Recenzie : Calatorie pe mare cu Zori-de-zi de C.S.Lewis

Micuţa Lucy şi fratele ei Edmund se află în vacanţă la mătuşa Alberta. Într-o după-amiază, împreună cu nesuferitul lor văr Eustace, privesc tabloul aflat pe perete în camera lui Lucy. Acesta înfăţişează o corabie frumos ornamentată ce spintecă valurile mării. În aceeaşi clipă, copiii simt adierea brizei, gustul sărat al mării şi se pomenesc în valuri înotând spre corabie, care nu-i alta decât Zori-de-Zi, corabia regelui Caspian al Narniei. Alături de acesta şi de întreg echipajul, cei trei vor lua parte la multe şi minunate aventuri, până departe spre Marea-de-Argint, dincolo de care se zăreşte ţara leului Aslan.

La fel cum ma asteptam acest volum m-a fascinat la fel de mult ca precedentul si de aceea nu voi spune foarte multe cuvinte despre el.

“Calatorie pe mare cu Zori-de-zi” nu pot sa zic ca a avut o intriga nemaipomenita , gen WOW , insa expozitiunea si punctul culminant au fost…aproape WOW.😀 Cred ca cel mai mult mi-a placut inceputul , deoaece am descoperit un nou portal creat de autor care face legatura intre lumea normala si cea magica. C.S.Lewis a descris in acest volum niste peisaje superbe , pe langa descrierile legate de mare , mi-am putut imagina cum arata in Cele sapte insule , Insula balaurului , Apa mortii ( acest loc a fost preferatul meu ) , Tara natarailor , Insula Glasurilor si multe alte locuri unde Lucy si Edmund Pevensie impreuna cu verisorul lor Eustace au calatorit impreuna cu Caspian si echipajul navei Zori-de-zi. Tot datorita autorului am avut ocazia cel putin sa imi fac o idee cum arata Capatul Lumii . Bine , poate credeti ca delirez , dar credeti-ma ca am trait fiecare in fiecare moment alaturi de personaje si am fost la fel de fascinata ca ele .

Volumul de fata paarca a adus putin cu “Capitan la 15 ani” de Jules Verne. Cel putin mie , Caspian mie mi-a adus aminte de Dick Sand protagonistul romanului lui Jules Verne. Caspian nu s-a schimbat deloc , a ramas acelasi. Totusi parca insufla mai multa incredere. Despre Lucy si Edmund nu mai are relevanta sa vorbesc deoarece atata timp cat ei au avut credinta in Aslan nimic nu li se poate intampla si nimic nu s-a schimbat la ei. Aparitia verisorului celor doi frati , Eustace , compenseaza destul de bine lipsa celorlalti frati mai mari , Susan si Peter ( fosta regina si fostul rege al Narniei ). Scepticismul lui este relativ usor de suportat avand in vedere faptul ca el este un personaj pe jumatate negativ. Spun pe jumatate deoarece la inceput el era un nesuferit , nu asculta si nu avea incredere in nimeni si mereu facea ceea ce considera el ca este corect . Insa Aslan a avut grija ca el sa se chimbe complet si sa vada pe toata lumea cu alti ochi.

Urmeaza recenzia volumului cu numarul 6 “Jiltul de argint” care a fost mult mai bun decat acesta.

5

One thought on “Recenzie : Calatorie pe mare cu Zori-de-zi de C.S.Lewis