Cititul in scoala

hayden-christensen-reading-wallpapers-1600x1200

 

  Poate veti gasi un fel de paradox in ceea ce va voi povesti eu acum, dar incercati sa ma intelegeti. Eu ador sa citesc, chiar ador! Si chiar daca nu sunt cititor de cand eram mic copil, am citit foarte multe carti in ultimii an si chiar pot sa spun ca sunt mandru de asta. Dar inca de cand eram mic, avem o problema (pe care inca o am), ci anume, cititul la scoala.   

  Stiti cum e cand va pune profa de romana sa cititi “Ion” sau “Mara”, sau tot soiul de romane, drame sau nuvele, iar voi nu aveti nici un chef? Imi vine sincer greu sa-mi explic cum se intampla acest fenomen, avand in vedere ca citesc carti mereu. Si nu se pune problema ca citesc numai fantasy, paranormal sau SF, pentru ca imi plac mult si cartile contemporane sau unele clasice, dar pur si simplu nu suport ideea de carti pe care trebuie sa le citesc pentru scoala. 

  Prima mea profesoara de romana din liceu ne-a pus sa citim “De veghe in lanul de secara”, carte care, daca urmariti blogul acesta de mult timp, stiti ca este printre preferatele mele. Acesta este singurul exemplu cu o carte pe care a trebuit sa o citesc la scoala si mi-a placut. 

  Am simtit sa mentionez asta aici, pentru ca ma intreb mereu daca sunt singurul cu acest “sindrom”. Ce parere aveti?

-G

5 thoughts on “Cititul in scoala

  1. Ce-i drept, nu sunt multe cartile care chiar imi sunt pe plac si pe care ni le da profa de citit. Printre ele, ca tot sunt materie de bac si de abia astept sa le recitesc, se afla Maytreyi si Enigma Otiliei. ♡.♡ Acestea doua sunt singurele romane care, pot spune cu sinceritate ca mi-au placut. In rest… Θ_Θ

  2. Mi-e groaza cand ma gandesc cate am de citit. Profa aia cand a inceput sa ne dicteze lecturile am crezut ca nu mai termina😐 Din alea 30 de carti sau cate sunt numai 2 sau 3 mi se par cat de cat interesante =))

  3. Si eu aveam o problema cu cititul fortat, impus…si eu citesc mult, dar imi aduc aminte cat de greu imi era sa citesc chiar si o nuvela doar pt ca aveam un termen limita sa o citesc. Nu te descuraja, majoritatea prozelor sunt interesante. Daca am urat o carte aceea este Viata ca o prada. De cinci ori am incercat sa o citesc si de cinci ori m-am lasat pagubasa..restul romanelor au fost acceptabile si usor de inteles. Sti care e problema? La literatura de consum suntem atenti la actiune si la ce fac personajele, la cea de studiu trebuie sa analizam fiecare citat banal cu descrierea casei pamantului etc-) . Eu am o problema cu ordinele, daca mi se impune sa fac ceva ma enerveaza.

  4. Mie mi-au plăcut mult „Moromeții”. Nu mi se par atât de deplorabile lecturile pentru școală, dar cred că simplul gând că suntem forțați să le citim ne blochează să le vedem ca pe potențiale plăceri.
    Noi am avut și multe lecturi suplimentare, și țin să menționez că și „Cireșarii” au fost o lectură plăcută, și mi-a plăcut mult și „Tess d’Urberville”

Leave a Reply

