Recenzie: Hobbitul de J.R.R.Tolkien

Hobbitul, preludiul trilogiei Stăpânul Inelelor, este povestea unor aventuri extraordinare prin care trece un grup de piticuţi, în căutarea unei comori păzite de dragonul Smaug Magnificul. Participant fără voie în această expediţie periculoasă, Bilbo Baggins, un hobbit iubitor de confort şi lipsit de ambiţii, îşi descoperă spiritul de aventură într-o călătorie în care întâlneşte trolli, elfi, păianjeni uriaşi, orci, dar şi prieteni adevăraţi.

Hobbitul este considerat a fi un preludiu pentru seria “Stapanul Inelelor” scrisa tot de J.R.R.Tolkien. Si cum am de gand ca in curand sa ma apuc de intreaga serie, m-am decis ca cel mai ok ar fi sa incep cu Hobbitul. Partea aiurea este ca iarna trecuta am fost sa vad filmul, neavand nicio idee ca are legatura cu “Stapanul Inelelor” (stupid me). Avand in vedere faptul ca stiam deja ce se intampla in primul film, prima parte a lecturii a fost cam lipsita de farmec si mister.

Stiu ca multi dintre voi apreciaza foarte mult stilul de scris a lui Tolkien, dar pe mine ma cam sacaie. I se adreseaza cititorului direct, dar asta nu este problema, este chiar un plus pentru ca astfel reuseste sa contureze mai bine relatia dintre autor-cititor, prin intermediul naratorului. Problema e ca uneori povesteste intampalrile si la un moment dat incepe sa puna intrebari cititorului sau sa i se adreseze direct ca din senin, in mijlocul povestirii. Devine putin confuza treaba.

Povestea in sine a fost extraordinara, plina de aventuri fantastice si foarte dinamica. In fiecare capitol se intampla ceva diferit, suntem mereu luati prin surprindere si uimiti de talentul lui Tolkien. Si cu o asa poveste fantastica nu puteau sa lipseasca personajele fantastice.

Personajul meu preferat este evident Gollum. Pur si simplu ador acest personaj, fiind asa de malefic dar si adorabil in acelasi timp, mi se pare ceva foarte greu de realziat. Probabil scena mea preferata din toata cartea a fost scena cu ghicitorile din pestere, o scena foarte tensionata, care te pune pe gandit. Gandalf este Gandalf, inegalabilul Gandalf…si deja am spus tot. Toti gnomii au fost foarte simpatici, mai ales Fili si Kili. Am apreciat usurinta cu care Tolkien si-a numit persoanjele: Oin, Gloin, Dwalin, Balin, Bifur, Bofur, Bombur, Dori, Nori etc.

Avand in vedere toate cele mentionate, Hobbitul este o carte extraordinara, cu o ecranizare pe masura care nu va v-a dezamagi. Nu este greu de citit cum zice lumea, este o carte ok care uneori poate sa fie lunga. Trebuie sa ai o stare necesara pentru a ctit Hobbitul, dar la sfarsit nu o sa-ti para rau ca ai facut-o.

P.S: Va las o poza cu Gollum pentru ca este prea dragut.

5 thoughts on “Recenzie: Hobbitul de J.R.R.Tolkien

1. BINE ZIS SA AI O STARE NECESARA:), eu am citit-o acum cateva luni, si m-am cam chinuit sa o termin, prezinta uneori prea multe descrieri plictisitoare….si mie mi-a placut cum si-a denumit personajele, a fost chiar funny! nici eu nu am citit stapanul inelelor si nici nu am vazut filmele din ambitie, pentru ca vreau sa citesc mai intai cartile! Hobbitul am in plan sa il vizionez in aceasta vara, pentru ca am citit cartea! candva o sa mai reiau cartea, fiindca sunt convinsa ca nu am avut eu starea potrivita pentru acest roman atunci cand l-am citit, stiu ca eram stresata cu niste probleme! de tolkien eu mai am cartea pentru copii Domnul Bliss pe care nu am citit-o dar care cred ca este foarte draguta!b are o coperta suport-toc: http://www.elefant.ro/carti/fictiune/literatura-de-divertisment/adolescenti/domnul-bliss-9760.html si este bilingva pe o pagina e scris in romana pe alta in engleza, si contine desenele autorului, ilustratiile sunt realizate de Tolkien! super! cartea este cea cu, coperta verde insa tocul de care va spun este foarte frumos, este acesta http://mercador.ro/oferta/j-r-r-tolkien-domnul-bliss-editie-facsimil-IDDxNR.html!

2. Of, cate carti frumoase! Vreau si eu cartile lui Tolkien, mai ales ca filmele mi-au placut atat de mult!😦

3. Tolkien e genial si are un stil aparte de a scrie. Prima mea reactiei dupa cateva pagini citite a fost: oh, doamne, ador tot ce tine de hobbit. Este o carte plina de aventuri si creaturi fantastice ( goblini, orci, paienjeni uriasi, iele, gnomi, troli) si ma bucur nespus de mult ca am avut ocazia de a o citi. Unii spun ca e plictisitoare pe alocuri, unde Tolkien se pierde prin detalii, dar mie mi s-a parut interesanta, fara paragrafe lungi si anoste. Stilul autorului mi-a placut foarte mult si m-am distrat binisor in aceasta aventura.
    Sper sa am ocazia sa vad si filmul, deoarece majoritatea prietenilor mei l-au vazut si m-au indemnat sa il urmaresc fiindca este bine realizat.

• Si mie imi place stilul autorului de a scrie si de-abia astept sa urmaresc filmul si sa citesc cartea care am auzit ca e formidabila.

4. Am si eu cartea,dar deocamdata o citeste fratele meu.Dar imi place recenzia ta si in curand o s-o citesc si eu.