Recenzie: Insurgent de Veronica Roth

Într-un Chicago distopic, unde tinerii care au împlinit vârsta de şaisprezece ani sunt obligaţi să aleagă una dintre cele cinci facţiuni, căreia ar trebui să-i fie devotaţi pentru tot restul vieţii, Tris Prior continuă să-i salveze pe cei pe care îi iubeşte — şi pe ea însăşi —, în timp ce caută răspunsuri la întrebări sfâşietoare despre durere şi iertare, identitate şi loialitate, politică şi iubire.

Pentru Tris, ziua iniţierii ar fi trebuit să reprezinte o victorie şi să fie sărbătorită alături de cei din facţiunea aleasă; în schimb, ziua se sfârşeşte cu orori de nedescris. Războiul bate la uşă, în timp ce conflictele dintre facţiuni şi ideologii se extind cu repeziciune. Şi în vremuri de război, se formează tabere, se dezvăluie secrete, iar alegerile devin irevocabile şi dure. Transformată de propriile sale decizii, dar şi de durerea sufletească şi de sentimentul de vinovăţie, Tris trebuie să-şi accepte Divergenţa, chiar dacă nu ştie ce îi rezervă viitorul.

Vreau sa incep prin a spune ca Divergent este una dintre cartile mele preferate. Pur si simplu, cand am citit-o acum mai mult de un an, a fost imposibil sa o las din mana, mi s-a parut absolut fantastica. Asa ca atunci cand am inceput Insurgent nici nu-mi faceam probleme ca o sa ma plictiseasca. Surpriza! Primele 100 de pagini au fost destul de aiurea pentru mine deoarece mi-a fost greu sa-mi aduc aminte toata actiunea in amanunt si numele fiecarui personaj si ce face fiecare in parte. Consider ca Veronica Roth nu si-a gasit timp sa ne reaminteasca despre fiecare personaj in parte, din ce factiune e si ce face, chiar daca Insurgent a fost oricum imensa( 500 de pagini umpic cam prea detaliate).

Insurgent a fost absolut fantastica. In Divergent nu am gasit absolut nimic care sa nu-mi placa sau sa nu-mi convina, dar in Insurgent au fost cateva amanunte care m-au enervat, dar asta nu m-a impiedicat sa-i dau 5/5. In primul rand m-a enervat involutia lui Tris din punct de vedere al comportamentului. In prima carte era puternica atat din punct de vedere fizic, cat si emotional. Nu se panica cand venea vorba despre o provocare, nu se speria de cutite sau pistoale. In acest volum mi se pare ca nu are nicio treaba cu vechea Tris, in acest volum mi se pare ca este doar Beatrice, simpla fata din Abnegatie. Spre sfarsit insa mi s-a dovedit altceva.

Un al doilea fapt care m-a deranjat a fost ca Veronica Roth este probabil sora cu J.K.Rowling sau Suzanne Collins avand in vedere ca ii place atat de mult sa-si omoare personajele. La fiecare 2-3 capitole moare un personaj, nici nu apucam sa ne acomodam cu un nou personaj, ca a si murit. Putin cam prea exagerat, daca ma intrebi pe mine, chiar daca ne aflam in toiul unui razboi.

Vorbind despre personaje, deja am spus ce parere am despre Tris. Tobias a.k.a Four este un personaj foarte misterios pentru mine, pentru ca atunci cand apare reuseste sa schimbe atmosfera. Tris constant este dispusa sa-si riste viata pentru oricine si eu o admir si sunt de acord cu ea, dar atunci cand apare Four si vorbeste despre cat de prostesc este pentru ea sa-si riste viata in fiecare minut, ii dau lui dreptate. Nici nu stiu ce sa mai cred. Toate personajele Veronicai Roth sunt fantastice, foarte bine descrise si care se afla intr-un proces de evolutie. Consider ca este greu, ca scriitor, sa ai atat de multe personaje si sa descrii evolutia fiecaruia fara sa o dai in bara.

Ceea ce imi place la lumea Divergent este ca ai acces foarte mare atunci cand vine vorba de a cunoaste personajele .Pana si cel mai mic personaj si cel mai neinsemnat poate fi descris de catre cititor doar prin simplu fapt ca stim din ce factiune face parte, avand in vedere ca fiecare factiune are trasaturi de caracter specifice pentru locuitorii ei. Astfel de amanunte iti ofere o viziune mai ampla asupra intregii povesti si a intregii lumi in care patrunzi.

