Recenzie : Printul Caspian de C.S.Lewis

E toamnă. Pe peronul unei gări de ţară din Anglia, cei patru eroi, Peter, Susan, Edmund şi micuţa Lucy, aşteaptă trenul care-i va duce la internat, pentru un nou an şcolar. Un suflu magic, şi gara dispare. Copiii se pomenesc într-o pădure, unde vor da de ruinele unui castel ce se va dovedi a fi Cair Paravel, vechiul lor palat de pe vremea când erau regi şi regine în Narnia… O nouă aventură în care prietenii noştri, cu sprijinul animalelor cuvântătoare, al piticilor şi al leului Aslan, dau o mână de ajutor prinţului Caspian, aflat în primejdie de moarte din cauza hainului rege Miraz.

Acest volum al seriei Cronicile din Narnia pot spune ca a fost cel mai bun de pana acum. Cu cat patrund mai adanc in serie cu atat aceasta ma acapareaza din ce in ce mai mult . Odata ce intrii in acea lume nu mai poti iesi din ea , decat la finalul aventurii . Asta in cazul in care esti personaj , iar in cazul in care esti un simplu cititor aventura se termina la finalul cartii , atunci cand totul in mintea ta se clarifica si realizezi cu adevarat ceea ce s-a intamplat.

In aceasta carte m-am atasat si mai mult de personaje. Cei patru frati Pevensie au reaparut in poveste datorita printului Caspian care a avut nevoie de ajutorul lor. Acestia si-au intrat imediat in rolul de fosti regi ai Narniei , spun fosti deoarece dupa ce ei si-au incheiat misiunea de a-l escorta pe printul Corin s-au reintors la viata lor , in Londra . Cand s-au intors inapoi in Narnia trecusera deja sute de ani si putini ii mai cunostea ca fiind cei care au domnit in castelul Cair Paravel. Caspian s-a dovedit a fi un adevarat luptator. In ciuda faptului ca el putea fi ucis de unchiul sau uzurpator , regele Miraz, acesta i-a incalcat cuvantul si continuat sa caute mai multe informatii despre vechea Narnie . Am fost surprinsa la sfarsit sa aflu ca nu voi mai auzi nimic despre Peter si Susan ( cei mai mari dintre fratii Pevensie ) ,Regele Aslan anuntandu-i ca numai fratii lor mai mici se vor mai intoarce in Narnia , ei fiind prea mari.

De aceasta data mi-a placut cum C.S.Lewis a adus o farama de comic , atribuindu-le nume ciudate supravietuitoarelor cuvantatoare din Narnia : faunii Mentius , Obentius , Dumnus , Voluns , Voltinus , Gribius , Nimienus , Nausus , Oscuns ; soarecele Pispirici ( in engleza Reepicheep ) si Sipirel ; piticum Sfrederic si Bunila ;bursucul Manca-trufe si multi altii. Toate acestea au fost alaturi de Caspian si de cei patru frati in lupta care s-a dat intre supusii regelui Miraz , telemarinienii , si armata regelui Aslan. Bineinteles ca leul a fost nelipsit din poveste . A aparut exact atunci cand cei care credeau in el au avut nevoie de ajutor.

Inca o data spun ca acest volum mi-a placut cel mai mult . Stiu ca daca nu ati citit inca aceasta serie nu veti intelege nimic din ce am scris eu mai sus , insa daca o sa ii dati o sansa veti vedea legatura .

5

One thought on “Recenzie : Printul Caspian de C.S.Lewis