Recenzie: Daca as ramane de Gayle Forman

Ce ai face daca ar trebui sa alegi?

Mia este o violoncelista talentata in varsta de 17 ani, cu o familie iubitoare si un prieten minunat, Adam. Ea nu trebuie decat sa aleaga daca va merge la New York pentru a studia la Julliard sau daca va ramane in Oregon cu cei dragi.

Insa intr-o dimineata cu ninsoare, totul se schimba, iar decizia pe care brusc trebuie sa o ia este dramatica si dureroasa. Mia isi pierde parintii si fratele mai mic intr-un accident rutier, si, cu toate ca nu isi aminteste momentul impactului, ea ii poate vedea pe cei din jur si pe sine.

Initial am remarcat aceasta carte pentru ca Veronica Roth, autoarea seriei “Divergent” a recomandat-o pe blogul sau personal. Am fost mai bine de un an cu ochii pe ea, iar acum doua saptamani am reusit sa o cumpar in sfarsit. Iar in saptamana in care tocmai s-a scurs am citit-o in sfarsit! Am citit-o intr-o singura zi, pur si simplu nu am fost in stare sa o las jos din mana. M-am plimbat cu ea prin toata casa de cand am venit de la liceu pana seara cand m-am culcat. Ma tot punea mama sa fac diferite chestii si eu tot cu cartea in mana stateam (trebuia sa ma vedeti cum intindeam rufele in timp ce citeam). Ce-i drept, romanul are doar 200 de pagini, dar ma rog.

Acest roman se incadreaza in genul acela de poveste contemporana ca multe dintre cartile mele preferate:” Cele 13 motive”,” De veghe in lanul de secara”, “The Perks Of Being a Wallflower”,”The Fault In Our Stars” ,avand structuri foarte asemanatoare. Evident ca toate sunt inspirate din giganticul “De veghe in lanul de secara” si sper din tot sufletul ca genul asta nu va deveni o noua moda. Nu ma intelegeti gresit, mereu mi-au placut blockbusterele: era vrajitorilor, era vampirilor sau era distopiilor in care ne aflam acum. Dar daca genul asta de carti o sa devina foarte popular o sa inceapa sa se scrie din ce in ce mai multe si din ce in ce mai proaste si o sa fiu trist.

Esti constient pe tot parcursul cartii de tragedia care i se intampla Miei, personajul principal, dar ea tot povesteste si sunt prezentate atatea retrospective incat uiti pentru un  moment si zambesti, dar cand se termina capitolul iti dai seama ca actiunile descrise in aceasta carte se intampla in fiecare zi si te face sa fii foarte recunoscator ca tu esti bine mersi la tine in pat si citesti. Este prezentata atata durere in cartea asta, ca la un moment dat ramai masca si astepti un impuls care sa te faca sa continui, iar tot ceea ce-ti ramane este curiozitatea, pentru ca defapt nu vrei sa stii prin ce alte greutati mai trec personajele.

Sunt toate atat partile atat de bine construite, dar punctul forte sunt personajele pe care nu ai cum sa le urasti. Cum poti sa nu-i adori pe parintii Miei? Cum poti sa nu crezi ca Teddy este cel mai simpatic frate? Cum poti sa crezi ca Adam nu este iubitul perfect pentru o fata? Imi place ca toate problemele existentiale care sunt presarate prin carte se imbina perfect cu actiunea si cu sentimentele tale din momentele lecturarii.

Cartea este ieftina, este scurta , este minunata. Nu vad niciun motiv pentru care sa nu o incercati. Este ca un fel de trezire la realitate, o poveste care te face sa apreciezi tot ce ai, sa-ti apreciezi familia si prietenii. Cu totii avem nevoie de asa ceva din cand in cand.

5

5 thoughts on “Recenzie: Daca as ramane de Gayle Forman

1. Nu il alege pe Adam asa am inteles…de aceea nu mi-ar placea sa o citesc. Imi imaginez ce greu ai intins rufele:-)🙂 eu odata eram la pescuit cu niste prieteni si undita prietenului meu semnaliza un pestisor la capatul firului:-)🙂 si el plecase pana la masina si sa ma fi vazut pe mine cu o carte in mana pe care nu o puteam inchide de curiozitate Clopotele de Richard Harvell si cu cealalta mana incercand sa scot pestele care pana la urma a scapat:-) . Stiu cum este atunci cand citesti ceva bun si cineva te pune sa faci si altceva.