Recenzie: Jurnalul unui adolescent timid de Stephen Chbosky

Jurnalul unui adolescent timid

Intră în lumea lui!
Aflat în pragul adolescenţei, Charlie se hotărăşte să-şi povestească viaţa unui prieten imaginar, căruia îi trimite o serie de scrisori intime.
Prins între dorinţa de a şi trăi viaţa şi tendinţa de a fugi de ea, Charlie, se trezeşte obligat să exploreze un teritoriu până acum necunoscut. Acela al primelor întâlniri şi al casetelor cu compilaţii, al problemelor de familie şi al prietenilor adevăraţi. Şi caută neîncetat „melodia perfectă” a unei „călătorii perfecte” în care „să se simtă infinit”.

Cand am ajuns sambata trecuta la Bookfest era abia ora 14:00 si deja ramasesera fara aceasta carte in stoc. Cred ca am stat pana la ora 18:00 in asteptarea noului stoc, dar a meritat. Cartea asta nu numai ca a devenit una dintre preferatele mele, dar imi aduce aminte de o alta numita “De veghe in lanul de secara”(care la randul ei face parte din preferatele mele).

In primul rand am adorat structura cartii. Mi sa parut ingenios faptul ca Charlie, ca adolescent timid care nu are niciun prieten, sa ne gaseasca pe noi si sa ne trimita niste scrisori intime care contineau detalii despre viata lui data complet peste cap. Povestea este gandita ca o lectie de viata, drama vietii lui Charlie evoluand pe parcursul cartii. Exact cand ai impresia ca toate lucrurile se vor rezolva, ca Charlie va reusi sa devina normal, atunci autorul mai arunca o bomba in actiune pe care, crede-ma ca nu ai asteptat-o.

Personajele imi sunt extrem de dragi si este foarte usor sa le iubesti si sa le intelegi. Patrick este mereu pus pe glume si pe ironii, dar din punctul meu de vedere el foloseste umorul ca mecanism de aparare impotriva societatii. Sam este fata aceea draguta pe care toata lumea o place in secret, care te face sa te simti bine indiferent de loc, de timp sau de imprejurare. Iar Charlie este probabil personajul in care m-am regasit cel mai bine , dintre toate cartile pe care le-am citit vreodata. Daca ma cunosti pe mine nu ai zice ca-s timid, pentru ca nu-mi place sa arat asta, dar aparentele inseala.

Charlie este cel mai pur suflet dintr-o societate care face atata rau. O societate care distruge vieti, care schimba drumuri, lasa rani si nu se uita inapoi. Charlie este prietenul tau cel mai bun care incearca sa te ajute intotdeauna, Nu conteaza ca esti fundasul echipei de fotbal care in secret e gay, nu conteaza ca esti baiatul de care toata lumea rade, fata pe care lumea o crede usuratica, sau cea pe care o bate iubitul, Charlie va fi acolo pentru tine. Asta m-a invatat cartea asta, ca intr-o societate data peste cap niciodata nu va pieri puritatea sufletului omenesc, chiar daca si pe aceea o gasim rar.

Va recomand aceasta carte cu toata caldura si va asigur ca o veti adora, deoarece oricine se gaseste in ea macar putin, oricine se poate compara cu personajele si cu situatiile in care sunt puse acestea.

5

Mereu cu drag, Geani.

6 thoughts on “Recenzie: Jurnalul unui adolescent timid de Stephen Chbosky

1. Ooo deci sa inteleg ca e un jurnal practic in care fiecare ne regasim, trateaza problemele existentiale cu, care se confrunta acest adolescent. Nu am citit de veghe in lanul de secara un roman fenomen despre care am auzit, eu am citit clopotul de sticla de sylvia plath, comparat de criticii literari cu de veghe in lanul de secara. Mie insa clopotul de sticla nu mi-a placut, mi-a imprimat o stare de tristete….uneori cartile care exprima realitati dure, si probleme cu, care ne confruntam, ne intristeaza. In privinta Jurnalului adolescentului timid, mi-am format o parere pozitiva si cred ca mi-ar placea sa o citesc, probabil ca aceasta carte ii da impresia cititorului ca este martorul secret al unei confesiuni.