Recenzie Film: Orasul Oaselor

Ieri, 6 septembrie a avut loc in Bucuresti premiera filmului The Mortal Instruments: City of Bones, productie bazata pe romanul bestseller cu acelasi nume al autoarei Cassandra Clare. Am intrat la filmul care a inceput la 22:30 crezand ca sala va fi plina, dar m-am inselat. Am fost atat de entuziasmat incat, de cand m-am trezit la ora 14:00( scuzati-mi lenea) si pana am ajuns la mall la ora 20:00 nu am putut sa fac altceva decat sa ma gandesc incontinuu la acest film. Am mers impreuna cu prietena mea, Andreea, care de asemena a citit cartile, deci amandoi eram extrem de entuziasmati si faceam ca doi nebuni prin mall.

Am intrat in cinema cu asteptari foarte mari pentru ca din toate trailerele, filmuletele, pozele si reclamele pe care le-am vazut pe internet mi s-a parut ca filmul este o extraordinara adaptare a cartii. As spune ca doar 70% din film a fost fidel cartii( ceea ce oricum este super mult). Restul de 30% m-a facut sa-mi schimb parerea despre filmele care nu sunt extrem de fidele cartilor. Aveam o parere super proasta despre filmele care adaugau chestii noi fata de carte sau care lasau pe dinafara chestii importante pentru mine, dar am realizat ca este impoisbil sa incluzi totul, dar si ca un final alternativ, sau un alt mod de a desfasura actiunea nu ma deranjeaza. Defapt mi se pare ca au actionat destept producatorii filmului, deoarece pana si fanii cartilor care stiu ce se intampla, vor ramane cu sufletul la gura deoarece finalul este prezentat diferit( este in mare parte acelasi, dar prezentat diferit).

Si pentru ca tot suntem la partea cu “Imi place”, vreau sa mentionez ca Lily Collins a facut o treaba excelenta, m-a facut sa o plac mai mult decat Clary din carte. Robert Sheehan ca Simon a fost genial, nu am nimic de comentat. Mi-au placut extrem de mult toate efectele SGI si tot ce a tinut de partea de vizual.

Nu mi-a placut ca Valentine are dreduri( WTF!). In primul rand nu mi-a placut de cel care l-a jucat pe Valentine. Era imbracat in costum de vanator de umbre si juca exagerat de mult, a fost fals si aiurea. Valentine trebuie sa fie imbracat in costum si sa vorbeasca in asa fel incat sa te sperie si cand este calm. Tipul care la jucat pe Magnus Bane arata exact ca el, dar a jucat foarte prost. A fost exact inversul lui Valentine, a fost foarte calm si la un moment dat ti se parea ca citeste replicile de undeva. Nu imi place de Jamie ca Jace, poate pentru ca il tot vad pe Caius din Twilight( cred ca asa il chema). Pur si simplu nu arata ca un inger cum zice Cassandra. Intre Clary si Jace din film nu a existat pic de chimie, ceea ce mi s-a parut foarte dezamagitor.

In conluzie sunt multe chestii minore care nu mi-au placut, dar asta nu inseamna ca nu mi-a placut filmul. I-as da un 8/10 si asta in mare parte din cauza lui Valentine si din cauza lui Magnus. Vestea proasta este ca in box-office, City of Bones nu prea s-a descurcat, adunand doar 9 milioane de dolari in prima saptamana. Asta nu prea e bine avand in vedere bugetul de 60 de milioane de dolari. Cu toate astea, filmarile pentru City of Ashes incep saptamanile viitoare si la sfarsitul anului viitor ar trebui sa-l avem.

Mergeti si vedeti filmul pentru ca merita!

2 thoughts on “Recenzie Film: Orasul Oaselor