Recenzie : Sifonierul , Leul si Vrajitoarea de C.S.Lewis

Deschizi o uşă… şi un tărâm fantastic te aşteaptă Narnia… un ţinut în care domneşte iarna… un regat ce aşteaptă să fie eliberat. În inima tărâmului vrăjit al Narniei, copiii se pomenesc prinşi într-o nouă aventură, în înfruntarea cu Jadis, vrăjitoarea albă. Când şi ultima speranţă moare, întoarcerea leului Aslan s-ar putea să fie ultima şansă, semnul unei mari schimbări… şi a unor cumplite sacrificii.

Dupa ce am terminat de citit acest volum mi-am dat seama ca defapt “Nepotul magicianului” este un prequel al celui de-al doilea volum. Mi s-a parut mult mai buna cartea de fata deoarece actiunea a inceput sa se complice si am facut cunostiinta cu alte personaje. De aceasta data actiunea ii are in prim plan pe patru frati : Peter , Edmund , Susan si Lucy Pevensie. Acestia sunt trimiti de mama lor acasa la Digory Kirke ( unul dintre protagonistii primei carti ) pentru a se adapostii de atacurile germane asupra Londrei.

In acest volum copii nu se teleporteaza in tinutul Narniei prin intermediul unor inele verzi, ci cu ajutorul unui sifonier aflat in casa gazdei lor . Prima care descopera acel sifonier este Lucy , cea mai mica dintre frati.  Copiii fiind plictisiti , au recurs la unica modalitate de detensionare pe care copilaria o cunoaste : jocul ( de-a v-ati ascunselea ) . Ascunzandu-se in acel dulap , Lucy a ajuns fara sa isi dea seama in tinutul inzapezit al Narniei. Cand s-a intors inapoi a avut parte de doua surprize : pe de-o parte va realiza ca exista o prapastie temporala intre cele doua lumi ( in Narnia ea petrece mult timp in prezenta noului ei prieten , faunul Tumnus , in timp ce in lumea ei ea a lipsit doar cateva minute )  , iar pe de alta parte se va lovi de lipsa de neincredere a fratilor ei care ii catalogheaza povestirea drept rodul fanteziei sale bogate.

Desi modul de a scrie al autorului este foarte lejer , el reuseste sa contureze foarte bine personajele , si astfel creeaza diferite feluri de caracter. Peter , cel mai mare dintre frati , este adeptul unui lider . Da dovada de seriozitate , este corect si obisnuit sa faca mereu pace intre cei trei frati mai mici ai sai care se cearta mereu. Susan , a doua ca varsta dintre frati , are tendinta de a le vorbi cam de sus celor doi frati mai mici ai ei. Ea nu prefera sa se amestece in treburile altora, ci doar sa priveasca ce se intampla. Edmund , un personaj complicat ,  este singurul dintre frati care este prezentat in evolutie. La inceput el este invidios si le poarta pica lui Peter si Lucy dar asta se va schimba. De asemenea el este foarte incantat de Jadis sau Vrajitoarea Alba care are tiutul Narniei la degetul mic.Desi Lucy este cea mai mica , ea are un puternic simt al dreptatii , stie ce e bine si ce e rau si nu ar spune niciodata o minciuna. Si bineinteles ca acest tinut magic are si dusmanii lui : VRAJITOAREA ALBA. Ea a preluat controlul asupra tinutului Narniei , aruncand asupra acestuia blestemul unei ierni fara sfarsit , cu domnia ei plina de cruzime si teroare.

Pe langa toti acesti fiice ale Evei si fii a lui Adam asa cum ii numesc pe copii cei din Narnia exista si multe animale , majoritatea fiind fapturi legendare.. In fruntea acestora se afla Leul Aslan . Atat in primul , cat si in al doilea volum acesta radiaza solemnitate si bucurie , forta si balndete , furie si sensibilitate.Intelepciune si compasiunea lui sunt fara margini , ca si inima sa curajoasa. Datorita acestor calitatie , copii si locuitorii Narniei au gasit in el un adevarat prieten.

In concluzie va recomand sa cititi aceasta carte deoarece la sfarsitul carti veti avea parte de un moment tensionat care cu siguranta va va prinde bine.

Citate :

” Harnicia este izvorul limpede al bogatiei , iar cel care cerceteaza lucruri ce nu-l privesc nu face decat sa intre in apele tulburi ale saraciei.”

‘Iubirea e mai hranitoare decat supa , iar copii mai pretiosi decat cel mai de pret diamant dintre nestemate.”

“Cel ce incearca sa-l insele pe cel intelept isi dezveleste singur spinarea pentru bici. “

5

8 thoughts on “Recenzie : Sifonierul , Leul si Vrajitoarea de C.S.Lewis

1. saptamana viitoare cred ca o sa primesc si eu cartile, setul complet! de abea astept! cred ca sunt foarte frumoase! ma bucur sa aud ca autorul are un stil lejer, probabil a la fel de lejer ca in Alice in tara minunilor si in tara oglinzilor, oricum un stil frumos si accesibil atat pentru copii cat si pentru parinti!

2. Am vazut filmul si mie personal mi-a placut.
    Cred ca voi incerca si cartea pentru a face o comparatie intre ele😀

3. Am citit cartea asta cu o placere deosebita, intrucat a fost cuprinzatoare, iar deductia asta se poate face si din titlu, caci indica un continut foarte interesant.
    Narnia din nou. De data aceasta un grup de copii gasesc un sifonier abandonat prin care ajung in Narnia tinutul unde este mereu iarna din cauza vrajitoarei. Fara sa stea pe ganduri copii incearca sa salveze aceasta lume si intra intr-o aventura nemaiintalnita, plina de sacrificii pe care Aslan, leul, trebuie sa le faca.
    In opinia mea este cea mai buna carte din serie si cu siguranta nu trebuie ratata. Ea vine cu o multime de peripetii si aventuri in care sa ne lasam purtati. Cronicile din Narnia ar trebui sa fie cartile copilariei tuturor ( pe langa Harry Potter), caci ne invata o multime de lucruri, printre care sa nu ne bagam nasul unde nu ne fierbe oala, mai precis in sifonierul profesorului Digory.

4. Interesant titlul,mai ales cuvantul”sifonier”.Imi place foarte mult recenzia ta,chiar ma face sa citesc cartea,dar nu pot suporta seria asta.😀