Avand in vedere toate cele mentionate, Insurgent este o carte absolut minunata( cu un final wow) si nu mai am rabdare sa apara Allegient. Daca nu ati citit Divergent, mergeti si cititi, dupa aceea cititi Insurgent si intoarceti-va aici si spuneti-va parerea.

5

14 thoughts on “Recenzie: Insurgent de Veronica Roth

1. Exact ceea ce cred eu despre carte. Seria ‘Divergent’ o sa ramana una dintre seriile mele de suflet si nu o sa regret niciodata ca am citit-o. De-abia astept volumul 3 si filmul.

2. Cartea este fenomenala si m-am indragostit de Four! :X Tipul e al naibii de sexy si chiar daca la inceput era ceva mai rezervat, nu avea incredere in nimeni, era cam rautacios si avea atitudinea aia de ” sunt atat de smecher incat voi nu semnificati nimic” pe parcursul cartii am avut parte de o multitudine de sentimente si de adevarata personalitate a lui.
    Nu am fost chiar surprinsa sa aflu cine e el defapt, ca citisem niste comentarii la o recenzie, iar misterul a disparut, insa nu imi pare rau. Asteptam cu sufletul la gura momentul in care el isi va dezvaluie identitatea lui Tris si pot afirma ca n-am fost dezamagita.
    Ceva mai ” omg, ce se intampla aici” am fost cand am aflat care e treaba cu porecla lui. Cand Tris a aflat asta am constatat un lucru: ” instructorul Neinfricatilor e Neinfricat pana in maduva oaselor, indiferent daca ii place Factiunea in care a ajuns sau nu.
    Nici de la Tris nu ma asteptam sa aiba atat de putine temeri si sa se dovedeasca a fi cap de lista dupa toata treaba cu initierea, dar sa fim seriosi: orice tip bengos are nevoie de o fata la fel de complexa ca si el.
    Frica nr.7 a lui Tris chiar mi s-a parut foarte draguta si cam…frustranta. O fi fost doar o simulare dar fanii acestui cuplu merita momentul ala de contopire ( ma rog, iubire maxima, dragoste nebuna, cum vreti voi sa ii ziceti) si voi muri incet, dar sigur pe parcursul cartii a trei daca nu se intampla ceva mai semnificativ.
    Ma puteti considera nebuna, dar cand un personaj ca Four e creat, eroina cartii are nevoie de o legatura indestructibila cu perechea ei. Neaparat! A fost cam ciudat Insurgentul, avand in vedere ca relatia dintre Four si Tris a avut de suferit. S-au mintit, au facut lucruri de care celalat nu stiau, nu au prea avut incredere unul in altul si lista poate continua.
    Pe langa dragoste si alte flecustete legate de prietenie ( oh doamne de ce s-a intamplat aia cu Will? Numai Jeanine e de vina cu tot cu ideologiile ei tampite), ideea cartii e superba!
    Nu am mai citit ceva care sa ma captiveze asa de mult inca de cand am terminat The Hunger Games. Cred ca am o afinitate spre carti distopice daca ma las asa usor cucerita de subiectul lor.
    Siii….am fost asa fericita sa aflu ca Divergent filmul va aparea in primavara anului viitor. Abia astept sa il vad pe Theo James in actiune…In opinia mea va fi un Four excelent.
    Cam asta e toata treaba cu seria Divergent. Sunt niste carti exceptionale, cu personaje grozave si un subiect original.

• Atitudinea lui Four de la inceput, e perfect normala avand in vedere problemele cu care s-a confruntat pe vremea adolescentei, acasa cu tatal sau. Cred eu, din aceasta cauza, nu avea inca puterea sa fie cum era el cu adevarat pentru ca sentimentul de frica, desi mic in comparatie cu ura pentru tatal sau nu disparuse inca.
      Nu am citit inca de Hunger Games, dar sigur e serie buna precum Divergentul. Iar, Divergentul e o serie atat de buna cu tot cu faptul ca autoarea omoara fara incetare personajele pe care Tris le pretuieste, cred ca asa invatam sa ii iubim cat mai mult pe cei importanti din viata noastra pentru ca chiar daca nu e razboi, pot disparea oricand. E o serie care te invata sa pretuiesti viata si sa o traiesti din plin pentru ca niciodata nu stii ce se poata intampla.

