Recenzie: Categoric Moarta de Charlaine Harris

Amestecul spumos de dragoste, mister si fantezie continua! Si in acest episod, Sookie Stackhouse se dovedeste a fi la fel de activa si de implicata in intrigile si luptele violente dintre clanurile fiintelor supranaturale. Cand eroina noastra se pomeneste pe neasteptate in ipostaza de mostenitoare a verisoarei sale decedate, lucrurile se complica teribil. Insa cineva nu vrea ca Sookie sa cerceteze prea adanc trecutul acesteia si face totul ca s-o opreasca. Lista suspectilor incepe cu varcolacii renegati– care nu o recunosc pe Sookie drept prietena a haitei –, si se incheie cu insasi regina vampirilor, care rascoleste un subiect mai mult decat delicat pentru Sookie: prima ei iubire, fascinantul vampir Bill. Viata curajoasei tinere atarna la un moment dat doar de un fir, dar asta nu inseamna ca ea se retrage din fata pericolului.

Seria asta este una dintre primele mele serii cu vampiri, dar si una dintre primele serii cu vampiri care au facut ravagii prin lume. Probabil multi dintre voi detineti aceasta serie, avand in vedere ca a fost printre primele de la Leda care s-a vandut cu revista Bravo. Alexandra a facut o scurta prezentare a primelor 5 volume intr-un articol anterior, iar acum voi prelua eu seria si voi vorbi despre fiecare volum in parte incepand cu cel de-al saselea.

Ce imi place tare mult la aceasta serie este ca fiecare volum este cu totul alt episod. Desigur ca se leaga intre ele volumele, dar fiecare are o noua poveste pe care, consider eu, ca o poti intelege cat de cat si daca nu ai citit volumele anterioare. Am avut pauze destul de mari intre volume, de cateva luni, pentru ca niciodata nu au fost o prioritate pentru mine. Imi plac foarte mult, dar nu cred ca intra in top 10 serii preferate. Volumul 6 probabil este cel mai putin preferat de mine pana acum, din cauza povestii. Nu spun ca nu a fost interesanta povestea, captivanta sau bine gandita, ci spun ca nu s-a ridicat la nivelul volumelor anterioare.

Asa cum ne-am obisnuit, autoarea nu ne dezvaluie misterul povestii decat in ultimul sau penultimul capitol, ceea ce apreciez pentru ca te mentine interesant si te face sa vrei sa continui. Stilul autoarei de a scrie este inconfundabil si este printre preferatele mele. Cateodata mai citesc si ma las pierdut in ganduri fara sa-mi dau seama, iar la un momentdat imi dau seama ca am citit 3-4 pagini si nu am inteles nimic pentru ca nu eram atent. Nu stiu de ce, dar cand citesc aceasta serie nu mi se intampla asta pentru ca stilul autoarei este atat de familiar si de simplu. Pentru mine asta reprezinta o mare bila alba pentru ca sunt genul de persoana care citeste numai carti usoare, romane, nimic stiintific sau filozofic, sau ceva de genul.

Cat mai are de gand sa lungeasca coada barbatiilor care-i fac curte lui Sookie? Bill, Eric, Sam, Quinn, Calvis, Alcide. Just pick one already! Nu stiu de ce, dar am o senzatie ca tot undeva intre Bill si Eric o sa ajunga si o sa-l aleaga pe Bill. Sincer imi place mai mult Eric ca personaj, este mult mai interesant decat…Vampirul Bill( cum ii mai spune Sook). Avem multe persoanje noi in aceasta carte, iar pentru mine in evidenta iese Regina Sophie-Anne: un personaj extrem de interesant, cu mult potential.

De obicei, in acesta serie, nu prea ai multe momente WTF pe parcursul cartii, ci doar la final cand se dezvaluie misterul. Am fost surprins sa gasesc in acest volum 2-3 momente de genul. Ce?Ce a facut Bill? Moment de tensiune maxima.

Tot ce pot sa mai zic este ca va recomand seria asta, daca nu ati citit-o inca. Daca ati trait sub o piatra pana acum si nu stiti, seria asta are 13 volume, dintre care 12 au aparut la editura Leda. Spor la treaba si ne vedem in curand cu o noua recenzie!

8 thoughts on “Recenzie: Categoric Moarta de Charlaine Harris

1. credeam ca doar eu patesc asta, cateodata citesc 2-3 pagini si ma opresc si spun hey ce naiba inseamna asta?! nu pricep nimic, apoi o iau iar de la capat si dau 3-4 pagini in spate:), anumiti autori au un stil de a scrie groaznic care ma plictiseste si ma determina sa nu mai fiu atenta!
    ,,daca ati trait pe sub pamant”:)) ce tare!:)), uite ca eu nu am fost rama si stiam de serie:), dar tot nu ma tenteaza si nu imi place!
    sti ce observ? ca vampirii astia sunt cam curvari:)) ma uitam aseara la TVD(mai am 5 episoade si termin sezonul) si ma gandeam cu, cati s-au culcat intre ei anumite personaje:))

2. Calvis? Wtf? Am citit primele 12 volume si nu imi amintesc de niciun Calvis. In schimb Quinn ..❤ OMG, cat l-am adorat. =]] Iti urez lectura placuta si incerc sa nu iti stric suspansul dar, cu cine va ramane Sookie la final va fi un mare shoc pentru toti🙂.

3. Din cate observ subiectul este cam acelasi, si in toate cartile au loc crime. Eu il prefer pe Bill dintre toti partenerii domnisoarei, restul mi se par enervanti. Chiar si ea este uneori….sau poate ca mai mereu. :)) Eric, nu mai imi place fix din volumul care i-a fost chiar dedicat, asta pentru ca i-a modificat personalitatea. Adica, Eric trebuia sa ramana asa cum este, mi s-a parut mai mult o telenovela acel volum, nu mai avea niciun farmec asa vrajit. :))