fiindca aveam gandul la HP . Deci am renuntat la ideea asta si am inceput vol. doi inainte sa termin cartea inceputa intre cele 2 . A curs pur si simplu , parca paginile s-ar fi transformat in nisip iar eu as fi lasat nisipul sa se scurga printre degetele mele pe jos .
    Vol 3 l-am inceput imediat dupa 2 si a mers un pic mai grau pt ca la scoala profesorii incepusera sa predea cat sa umpli un caiet intr-o luna . Pocalul de foc l-am inceput cu putin timp inaintea inceperii celei de a 2-a parti a vacantei de Paste , si m-a fermecat si a ramas pana azi cartea mea favorita din vreo serie citita vreodata . Pana la sf. anului scolar nu am mai inceput nici o carte din HP deoarece ma ingrozea ideea de a incepe Ordinul Phoenix in timpul scolii ( cei care au citit HP vor sti🙂 ) .
    In vacanta de vara am batut recorduri in a ma culca la ore tarzii , in noaptea in care am terminat Ordinul Phoenix era ora 4 si jumate cand m-am culcat .A 6-a carte am inceput-o chiar in seara in care trebuia sa mergem la mare in Bulgaria . Ultima carte am citit-o cu o luna si jumate inainte de inceperea cls. a 6-a , si cand s-a terminat am zis : “Superba , ce carte HP urmeaza ?” si cand mi-am dat seama ca asta e ultima carte , am intrat intr-o faza de negare si izolare , destul de scurta dar care a existat totusi .
    Asa a inceput dragostea mea pt carti si am inceput apoi mai multe serii si carti stand-alone : Jurnalele Vampirilor , Tabara , Jurnalul unui pusti , Charlie Bone etc.
    Fantasy cred ca va ramane genul meu preferat , chiar daca nu am descoperit inca Distopicul , imediat dupa fantasy va urma tipul de roman politist fiindca as omori pentru o singura carte a Agathei Cristie .
    Nici argumentarile nu-s la fel de lungi ca ce am scris aici !

Leave a Reply

