Cat de importanta este coperta? Dar titlul?

 Am vazut astazi pe un blog, sau pe facebook( am uitat unde), un articol despre cat de important este titlul unei carti. Am trecut cu vederea, dar acum mi-am adus aminte si m-am gandit sa scriu un articol!

   Sa incepem cu copertile! Cand m-am apucat de citit acum cativa ani, aveam prostul obicei de a alege carti din magazine in functie de coperta. Este cea mai mare greseala ever! Asta nu inseamna ca nu conteaza coperta. Din contra! Daca TU obisnuiesti sa faci cum faceam eu, copertile sunt foarte importante. Mereu mi s-a parut ca multe carti( mai ales in Romania), nu au vanzari din cauza copertilor foarte neatractive. De exemplu, seria “Captiv in labirint” de James Dashner de la editura Litera, are niste coperte foarte lame dar este una dintre seriile mele preferate ever( intra chiar in top 3). S-a dovedit ca in unele cazuri sa fac si alegeri bune, cum ar fi atunci cand am cumparat Divergent sau Orasul Oaselor.

   Titlul este chiar mai important decat coperta, din punctul meu de vedere. Depinde acum si de varsta pe care o ai, aceasta reflectand maturitatea la care esti capabil sa percepi metafore si alte chestii de genul. De exemplu, acum 2 ani si ceva am vazut intr-o librarie un titlu “Jocurile Foamei”. Cuvintele mele exacte au fost(scuzati-mi limbajul):”Cine dracu ar citi asa ceva?”. Cateva luni mai tarziu mi-am raspuns singur la intrebare:”EU”. Si acum “Jocurile Foamei” este si ea in TOP 3 SERII FAVORITE EVER.

   In concluzie, avand in vedere toate cele mentionate mai sus, cat de importante sunt titlul si coperta unei carti?

-G

5 thoughts on “Cat de importanta este coperta? Dar titlul?

  1. Dupa mine , copertile sunt a doua cea mai importanta componenta a unei carti . Daca nu iti place coperta zici ” mai da-o-n colo , nu vreau ca porcaria asta sa ramana in biblioteca intre cartile care merita sa fie asezate acolo ” . Spre exemplu daca nu existau blogurile atunci Academia Vampirilor se afla inca pe lista neagra , din cauza copertilor . La Jurnalele Vampirilor majoritatea copertilor sunt fabuloase , dar cand am vazut ce e scris acolo … Lumea e nedreapta :))) . Despre titlu am discutat si acum cateva zile in cadrul Clubului de Lectura impreuna cu profesoara de romana , care ne-a insiruit titluri de la diverse carti ( Charlie si fabrica de ciocolata , Mary Poppins deschide usa , M-am hotarat sa devin prost etc.) si ne-a zis sa alegem o carte si sa spunem ce ne-ar atrage la titlu . Binenteles ca persoanele mai ” neinstruite ” din clasa au ales “M-am hotarat sa devin prost ” , de ce ? Fiinda li se pare amuzant . Nu zic ca nu o fi , dar am citit o porcarie ” Marele Nate ” si de atunci mi-s-a pus pata pe genul asta de carti , nici Jurnalul unui pusti nu l-am mai continuat desi era bunicel ( oricum mai bun ca M.N.). Au existat si persoane cu cultura generala in clasa si au adus argumente potrivite : ” Am ales ” M-am hotarat sa devin prost” deoarece consider ca este o carte nu neaparat amuzanta , ci nostalgica , fiindca acea persoana care a decis sa devina proasta nu si-a gasit un loc printre oamenii culti … ” sau ” Ma atrage titlul ” Mary Poppins deschide usa ” deoarece nu poti sti niciodata ce se lume se ascunde de dupa acea usa …” . Deci si titlul e similar copertii , daca e ceva incitant , misterios, care iti insufla faptul ca e o carte nemaipomenita, atunci bineinteles ca iti doresti acea carte . Doamne da’ ce m-am lungit , aproape ca am scris un articol :)) .

      • Da , chiar este , in fiecare luna ne vin diverse carti de la editura Art ( o carte pe luna), “Carte lunii” . Cine vrea cartea din luna respectiva , poate sa o cumpere cu 20 de lei mai ieftin decat de la librarie si primeste si un jurnal de lectura la acea carte ( care trebuie completat deoarece contine exercitii cu impresii , varianta corecta, rezumat , cum ti-ai imagina sfarsitul , personajul favorit etc.) si un abtipild pe care il lipesti in carnetul de cititor , unde ii acorzi un punctaj cartii respective . O data pe luna sacrificam ora de literatura pentru a tine clubul de lectura .
        P.S. Cartea lunii septembrie e Marea Monstrilor si abea astept coletul🙂 !

  2. Cand eram mica alegeam cartile dupa coperta, acum insa nu ma uit neaprat la coperta, unele carti sunt reusite si au niste coperte dezastruoase….recunosc insa ca experimentez si love at first sight cu unele coperti:)), pentru ca un obiect/aliment etc sa fie vandut bine trebuie sa fie atractiv si sa aiba implicit o coperta/ambalaj reusita! Eu am o colectie imensa de carti din biblioteca mamei, genul acela de carti fara coperta:)) adica au o coperta nereusita, pe unele scrie doar titlul si atat! De exemplu Ion etc, dar cu toate astea cartile sunt bune, exemplu http://www.anticariatplus.ro/ro/Literatura_romana/Ion–Liviu-Rebreanu–17188.html! Acum un an am cumparat vre-o 15 carti cred…de la un anticariat si printre carti s-a numarat si Pe aripile vantului in doua volume groase pe copertile carora nu scrie decat titlul si atat….m-au inspaimantat si m-am gandit ca nu o sa le citesc niciodata, pur si simplu nu ma atragea nimic, nici titlul nici coperta….ce-am descoperit m-a tinut cu sufletul la gura incat sunt convinsa ca le voi reciti candva! exceptionale! Sa iau exemplul cartii pe care o citesc acum tot de la anticariat achizitionata :)) este un volum care cuprinde primele trei romane din seria Hallipilor Fecioare despletite, Concert in muzica de Bach si Drumul ascuns, pai coperta este de ,,ia-ma doamne stinge-mi neamul”:)) asta cere:)), e groaznica, nici nu pot deslusi decat o fantoma :))…groaznic! cu toate astea imi place seria aceasta de romane nu sunt exceptionale dar sunt reusite! nu stiu ce-i cu mine si de unde atata rabdare sa citesc tot ceam prin biblioteca dar sunt convinsa ca voi ajunge la zi cu romanele!:) Titlul cartii ma influenteaza si pe mine….eu cred ca daca titlul nu este ales cum trebuie acest lcuru ii dauneaza cartii….de exemplu pe mine ma tenteaza Starters sa mi-o cumpar dar titlul este atat de sec…desi cartea poate sa fie excetionala! O serie care are si coperti frumoase si titluri alese cum trebuie si subiect excelent si filme superbe este HARRY POTTER:) se stie!

Leave a Reply

