Recenzie: Orasul de Cenusa de Cassandra Clare

Descriere:

Clary Fray nu-şi doreşte decât ca viaţa ei să revină la normal.

Dar ce înseamnă normal când eşti vânător de umbre, spintecător de demoni, mama ta se află într-o comă indusă prin magie, şi poţi vedea deodată vârcolaci, vampiri şi spirite ale naturii? Lui Clary i-ar plăcea să petreacă mai mult timp cu prietenul ei cel mai bun, Simon. Dar vânătorii de umbre nu-i dau pace – mai ales frumosul şi enervantul său frate recent regăsit, Jace. Iar singura ei şansă de a-şi ajuta mama este să-l urmărească pe sălbaticul vânător de umbre Valentine, care este probabil smintit, cu siguranţă malefic – să fie acesta chiar tatăl ei? Când şi cel de-al doilea Instrument Mortal este furat, înspăimântătoarea Inchizitoare îl suspectează pe Jace.

Dar este oare Jace gata sa-si tradeze prietenii si sa-si incalce principiile pentru a-si ajuta tatal?

Am inceput acest volum cu sperante foarte mari. Vestea buna este ca nu am fost dezamagit deloc! Recunosc ca mi-a fost destul de greu sa imi aduc aminte actiunea din primul volum, acesta fiind foarte mare si actiunea fiind foarte incurcata. Citisem mai mult de 100 de pagini pana sa pot pune totul cap la cap, fiind nevoit sa ma reintorc constant la Orasul Oaselor si sa recitesc cateva pasaje.

Adevarul este ca acest sequel nu este unul obisnuit. De obicei intr-un volum 2, personajele traiesc alta aventura care are alt scop si implica alte obstacole. Orasul de Cenusa a avut alte obstacole si aventuri superb descrise, foarte interesante si captivante, dar scopul acestora a fost acelasi ca in primul volum. Si dupa cum s-a terminat volumul 2, mi-am dat seama ca si in volumul 3 scopul luptei dintre bine si rau este acelasi. Asta nu ma deranjeaza atat de rau, aproape deloc. Este ceva nou, te face sa te simti ca si cum ai citi o carte imensa de mii de pagini, in loc de o serie cu 5-6 volume.

Personajele acestei serii au devenit deja foarte foarte dragi pentru mine, le pot caracteriza pe fiecare in parte si am ideea mea despre fiecare. Cel mai mult ma identific cu Simon, acesta fiind personajul meu preferat, o fiinta asa pura intr-o lume dominata de rau. Clary este desigur la fel de interesanta ca personaj, usor de urmarit, greu de inteles. In acest volum Clary creste, nu mai este doar o mundana obisnuita, incepe sa paseasca usor usor in adevarata lume a vantorilor de umbre. Jace este la fel de nesuferit ca intotdeauna. Nu stiu de ce atatea fete sunt disperate dupa el, adica…este foarte egoist, arogant iar atitudinea lui mi se pare foarte aiurea. Chiar daca da dovada de calitati uimitoare de luptator, lupta pentru bine si este foarte iubitor si protector fata de Clary, cu siguranta nu este preferatul meu.

Acest volum are foarte multe plusuri si doar vreo 2 minusuri. Seria asta este fascinanta, aducandu-mi aminte de Harry Potter cum am mai spus. Se vede clar faptul ca autoarea s-a inspirat foarte mult din opera lu Rowling, facand referire tot timpul la cartile Harry Potter sau la anumite persoanje. Cassandra s-a inspirat de unde trebuie si cum trebuie si ia iesit o adevarata aventura, o lume in care mi-ar placea sa traiesc, dupa cum spune Stephenie Meyer, autoarea seriei Amurg.

5

6 thoughts on “Recenzie: Orasul de Cenusa de Cassandra Clare

1. Inseamna ca ar trebui sa imi placa si mie daca seamana cu Harry Potter si daca Stephanie Meyer o place

2. Mie imi place mult de Jace si o sa se schimbe enorm in volumele 3 si 4 si chiar imi place de el. Si fetele sunt atrase de Jace pentru ca are o imagine de dur si de bad boy🙂 Asa se intampla tot timpul🙂

3. Tocmai din motivele enumerate de tine, fetele il plac pe Jace. Este inprevizibil si chiar daca uneori e enervant rau, are grija de Clary si o protejeaza doar cum o poate face un Wayland adevarat :))

4. Unul dintre motivele pentru care m-a captivat aceasta serie sunt personajele. Eu il ador pe Jace. imi place ca desi pare egoist si nesuferit el nu este asa. E foarte dulce desi uneori e putin cam tampit ;;)