Recenzie: Academia Vampirilor de Richelle Mead

Academia Sf. Vladimir nu este o şcoală ca oricare alta, ci un loc secret, ascuns în străfundurile pădurilor din Montana, în care moroii (vampiri vii şi muritori) sunt educaţi în tainele magiei, iar tinerii dhampiri (jumătate oameni, jumătate vampiri) sunt antrenaţi să-i apere de atacurile sângeroase ale strigoilor (morţi vii), cei mai înspăimânttori şi mai periculoşi vampiri.
Rose Hathaway, o fată dhampir, se pregăteşte să devină gardă de corp pentru prietena ei cea mai bună, prinţesa moroi Lissa Dragomir. Antrenamentul pentru lupta cu strigoii este unul dur şi epuizant, iar, pe lângă intrigile şi comploturile din Academie, situaţia ei se complică din cauza unei idile tăinuite şi interzise. Având o legătură psihică ieşită din comun, cum nu s-a mai întâlnit de secole, cele două eroine încearcă să facă faţă ameninţărilor…

Probabil cel mai gresit lucru in legatura cu aceasta serie este titlul “Academia Vampirilor”. Este normal sa fii putin sceptic cand o vezi pe raftul magazinelor, pentru ca nu este ceva care te intriga din prima, cel putin asa cred eu si asa am auzit la multa lume. Dar nu este cazul sa judecam o carte dupa nume sau coperta, pentru ca Academia Vampirilor este A-W-E-S-O-M-E.

La inceput am fost destul de confuz din cauza numelor :strigoi, moroi, dhampir, nefiind prea sigur ce inseamna fiecare. Stilul autoarei este putin bizar deoarece chiar daca naratiunea se relateaza la persoana intai, nu stii tot ce stie Rose. Exista momente in carte cand aflii ceva, dupa care Rose spune :”A da…aia s-a intamplat”. Deci trebuie sa fii atent si sa nu-ti pierzi rabdarea pentru ca la sfarsit totul se leaga.

Un “defect” ( nu stiu daca este chiar un defect”) major la aceasta carte il reprezinta faptul ca actiunea este oarecum previzibila. Nu spun ca am stiut de la inceput ce se va intampla, dar totusi imi dadeam seama cu 5-10 pagini inainte sa se intample defapt acel lucru. Cred ca de cel putin 10 ori am spus: “A da…si asta e asa pentru ca s-a intamplat aia”. Nu stiu daca este chiar o bulina neagra, dar mie imi place sa fiu surprins, sa nu-mi dau seama ce se intampla decat atunci cand se intampla.

Personajele imi plac in mare parte. Rose este super badass, dar uneori mi se pare foarte insensibila si enervanta. Lissa este probabil singurul personaj care nu imi place, mi se pare foarte neinteresanta, slaba si deloc cool, ca toti ceilalti moroi( inafara de Christian). Christian mi se pare super tare, sper sa evolueze mai mult pe parcursul urmatoarelor volume. Nu stiu ce as putea sa zic despre Dimitri, nu prea imi place atitudinea lui, dar nu e vina lui ca a fost crescut ca un dhampir. In lumea asta, dhampirii sunt ca niste slavi ai moroilor, pentru ca depind de ei: fara moroi nu exista dhampiri. Dhampirii nu au dreptul la viata personala fara sa fie desconsiderati de societate, misiunea lor este sa protejeze viata moroilor, din punctul meu de vedere prea lenesi sa invete sa lupte singuri.

Sper ca v-am convins in legatura cu aceasta serie. Daca ati citit-o este foarte bine.Daca va place ce auziti despre ea, ce mai asteptati? Iar daca ati trait sub o piatra pana acum si nu ati auzit de Academia Vampirilor, ati face bine sa va puneti la curent cat mai curand.

5

6 thoughts on “Recenzie: Academia Vampirilor de Richelle Mead

1. Am citit seria la sfarsitul anului trecut si mi-a placut foarte mult.Recent am recitit primul volum pentru ca la anul va aparea filmul si n-am ce sa comentez legat de carte.Mie imi place stilul de scriere a lui Richelle.Dar,si mie mi s-a parut ciudat la inceput cu toate denumirile alea.O sa intelegi mai bine pe parcursul celor 5 volume despre ce e vorba cu adevarat.Poate ca n-ai fost surprins de volumul asta pentru ca actiunea e abia la inceput.Stai sa vezi mai incolo ce-o sa fie.

