Recenzie : Frumosii de Scott Westerfeld

In sfarsit, Tally este frumoasa. Si are tot ceea ce si-a dorit vreodata ! Arata perfect, are haine splendide, iubitul ei este teribil de sexy, iar in noua lume din care face parte acum ea a devenit un personaj cat se poate de popular. Dar, dincolo de distractie  petreceri nonstop, libertate totala , are sentimentul confuz si sacaitor ca totusi ceva nu este in regula. Ceva important ! La un moment dat, din trecutul ei de urata, soseste o scrisoare. Citind-o, isi aduce aminte ce este gresit in viata frumosilor si, brusc, pentru ea distractia se termina. Din acea clipa, Tally se confrunta cu o alegere dificila: sa faca efortul de a uita tot ce a aflat sau sa lupte pentru propria-i viata pentru ca autoritatile nu au de gand sa-i ierte pe cei care detin anumite informatii…

Aveam mai multe asteptari de la acest volum  si m-as fi bucurat sa spun ca este mult mai bun decat primul , insa nu este asa. In prima parte a cartii eram tentata sa las cartea , dar pe parcurs chiar a inceput sa imi straneasca intereseul. Adevarata actiune nu a inceput chiar din primele pagini , pentru ca au mai fost prezentate cateva aspecte din primul volum , aspecte care au fost prezentate insa si pe parcursul cartii. Nu stiu in ce masura mi-a placut schimbarea de gandirii care s-a produs la Tally. La un moment dat aceatsa schimbarea a inceput sa ma debusoleze pentru ca nu mai intelegeam ce isi dorea Tally cu adevarat. La un moment dat apare si un personaj nou , si anume Zane care pe parcursul cartii devine unul dintre personajele principale , alaturi de Tally. Intre Tally si Zane se infiripa o relatie destul de rapid si nu m-a surprins acest fapt pentru ca intr-o lume a frumosilor , in care mintile tuturor oamenilor sunt controlate orice este posibil. In urma tuturor obstacolelor care au aprut , Tally impreuna cu Zane au reusit sa duca la bun sfarsit ceea ce si-au propus , insa catre sfarsit toate eforturile lor s-au dovedit zadarnice.

In ceea ce priveste personajele tot ce pot sa spun este ca la Tally s-a vazut o schimbare . Daca la Tally din “Uratii” am remarcat curajul si independenta la Tally din “Frumosii” am simtiti o fragilitate , am vazut o lipsa de initiativa , reticenta de incertitudine , iar daca Zane nu era acolo sa o sustina nu reusea sa ajunga undeva. Mi s-a parut mereu impinsa , ghidata de Zane . Zane pentru mine a fost un personaj complex , de care m-am atasat foarte mult de-a lungul cartii si m-am bucurat la sfarit cand Tally i-a ramas fidela. M-a dezamagit foarte mult comportamentul lui Shay prietena lui Tally, iar ceea ce a facut la sfarsit s-a dovedit a fi de-a dreptul tulburator , socant. Din cauza actiunii imprevizibile ale lui Shay , atat Tally cat si viata ei se vor schimba. Aceasta a fost reactia mea la sfarsitul cartii:

In cocluzie “Frumosii” a fost o carte buna , nu extraordinara si cum am mai spus aveam asteptari mai mari de la ea. Daca nu ati citit pana acum primele 2 volume ale seriei , va sfatuiesc sa o faceti si veti putea vedea singuri rasturnarea de situatie care se produce. Sper ca urmatorul volum sa aiba mai multa actiune si mai putina descriere . Nu stiam daca sa ii dau 3 sau 3 stele acestei carti , dar cand am citit finalul , am ramas la 4 stele😀

2 thoughts on “Recenzie : Frumosii de Scott Westerfeld

1. Cand am auzit de aceasta serie nu ma gandeam sa fie o distopie…ma atragea mai mult la inceput cand a aparut