Recenzie : Nepotul Magicianului de C.S.Lewis

croniciledinnarnia1

Începe marea aventură Narnia… Ţinutul unde se petrec întâmplări nemaipomenite… Unde vrăjitoarele te aşteaptă… Şi o nouă lume e pe cale să se nască. Povestea începe în momentul în care Digory şi Polly pătrund în biroul secret al unchiului Andrew, magicianul. Iar când unchiul Andrew o convinge pe Polly să atingă inelul vrăjit, ea se face nevăzută. Digory, uluit, hotărăşte pe loc să pornească în căutarea lui Polly. Şi nu numai că o va găsi, dar împreună vor asculta cântecul leului Aslan, în timp ce, sub ochii lor, ia naştere ţinutul vrăjit al Narniei, plin de soare, copaci, flori şi animale, dar şi de fiinţe nemaivăzute şi întâmplări nemaipomenite.

Am inceput sa citesc acest prim volum al seriei “Cronicile din Narnia” fara sa stiu absolut nimic despre ce se intampla in carte. Nu auzisem pana atunci de Narnia… “Nepotul Magicianului” este defapt geneza Narniei si ma bucur ca cei de la RAO au schimbat ordinea volumelor deoarece in SUA acesta este al saselea volum.

Cartea a fost scrisa dintr-o suflare , autorul nefolosind tehnici nemaipomenite de scris si nici nu forteaza evenimentele si poate  din aceasta cauza este foarte usor de citit. Totul se desfasoara normal , iar la un moment dat am avut impresia ca personajele au cazut la un consens cu autorul.

Intreaga poveste este o impletire de real si fantastic.Personaje care reprezinta fortele binelui( Digory , Polly , leul Aslan etc. )  lupta cu forte potrivnice ( Regina cea rea si supusii acesteia ) pe care le biruie. Toata actiune se invarte in jurul celor 2 copii , Polly si Digory. Am gasit in Digory un baiat curajos care ar face orice pentru a-si salva mama care era pe moarte; el chiar i se opune vointei reginei cei rele din Narnia si asta numai pentru mama sa.  De asemenea el se dovedeste a-i fi un prieten devotat lui Polly in ciuda faptului ca nu o cunoaste de foarte mult , iar acest lucru este evident in momentul cand se duce dupa ea in tinutul Narniei. Polly pot spune ca este  sora geamana a lui Hermione din Harry Potter. Ea da dovada de o inteligenta naiva iesita din comun si este mereu alaturi de Digory pentru a-l sustine. Poate vi se pare ciudat ca niste copii pot face aceste lucruri , dar autorul te face sa crezi ca aceste intamplari sunt veridice. Leul Aslan , creatorul Narniei , este probabil preferatul meu. Bineinteles ca acesta este personificat ca toate fiintele din acel tinut. Felul lui de a vorbi evidentiaza abilitate , viclenie dar si inteligenta , iar prin tot ceea ce a facut a manifestat o vointa de neinfrant.

Abia dupa ce am terminat cartea mi-am dat seama cat de expresiva este coperta acesteia . Acele ochiuri de apa care se vad pe coperta apartin Narniei si fiecare ochi reprezinta un alt loc , unul dintre ele fiind Londra , punctul de plecare al celor 2 copii. Padurea care se vede in spate este definitorie pentru acea lume deoarece este predominant impadurita. Acele inele sunt ca un fel de portale care te plimba dintr-o dimensiune in alta. Si ce a mai ramas este leul Aslan si Digory:D

Daca doriti sa calatoriti impreuna cu Polly si Digory spre alte tinuturi , sa o cunoasteti pe Regina cea rea care isi omorase toti supusii , si care apoi a vrut sa faca din Pamant regatul ei  , dar si daca doritit sa vizitati tinutul de basm al Narniei plin de soare , de copaci , flori si animale si sa faceti cunostinta cu leul Aslan , va recomand cu multa caldura sa cititi aceasta minunata carte.

