Recenzie : Zece lucruri pe care le-am facut ( si probabil n-ar fi trebuit ) de Sarah Mlynowski

10-lucruri-pe-care-le-am-facut-si-probabil-nu-ar-fi-trebuit-sarah-mlynowski

Dacă i se oferă ocazia, care fată de șaisprezece ani n-ar profita de șansa de a se muta acasă la o prietenă și de a trăi amândouă fără supravegherea părinților? Cu toate că „ocazie” poate să nu fie termenul potrivit, din moment ce April a trebuit să-i spună tatălui ei un foarte mărunt neadevăr, ca s-o facă să devină posibilă (vezi #1: Ne-am mințit părinții). Însă ea și colocatara ei, Vi, sunt pe deplin responsabile și capabile să-și poarte singure de grijă. Cum de-au ajuns la „Am chiulit de la școală” (#3), „Am dat o petrecere trăsnită” (#8), „Am cumpărat un jacuzzi” (#4), și, hm, „Am adăpostit o fugară” (#7), cam este un mister până și pentru ele.
În această amuzantă și dulce-amăruie poveste, Sarah Mlynowski sondează mintea și sufletul unei fete care rămâne pentru prima oară pe cont propriu. Ca să ajungă cu bine la capătul anului școlar, April va fi nevoită să jongleze cu un triunghi amoros, să învețe să se descurce singură și să accepte faptul că lumea ei, cu atâta grijă construită, s-ar putea nărui pur și simplu… odată cu fiecare lucru pe care n-ar fi trebuit să-l facă.

Voi incepe prin a spune ca acest roman nu este chiar asa de usor . In primul rand pentru a duce lectura cu bine pana la sfarsit trebuie sa fiti ca o sita pentru a ramane cu ce este bun , nu un burete deoarece autoarea ne  impartaseste prin intermediul lui April fapte care majoritatea nu sunt demne de urmat. Ideea este ca aceasta carte se axeaza foarte mult pe un moment important din viata fiecarei persoane . Insa acest lucru , si anume pierderea virginitatii a devenit pentru April o obsesie.

Am incercat sa o inteleg pe April pentru ca banuiesc cum este atunci cand nu ii ai pe ambii parinti alaturi de tine.Ea a ajuns cum a ajuns in mare parte din cauza parintilor ei , iar tatal ei a gresit cel mai mult atunci cand i-a adus lui April o alta mama. Mama vitrega a lui April incerca sa intre in legatura cu ea , tatal lui April incerca ca creeze o legatura intre ele , dar era ca si cum ar fi avut doua aparate de emisie-receptie reglate pe secvente diferite.

Desi cartea nu a avut foarte multe pagini ,Sarah Mlynowski a reusit ca contureze caracterul personajelor foarte bine. April , genul tipic adolescentin, nu a fost un personaj liniar deoarece ea este prezentata in evolutie.A urmat o perioada in viata lui April in care mama ei naturala , prietenele ei si chiar si tatal ei au abandonat-o . In acel moment ea s-a simtit parasita , murdarita , nedorita , lasata de izbeliste. Desi ea a facut acele 10 lucruri ( pe care nu ar fi trebuit sa le faca ) intr-un final si-a dat seama de greselile ei , dar era totusi prea tarziu deoarece fapta a fost consumata. Vi pot spune ca a fost o influenta negativa pentru April , deoarece a reusit sascoata la iveala cealalta parte a lui April. Nu dau vina pe ea pentru comportamentul pe care il are , ci pe mama ei care este o persoana usuratica care nu cred ca stie ce inseamna sa ai grija de o fata aflata la varsta adolescentei. Noah ,cel care a fost alaturi de April timp de doi ani s-a dovedit a fi un adevarat nemernic si cu asta am spus tot. Daca la inceput mi-a placut enorm de mult de el pentru tot ceea ce a facut pentru April , la sfarsit l-am urat din toata inima mea. Un alt personaj important este Hudson . El se dovedeste a fi un adevarat prieten pentru April , reusind sa o cucereasca prin naturaletea si maturitatea lui.

Cele zece lucruri pe care cele doua fete , April si prietena ei , Vi , le-au facut , le-au adus repercursiunile cuvenite. Nu a fost foarte important faptul ca ele si-au mintit parintii , ca au chiulit de la scoala , ca au cumparat un jacuzzi foarte scump sau ca au dat o petrecere trasnita , dar din cauza ca si-au pierdut virginitatea la 16 ani, viata lui April s-ar fi putut narui pur si simplu. In ciuda a tot ceea ce a facut April si-a dat seama ca ” trebuie sa ierti atunci cand poti , sa mergi mai departe atunci cand nu poti ierta si sa-ti iubesti prietenii si pe cei din familie pentru ceea ce sunt  , in loc sa-i pedepsesti pentru ceea ce nu sunt.”

Ati citit aceasta carte? Daca nu , ati vrea sa o cititi?

5

6 thoughts on “Recenzie : Zece lucruri pe care le-am facut ( si probabil n-ar fi trebuit ) de Sarah Mlynowski

1. eu nu vreau sa o citesc pentru ca am auzit numai pareri negative si recenzii negative despre ea, toata lumea o catalogheaza ca fiind o pierdere de timp! inteleg din descrierea ta ca este o carte care are la sfarsit invataminte, asta este un lucru bun…Imi place coperta dar ma asteptam sa trateze un alt subiect! in ultimul timp am citit niste lecturi foarte proaste de abea ieri am dat peste o carte foarte buna si azi m-am apucat de una la fel de buna, incat nu as vrea ca pe viitor sa imi mai stric timpul cu lecturi care sa imi lase un gust amar….mai acum cateva zile citeam o carte foarte buna-aparent- pentru ca finalul a fost ca un dus rece dupa cateva ore de sauna, pur si simplu nu imi venea sa cred ca ala este finalul….

2. Am reusit sa citesc pana acum din colectia Epica Probabilitatea statistica…, Destine la limita, E usor sa te iubesc si Anna si sarutul frantuzesc si pot sa spun sincer ca nu imi pare rau ca le-am citit. Ok, poate ca nu se incadreaza in categoria celor mai complexe scrieri dar nici nu cred ca asta a fost intentia autoarelor. Ele sunt carti pentru tineri adulti (YA books) si abordeaza subiecte si situatii cu care acesti tineri adulti s-ar putea indentifica. DAR, asa cum scrie si mai sus ” In primul rand pentru a duce lectura cu bine pana la sfarsit trebuie sa fiti ca o sita pentru a ramane cu ce este bun , nu un burete deoarece autoarea ne impartaseste prin intermediul lui April fapte care majoritatea nu sunt demne de urmat. ” Chiar este foarte important acesti lucru! Eu personal le-am luat ca pe niste lecturi usoare, cu care sa ma relaxez si sa-mi ocup timpul. Poate si pentru ca nu le-am luat foarte in serios mi-au si placut atat de mult. M-am bucurat de povesti si am trait alaturi de personaje si asa intentionez sa fac si maine pentru ca mi=am propus sa citesc si aceasta carte😀 Sper sa si reusesc.🙂