Recenzie: Percy Jackson si Olimpienii. Marea Monstrilor de Rick Riordan

Percy, fiul lui Poseidon, îşi continuă călătoria epică începută alături de prietenii săi semizei. Destinaţia sa? Găsirea celebrei Lâni de Aur, care are puterea să salveze casa lui Percy şi a prietenilor săi… Pentru a da de ea, Percy trebuie să înfrunte Marea monştrilor, cunoscută pământenilor sub numele de Triunghiul Bermudelor. Orice-ar face şi orice creatură ar trebui să învingă acolo, Percy ştie că e singura soluţie pentru a înfrânge un duşman ce aşteaptă de mult o cruntă răzbunare pe părinţii semizeilor…

Deja nu mai incape nici macar o indoiala ca sunt meg fan Percy Jackson. Am stiut-o de la primele pagini ale primului volum pana la ultimele, iar al doilea volum nu a facut altceva decat sa-mi confirme acest fapt. Este probabila singura serie citita de mine care aduce cel mai mult cu Harry Potter si cu felul in care ma simteam cand citeam seria lui J.K.Rowling. Totul este atat de magic si de bine descris, incat iti vine greu sa intelegi cum Riordan a reusit sa imbine atat de spectaculos mitologia greaca cu lumea din zilele noastre, sa creeze atatea paralele intre cele doua lumi.

Incepem volumul al doilea intr-un ritm foarte alert. Nici macar nu apucam sa ne amintim bine ce s-a intamplat in volumul trecut, ca o gasca de canibali furiosi invadeaza scena. Dar sa nu ne facem griji, magnificul Rick Riordan stie exact unde si cum sa inflitreze detalii si sa ne aduca aminte usor, usor ce s-a intamplat in volumul trecut ( numai Veronica Roth nu stie sa faca asta…).

Mi-a placut foarte mult cum Riordan a gandit Triunghiul Bermudelor ca o Mare a Monstrilor, astfel vrand sa sugereze ca toate disparitiile si evenimentele neobisnuite sau paranormale care se petrec in bine-cunoscutul Triunghi al Bermudelor sunt defapt repercusiuni ale actiunilor monstrilor furiosi. S-au intamplat atat de multe lucruri si cartea a fost atat de captivanta incat nici nu pot sa-mi aduc aminte toti monstrii pe care i-am intalnit. Mi-a placut extrem de mult capitolul cu sirenele care prin cantecul lor te ademeneau spre maorte dar in acelasi timp iti aratau care sunt idealurile tale in viata, capitolul cu Charybdis care inghite marea si apoi o scuipa la loc dar si absolut toate momentele in care a aparut Tyson.

Tyson este un personaj nou introdus care da un strop de umor seriei, chiar mai mult decat avea. Un mars plus pentru volumul 2 au fost personajele amuzante care m-au facut sa rad chiar si in momente tensionate. Percy a crescut, a evoluat atat fizic cat si din punct de vedere al caracterului si isi accepta conditia de semizeu cu totul. Annabeth nu inceteaza sa ne uimeasca cu inteligenta ei, dar totusi aflam multe amanunte din trecutul ei care ne face sa o privim cu alti ochi.

In continuarea acestei serii nu pot sa astept decat mai mult fantastic si mai mult spectaculos( defapt deja sunt la jumatatea volumul trei si mi-a fost din nou confirmata ideea ca Percy Jackson este una dintre cele mai frumaose serii ever). Va rog, luati-va inima in dinti si avantati-va in exceptionala aventura numita Percy Jackson pentru ca nu o sa regretati nici macar o secunda.

P.S: Presimt ca va trece foarte putin timp pana la recenzia volumul 3. In ritmul asta, saptamana asta termin seria=)).

5

5 thoughts on “Recenzie: Percy Jackson si Olimpienii. Marea Monstrilor de Rick Riordan

1. Esti fenomenal Geani! reusesti sa imi starnesti curiozitatea, dar cand spui ca este la fel de buna ca seria Harry Potter deja imi ridici curiozitatea la rangul de disperare, asa de buna este seria?! eu am adorat Harry Potter si am incercat sa gasesc lecturi care sa ma fascineze in acelasi mod, am auzit ca seria Septimus Heap este la fel si Percy Jackson despre care ne tot povestesti tu! Tunele e slaba am incercat-o dar nu am avut rabdarea sa o termin!…..
    Ce pot sa iti urez decat Lectura placuta! Atat tu cat si Alexandra sunteti prinsi in alte lumi:)) Tu in Percy Jackson, Alexandra in Cronicile Narnia! Eu sunt la un roman politist Al patrulea pe care il termin astazi sigur, si care mi-a placut! deja ma gandesc de ce sa ma apuc!

2. Cine nu iubeste seria asta? Am asteptat ceva vreme sa o incep, deoarece nu eram sigura ca imi va placea indeajuns de mult incat sa nu o abandonez, dar am fost surprinsa sa observ ca se ridica la nivelul asteptarilor.
    La inceput totul a fost linistit, dar avand in vedere ca vorbim de Percy Jackson, linistea nu a tinut pentru multa vreme. Monstrii ataca sala de sport in timpul unui meci de dodgeball si Percy afla ca se intampla ceva foarte rau.
    Riordan a creat o lume fantastica si niste personaje epice. Toate sunt conturate intr-un mod realist, astfel incat simt ca ii cunosc mai bine pe Jackson si Annabeth odata cu terminarea volumul doi.
    In acest volum am avut parte si de Tyson ( care lasati-ma sa spun ca e preferatul meu) si de puteri noi, dar si cateva informatii cu privire la mitologie.
    Ma voi apuca cat de curand si de celelalte volume, deoarece seria este prea grozava!