Recenzie: Sub aceeasi stea de John Green

Sub aceeaşi stea

Fără suferinţă, cum am putea şti ce e bucuria?

Îşi vor aminti oamenii de mine? Ce sens are viaţa mea? Ce vreau să las în urmă?
Deşi un medicament miraculos i-a prelungit viaţa, Hazel Grace Lancaster, în vârstă de 16 ani, are impresia că de când se ştie a fost „în fază terminală”.
    Însă atunci când fermecătorul Augustus Waters, suferind şi el de aceeaşi boală cumplită, apare la întâlnirile unui grup de suport unde merge Hazel, povestea fetei va fi complet rescrisă.
   Spirite înrudite, împărţind acelaşi farmec şi acelaşi simţ al umorului, Hazel şi Gus încep o cursă contra cronometru în care învaţă ce înseamnă să iubeşti.

Pur si simplu ador ultima carte a celebrului autoru John Green, stilul lui fiind foarte clar si precis. Cand am inceput cartea nu aveam asteptari prea mari, deoarece am urmarit niste recenzii pe youtube si toata lumea plangea si spuneau ca subiectul i-a atins atat de mult din punct de vedere emotional. Cum am mai spus, nu tind sa plang la carti sau sa fiu interesat de o poveste de dragoste. Imi plac cartile care sa ma tina in suspans, sa aibe multa actiune si care sa ma faca sa gandesc ca un nebun. “Sub aceeasi stea” a reusit sa indeplineasca toate aceste conditii, chiar daca povestea este bazata pe o relatie de dragoste. Nici acum, la doua zile dupa ce am terminat-o , nu-mi vine sa cred ce impact emotional a avut asupra mea si cat de interesat si strans legat am putut sa fiu de povestea dintre Hazel si Augustus.

Pentru mine simbolismul este absolut fascinant si ghiciti ce! : “Sub aceeasi stea” este plina de simbolism, dar si de metafore:

• imi place cum Augustus isi tine mereu o tigara in gura dar nu o aprinde niciodata, astfel incat sa nu dea putere dusmanului sa-l distruga.
  • imi place cum Hazel si-a botezat caruciorul, care-i cara tubul de oxigen, Phillip.
  • imi place cum Hazel si Augustus incheie mereu o conversatie rostind amandoi “Okay.”.

…si multe altele.

Hazel este probabil cel mai puternic personaj din punct de vedere emotional, dar si fizic, pe care l-am citit. Felul in care Green o descrie mi se pare atat de real incat ma face sa ma intreb cum este posibil ca in lumea asta sa existe zeci, sute de mii de copii care traiesc cu cancer, sa fie nevoiti sa faca drenaje, operatii si tot felul de interventii dezgustatoare. Hazel nu plange decat foarte rar, ea gandindu-se in majoritatea timpului ce s-ar intampla cu parintii ei daca ea va muri, cum vor ajunge ei, ce s-ar intampla cu Augustus si cat va suferi el, in loc sa se gandeasca la pierderea propriei vieti.

Augustus este cel mai poetic personaj pe care l-am citit. Cartea aceasta este plina de fraze foarte complexe, cateodata greu de descifrat si pline de mesaje ascunse. Am invatat ca trebuie sa citesc printre randuri in aceasta carte, sa vad dincolo de literele tiparite pe foaie, sa vad semnificatia cuvintelor. Ador modul in care Augustus comunica cu Hazel, atat de matur, atat de precis si de fascinant, in termeni neologici sau in limbaje specifice oamenilor diagnosticati cu cancer.

Cartea asta mi-a schimbat multe perspective legate de societate si de viata in general. Am invatat atat de multe din aceasta lectura: cum oamenii bolnavi de cancer nu sunt un efect secundar al cancerului ci al mortii, cum fara tristete nu am stii ce este bucuria, faptul ca gandurile mele sunt stele pe care nu le pot aduna in constelatii si mai ales ca nu este neaparat important unde ne indreptam sau spre ce ne avantam, ci ceea ce lasam in urma.

5

17 thoughts on “Recenzie: Sub aceeasi stea de John Green

1. Sunt o mare fana a cartilor din colectia Fiction Collection de la editura Trei desi pana acum recunosc ca nu am incercat decat cartile din Seria Neagra de la Gsp unii dintre autori devenind preferatii mei. Pe aceasta inca nu am avut ocazia s-o citesc dar imi place recenzia ta si subiectul cartii este diferit de ce am citi pana acum asa ca va fi pe lista mea de must read in viitorul apropiat

2. Pe masura ce am citit recenzia ta,care e superba(imi place foarte mult ultima fraza),mi-am adus aminte de un film pe care l-am vazut recent,”Now is good” care are cam aceeasi poveste.Imi plac foarte mult cartile care schimba perspectivele in viata in bine si cred ca mi-ar placea sa o citesc.Imi place cum ai zis tu in recenzie ca “gandurile mele sunt stele pe care nu pot sa le adun in constelatii”. Superb.

3. am citit zilele trecute o recenzie a cartii asemanatoare cu a ta, adica o recenzie pozitiva, care sugera faptul ca din aceasta carte nu putem decat a invatam ffff multe lucruri pozitive, si poate sa pretuim un pic mai mult viata! cancerul este boala secolului fara leac, si cand doi indragostiti sunt bolnavi amandoi de cancer, cartea nu poate sa fie decat extrem de emotionanta! am asteptari mari de la ea, fiindca o sa mi-o cumpar si eu cand o sa am ocazia!

4. Am citit cartea acum cateva zile si, sincer sa spun, la inceput am fost dezamagita pentru ca a fost plictisitoare si a fost greu de inteles, cu multe neologisme si termeni pe care nu i-am inteles de fiecare data, dar spre sfarsit a fost o carte minunata, o poveste inspirata din povesti de viata reale, care ne arata cat de dura poate fi viata si faptul ca, de cele mai multe ori, aceasta nu este numai roz si nu toti oamenii au parte de finalurile fericite intalnite in basme. Trebuie sa reflectam mai mult asupra partii dure a vietii decat asupra celei frumoase pentru ca nu de multe ori se intampla ca totul sa se termine cu flori si cu sclipici.

5. Superba recenzia!!😀 Nu am citit cartea pana acum,dar deja mi-a ajuns la suflet.Desi imi place genul acesta de carti,cateodata urasc faptul ca in unele momente ma fac sa plang😦 Totusi,aceste carti ne arata cum vad viata cei bolnavi si ne invata sa o pretuim cu bune si cu rele,pana la cel mai neinsemnat detaliu.Asa ca trebuie sa ne bucuram de fiecare clipa pe care o traim!!🙂

6. Am citit-o pe nerasuflate….este o carte superba, emotionanta, care m-a lasat fara cuvinte, ,,interzisa” cum zicea fosta mea diriginta:-) , mi-a rascolit toate simturile….