2. E seria mea de suflet și nu o să-mi pară rău niciodată că am citit-o. Rose e un personaj unic și chiar dacă vrea să fie ea puternică tot timpul, câteodată cedează și are unele momente în care e foarte vulnerabilă, dar Dimitri va fi tot timpul acolo pentru ea. Cred că el e unul dintre personajele mele preferate. Rece, calculat, inteligent, dur, dar sensibil în același timp. Când simte ceva, simte cu toată inima, când se implică în ceva, se implică trup și suflet. E aproape tot timpul cu picioarele pe pământ și de ce zic ”aproape”? Pentru că atunci când e cu Rose, toate gândurile raționale dispar și mi-aș dori atât de mult să fie cărțile scrise și din punctul lui de vedere pentru că Dimitri e o totală enigmă.
    În legătură cu Lissa sunt de acord cu tine. Se bazează prea mult pe Rose și câteodată parcă nici nu poate să gândească singură. E un personaj prea simplu, chiar dacă acțiunea se cam învârte în jurul ei, mai ales în prima carte.
    Christian e, ei bine, e Christian. Tot timpul acolo ca să încalce regulile și mai mereu în conflict cu Rose. Și apropo de Rose, a fost chiar rea cu el, dar măcar și-a cerut scuze și a observat la timp că între el și Lissa e ceva adevărat. Oricum, toți elevii din academie au fost nedrepți cu el și asta mă enervează la culme.
    Mia e un alt personaj care mă enervează. E o curvă, și acum pe bună dreptate. Ce a spus despre Rose și ce a făcut ca să-i convingă și pe alții să spună același lucru e…ei bine, e josnic. Măcar o să se mai îndrepte pe parcursul celorlalte volume.
    Of Doamne, am citit cartea asta de atâtea ori, că aș vorbi întruna despre ea🙂 Și deja am un comentariu kilometric🙂 Oricum, încă un lucru și gata. Filmul nu o să fie la fel de bun ca și cartea. E prea superficial, cel puțin din trailer, pentru sentimentele pe care le transmite cartea.
    Seria asta o să rămână mereu în sufletul meu și cred că o s-o recitesc cât de curând🙂

• Chiar sper să fie mai bun decât trailer-ul pentru că o serie ca asta merită o ecranizare pe măsură.

3. Ce aveti cu Lissa ? Dupa Sydney si Adrian e personajul meu preferat , e inteligenta , draguta cu toata lumea ,calculata , o prietena adevarata , e un pic cam moale si spiritul ala o cam turuieste din cauza asta dar bine ca mai e si Christian acolo . Mi-a facut placere sa citesc cartea ( toata seria ) asta🙂 . Cred ca e cea mai buna colectie cu vampiri dupa Cronicile vampirilor si chiar merita pusa in biblioteca .

4. Ohh de la Amurg nu am mai citit nimic cu vampiri. Sunt convinsa ca este o serie buna dar nu e pe lista mea de ,,necesitati”:-)🙂 deocamdata! Prefer sa imi cumpar si sa fac rost de alte carti. Azi mi-am comandat Magazinul de sinucideri, Amanda se marita o carte glossy chick-lit fiindca era la reducere 83% si nu am incercat niciodata genul acesta de carti, vol doi din ciresarii fiindca aveaam vol trei, patru si cinci, volumul unu nu l-am gasit deci nu o sa ma apuc prea curand de serie:-) , si vol doi din Iubim de Octav Dessila, dupa ce facusem rost de vol unu si trei si tot la fel nu puteam sa citesc seria pt ca nu aveam vol doi. Astea sunt cartile cumparate in baza voucherului castigat, cat despre celalalt castig constand in seria completa fara inferno a lui dan brown si colectionarul de istorie si labirintul azi mi s-a confirmat faptul ca o sa primesc setul complet cu toate cele noua volume. Ce pot sa imi doresc mai mult¿? Oricum nu ma rabda pe mine sufletul, pana de Craciun imi mai comand eu carti, vreau neaparat Percy Jackson.