Sfarsituri de carti

   Acum in jur de un an, am abordat un subiect asemanator in cadrul unui articol. Astazi m-am gandit sa dezvolt subiectul si sa vorbim despre sfarsiturile de carti. La cate carti noi apar in ultimul timp, cate genuri si cate volume, este destul de greu sa gasesti un sfarsit care sa te multumeasca ca cititor, sau unul care sa te surprinda cu adevarat.

   Mai intai vom vorbi despre sfarsiturile cartilor care fac parte dintr-o trilogie sau o serie. Din punctul meu de vedere, cel mai improtant este cum se termina primul volum, fiindca, daca te face sa citesti al doilea volum, de atunci esti prins. Ca de exemplu, pentru mine seriile Academia Vampirilor si Vampirii din Morganville sunt serii care nu m-au atras de la primul volum, dar sfarsiturile primelor volume mi-au placut mult si m-au facut sa citesc si restul.

   Cand vine vorba despre felul in care se termina un volum dintr-o serie, as spune ca prefer un cliffhanger, pentru ca asta ma face sa vreau sa citesc cat mai repede cel de-al doilea sau al treilea volum. Nu prea ma incanta atunci cand un volum se termina ca si cand ar fi ultimul. Si mai e o chestie ciudata la mine: imi plac finalurile triste. Nu stiu de ce, dar daca citesc o carte cu final trist, aia imi ramane mult timp in cap si are un impact emotional puternic asupra mea. E ok daca are final fericit, dar cu siguranta nu-mi va ramane mult timp in cap. Ca sa va demonstrez teoria mea, ganditi-va la Sub aceeasi stea de John Green. Cred ca nu o sa uit niciodata cartea aceea.

   Cand vine vorba despre carti stand-alone, as putea sa spun ca nu conteaza pentru mine. Daca are final fericit e ok, daca nu e si mai bine! Ma atrage ideea unei carti care nu are final, deoarece astfel te lasa pe tine sa iti creezi in minte finalul perfect. Cateodata creez in mintea mea finaluri alternative cartilor care au avut finaluri aiurea, seci sau fara sens.

  Astept parerile voastre!

-G

2 thoughts on “Sfarsituri de carti

  1. Sunt cărţi pe care nu mi-am dorit niciodată să le termin de citit (mi-au plăcut foarte mult)..de aceea eu nu-mi cumpăr niciodată toate volumele dintr-o serie, dar sunt cărţi care nu mi-au plăcut absolut deloc. De exemplu Cercul secret mi s-a părut o carte dezastruoasă ca compoziţie🙂

  2. cand iti citesc postarile imi dau seama ca nu sunt un ,,specimen”:)) si eu am aceleasi pareri ca si tine:)! Imi plac finalurile fericite insa cele triste imi raman mai mult in minte! Imi place sa schimb finalurile seci care nu mi-au placut si sa creez eu in mintea mea altele! Majoritatea compozitiilor mele au un final trist:D! Imi plac dramele, de aceea:D! Daca e vorba despre o trilogie primul volum trebuie sa ma lase cu sufletul la gura. Acord sansa unei carti care nu mi-a placut dar la care finalul ma determina sa cred ca va avea o continuare reusita! Am citit acum o luna Predestinati de Joesphine Angellini, pe undeva pe la mijloc mi s-a parut cliseica si plictisitoare, insa inceputul a fost promitator iar sfarsitul m-a lasat cu sufletul la gura de aceea voi cumpara cu siguranta volumul doi atunci cand va fi publicat in Romania! Exista si carti care reusesc sa ma plictiseasca de moarte, iti dau un exemplu recent, sunt la capitolul carti vechi care trebuie taiate de pe lista de citit pentru a ajunge la citirea noilor aparitii, uite asa m-am inhamat la sanioara si am citit manastirea din parma care se lungeste in doua volume si a fost o catastrofa am tras cu greu de randurile cartii, mi-a displacut, aveam asteptari mari de la ea fiindca Rosu si negru mi-a placut enorm! ma asteptam la o altfel de carte…altfel de scriere, alt final….pentru altii e o mare capodopera insa la mine nu a prins! acum ma aflu la un alt experiment:) am citit prin liceu Concert din muzica de Bach, insa nu am citit niciodata seria completa fecioare despletite, concertul si drumul ascuns, si fiindca mi-am cumparat-o anul trecut de la anticariat si am dat peste carte o citesc, se pare insa ca imi place si nu are acelasi efect ca manastirea din parma asupra mea!:) Ai avut dreptate Ulita copilariei si In casa bunicilor a fost o carte foarte frumoasa, pe aceasta am terminat-o saptamana trecuta! una pest alta sunt la capitolul clasici si romani:))

Leave a Reply

