Recenzie: Orasul de sticla de Cassandra Clare

Ameninţaţi de haosul unui război, vânătorii de umbre trebuie să se hotărască dacă vor lupta alături de vampiri, vârcolaci şi celelalte creaturi din Lumea de Jos, sau împotriva lor? Între timp, Jace şi Clary au şi ei de luat o decizie dificilă: să dea sau nu curs iubirii care-i leagă, deşi ştiu prea bine că este o iubire interzisă?

Pentru a-i salva viaţa mamei sale, Clary trebuie să plece în Oraşul de Sticlă, locul de origine al vânătorilor de umbre – chiar dacă asta înseamnă să încalce Legea şi să rişte moartea. Mai grav este că Jace se opune acestui plan, iar Simon este aruncat în închisoare de către vânătorii de umbre, care îşi au bănuielile lor cu privire la acest vampir imun la lumina soarelui. Din fericire, Clary îşi găseşte un aliat — în persoana misteriosului Sebastian, care nutreşte o stranie atracţie faţă de ea. Valentine îşi adună în acest timp o armată de demoni, dar vor reuşi oare locuitorii din Lumea de Jos şi vânătorii de umbre să uite de vrajba dintre ei şi să-şi unească forţele pentru a o înfrânge?

Va putea Clary să-şi folosească puterile pentru a-i ajuta să se salveze – indiferent de preţul pe care va trebui să-l plătească?

Cand am inceput prima oara sa citesc eram super entuziasmat la fiecare carte si nu puteam sa o las din mana. Cu timpul m-am obisnuit si am inceput sa intalnesc rar o carte care sa ma faca sa isterizez, sa alerg prin casa si sa tip, sa ma duc la mama sa o zapacesc sau sa-mi sun prietenii si sa le povestesc. Ultima carte la care m-am isterizat a fost The Fault In Our Stars de John Green, iar asta a fost la inceputul verii. Cand am citit Orasul de Sticla nimic nu a mai existat in jurul meu. Imi aduc aminte ca o zi intreaga am stat pe canapeaua din curte si m-am oprit doar ca sa ma duc la toaleta (evident tot cu cartea).

Se vede de la o posta cu autoarea Cassandra Clare a evoluat, reusind sa descrie imagini si scene fermecatoare din Alicante, probabil unul dintre cele mai frumoase si spectaculoase locuri despre care am citit vreodata. Pentru cei care nu stiu, Orasul de sticla era initial sfarsitul seriei Instrumente Mortale, dar autoarea s-a hotarat sa mai scrie inca 3 volume. In acest al treilea volum actiunea este atat de complexa incat as putea spune ca acest roman ar putea fi adaptat in doua filme. Se intampla un milion de lucruri intr-un capitol, nici macar nu ai timp sa procesezi tot ce se intampla pentru ca lectura curge foarte usor. Cassandra are un stil de descriere si de a povesti, incat nici macar nu-ti dai seama cum paginile se intorc singure, totul este clar si la locul lui, nefiind nevoie sa citesti ceva de doua ori ca sa intelegi.

Ciudat este ca a inceput sa imi placa de Jace ca personaj, chiar daca inainte nu-l prea suportam, asta poate pentru ca am aflat multe amanunte in acest volum si am avut parte de multe back-stories. Am descoperit multe calitati a lui Jace care m-au facut sa-i acord increderea mea, asta poate pentru ca a fost descris intr-un fel de antiteza cu Sebastian. Sebastian este personaj nou, impreuna cu Aline. Despre Sebastian nu vreau sa comentez nimic pentru ca s-ar putea sa dau vreun spoiler, iar de Aline nu am ce sa zic, mi se pare in plus si foarte stearsa (deocamdata). Oh My God, o ador pe Izzy! Mi se pare geaniala, fenomenala, fantastica, vreau sa citesc mai mult despre ea. Mi-a placut foarte mult ca Alec si-a gasit curajul sa faca ce ar fi trebuit sa faca demult, autoarea dorind sa transmita un mesaj cititorilor prin intermediul povestii lui Alec. Clary a fost fenomenala, ca in fiecare volum de altfel. Dar nu stiu de ce, acest volum a avut ceva extrem de special care m-a facut sa il iubesc enorm, sa o iubesc pe autoare si sa ador personajele.

Nu mi-am revenit nici dupa asa mult timp de cand am citit Orasul de Sticla si nici nu cred ca o sa-mi revin prea curand. A fost una dintre cele mai bune carti pe care le-am citit in viata mea si imi pare extraordinar de bine ca am citit-o si ca am descoperit seria asta. Chiar daca primele carti au fost ok, nu am avut nimic care sa ma faca sa raman fara suflare, dar Orasul de Sticla pur si simplu m-a terminat din punct de vedere psihic. Am trecut prin atatea emotii, am trait fiecare clipa alaturi de personaje, ma gaseam spunand “Haide Izzy!” sau “OMG!” sau “Nuuu Jace!”, ceea ce ma surprindea pentru ca nu obisnuiesc sa ma implic atat de mult in actiunea unei carti care nu are cuvintile “Harry Potter” sau “Percy Jackson” in titlu.

Daca nu ati citit primele doua carti din seria Instrumente Mortale, acestea fiind aparute la editura Leda, va rog sa o faceti doar de dragul acestui volum 3. Chiar daca nu o sa va placa prea mult primele 2 volume, aveti rabdare si ajungeti la volumul 3 pentru ca este unul pe care nu vreti sa-l pierdeti, o aventura de nedescris, ceva absolut WOW.

5

4 thoughts on “Recenzie: Orasul de sticla de Cassandra Clare

1. Nu sunt disperata sa fac rost de serie dar imi place descrierea ta, dupa ce o sa citesc seria percy jackson, o sa o citesc si pe aceasta:-)