3. Eu nu ma regasesc in literatura asta distopica deloc, am incercat Vrajitor si vrajitoare si Darul si nimic….o sa mai incerc literatura distopica pana gasesc una pe placul meu! Autoare care isi ucide personajele!!!!!!!!!!imi suna cunoscut! eu nici acum nu pot sa cred ca autoarea l-a ucis pe Dumbledore!!detest! si pe Sirius! la ce bun a mai iesit de la Azkaban daca a decis ca in final sa moara asa de usor! Si Moody Ochi Nebun! Ahhh dar de abea astept sa vad cum moare Plezneala si cu Umbridge si toti care ma enerveaza, ca acum in ultimul volum au ramas numai personaje antipatice!!! Am ajuns cu actiunea acolo unde Ron s-a decis ca trebuie sa-i lase balta pe Hermonie si Harry, parca nu imi vine sa cred….acest ultim volum chiar ma surprinde cu fiecare capitol mai mult si mai mult! sunt ffffoarte curioasa de final!

• Incearca Divergent sau Spulbera-ma. Cred ca nu iti place din cauza a ceea ce ai incercat, Vrajitr si Vrajitoare, urmate de Darul nu au o “reputatie” atat de buna si nu reusesc sa te tina cu sufletul la gura. Cred ca am citit doar o recenzie pozitiva despre ele si desi nu cred ca ar trebui sa mergem mereu dupa cum spune lumea, uneori merita. Iar succesul acestor carti (seria Divergent), merita cu siguranta sa fie discutata si iubita de atata lume.

• Nu ai citit distopie bune…James patterson mi se pare un autor jalnic(scuzati-ma dar asa mi se pare)….incearca Spulbera-ma,Eve,Hunger games,Delirium sau Divergent! O sa le adori!

• Ei bine, tin sa te contrazic, insa numai pe de-o parte: nu am citit seriile teen-fiction ale lui JP, insa pe cele thriller, da! Acolo nu este jalnic absolut deloc. Ideea este ca aceste doua stiluri mi se par exagerat de indepartate si nu ma pot gandi de ce a vrut sa scrie si fantasy, sau ce or fii cartile de mai sus mentionate de catre Larisa (eu nu le-am citit, dar te cred pe cuvant :)) ).

• Si in carti e nevoie de sacrificii, la fel ca in lumea reala. Toate personajele alea atat de dragi au murit, dar au facut-o cu un scop: au salvat lumea!

Poti sa incerci distopii ca Jocurile Foamei si Divergent, sigur o sa-ti placa!

4. Iubesc cartea asta si tot ce tine de ea. M-a deranjat, totusi, faptul ca autoarea a venit cu detalii istorice prin ultimele pagini, acestea fiind prea multe si un pic cam greu de citit, avand in vedere ca noi, cititorii asteptam un final tragic sau nu, o intamplare clasica cu Tris si Four, nu o ora de istorie. Mi-a placut faptul ca autoarea nu a facut relatia celor doi protagonisti precum una din filme, totul miere si sirop, ci totul s-a desfasurat conform realitatii, certurile fiind foarte firesti luand in considerare comportamentul lui Tris si alegerile sale, nu mereu potrivite. Insa, nimic nu a parut prea mult sau prea putin, totul a fost “in trend” cu perioada in care se petrece actiunea, un razboi. Un razboi in care doar cei puternici pot supravietui, cei ca Tris sau Four, cei divergenti, cei care sunt “scopul” acestui razboi, cei de la care a pornit totul.
    Astept cu nerabdare Allegient pentru ca dupa 2 volume atat de bune, sunt sigura ca va sosi cireasa de pe tort. Nu o cred in stare pe Veronica Roth sa esueze, sigur ne va surprinde cu ceva wow.
    Cat despre film, si pe el abia il astept, desi unele personaje nu sunt pe placul meu, am incredere ca totul va iesi binje si va fi un film de nota 10.

5. Imi place foarte mult recenzia ta,si imi place si subiectul seriei,dar inca nu am apucat s-o citesc.Eu de-abia astept filmul,care o sa fie capodopera sper,atata timp cat joaca si Kate Winslet.