5

13 thoughts on “Recenzie : Nepotul Magicianului de C.S.Lewis

1. Nu am citit nici cartile si nu am vazut nici filmele, dar imi place recenzia ta. E bine argumentata🙂 Nu cred ca o sa le citesc pentru ca nu ma pasioneaza genul acesta de carti, dar poate ma voi uita la filme🙂

2. pare interesanta si eu am vrut sa o citesc dar mi s-au parut prea multe si am abandonat ideea

3. Am citit recenzia de cand ai postat-o insa nu am avut timp sa te intreb, cum este, e genul pentru copii? prinde bine la orice varsta? are un limbaj complicat? te fascineaza intr-atat incat iti doresti nespus sa citesti urmatoarea carte din serie? filmele respecta scenariul cartii?(nu am vazut filmele dar vreau sa stiu daca seamana sa vad macar primul film sa vad daca imi place). Ma tenteaza seria si vreau sa mi-o cumpar, am vazut-o la 75 de lei pe Elefant si ma gandeam sa o iau ca viitoare achizitie insa pendulez….nu stiu daca o sa imi placa! daca mai citesti si volumul 2-3 si asa mai departe posteaza te rog si recenziile vreau sa vad daca imi plac sa le cumpar!

• Eu consider ca aceasta serie poate fi citita si de copii si de adulti. Multi care au citit-o cand erau copii , au recitit-o cand aumai crescut pentru a mai trai inca odata acele clipe.In carti intr-adevar actiunea se invarte in jurul unor copii.Sunt sigura ca daca ti-a placut Harry Potter , iti va placea si Cronicile din Narnia.😀 Cartea este foarte usor de citit ( mai mult de 2-3 ore nu iti va lua ) si este scrisa in asa fel incat si un copil de 6 ani sa o inteleaga… Pe mine primul volum m-a facut sa continui aceasta serie si sunt sigura ca pe parcurs nu ma va dezamagii. Nu m-am uitat la nici un film si habar n-am cum sunt impartite. Cum am spus si in recenzie primul volum de la noi este al 6-lea la ei… sunt intortocheate rau si ma gandesc ca si filmele sunt in ordinea cartilor. Indata ce ma voi documenta in legatura cu filmele iti voi spune🙂
      Iar daca te hotarasti sa le citesti , eu iti urez lectura placuta !

• Multumesc pt raspuns Ale, sigur imi voi cumpara seria dar mai intai sa termin pe cele pe care le-am achizitionat, am o multime si timp limitat. Seria Harry Potter nu o sa o uit niciodata, mai am jumate din ultimul volum si termin si parca vreau sa mai lungesc romanul

• am filmele dar nu le-am vazut mi-am propus sa nu le vad pana nu termin cartile cand le voi primi! cat despre harry potter, o sa ma apuc sa vizionez cate un film pe zi si sper daca timpul imi permit sa termin filmele de vizionat in 2 saptamani!

4. Am citit şi eu jumătate din volumul ăsta. Dar nu m-a făcut să vreau s-o continui. Nu spun că este o serie urâtă -nu există cărţi urâte-, dar cred că..Nu m-a atras atât de tare. Când citeam primul volum al unei serii aşteptam cu nerăbdare să îl citesc şi pe următorul. Totuşi seria asta e una care îmi spune…”Mai poţi aştepta să mă citeşti. Continuă cu alte cărţi”🙂. Nu e că nu îmi place sau ceva dar…Eh, înţelegeţi voi.

5. Suna bine!! Nu am citit nici un volum din serie pana acum,dar cred ca as incerca sa vad cum e.🙂

• mie imi spui:)) fac in curand 22 de ani:)) am terminat si facultatea, dar de ce sa nu citesc si lecturi pt copii care mi-au scapat sau care au aparut acum?! in acest fel stiu ce biblioteca ii dau pe mana copilululi meu maine/poimaine:))