Recenzie:HEX sau Puterea Farmecelor de Chloe Neill

Subiectul:

 Elevă nouă. Şcoală nouă. Aceleaşi belele. Lily Parker este o elevă nouă la Şcoala de Fete Sfânta Sofia, dar deja a aflat că magia este cel mai bun prieten pe care-l poate avea o fată… sau cel mai periculos duşman! De aceea, Lily trebuie să înveţe cum să-şi controleze noile capacităţi paranormale – şi asta pe lângă complicatele relaţii cu cei care conduc şcoala, cu simpaticul coleg Jason, care ascunde un mare secret de vârcolac, şi lupta pe care o duce alături de cea mai bună prietenă a ei, Scout, înfruntând palpitanta viaţă de noapte a oraşului Chicago – inclusiv pe misterioşii Secerători. Dar, curând, Lily este invitată la o întâlnire secretă cu Sebastian – un tip hot, care se oferă s-o ajute să-şi stăpânească magia ce îi curge prin vine. Însă atenţie, el este un Secerător, iar Lily intră într-un joc periculos. Se pare că graniţa dintre bine şi rău nu este întotdeauna prea clară…

Parerea mea:

Vreau sa incep prin a spune ca aceasta cartea nu este nici pe departe una dintre preferatele mele, dar pot spune ca este o lectura usoara de care m-am bucurat. Povestea incepe cam tot de acolo de unde a ramasa, ne aducem aminte imediat si fara probleme tot ceea ce s-a intamplat in primul volum (o bila alba aici), dupa care suntem imediat transpusi in povestea pe care se bazeaza volumul 2. Din punctul meu de vedere, povestea volumului 2 este mult mai simpla ca cea a volumului 1, dar mult mai buna, mai inspirata si mai bine conturata.

Lucruri care mi-au placut la aceasta carte:

  • Atmosfera creata de locul in care se desfasoara actiunea: o manastire veche transformata intr-o scoala de fete.
  • Faptul ca autoarea s-a inspirat mult din Harry Potter. Daca esti fan HP nu ai cum sa nu observi asemanarile evidente dintre seria Elita Intunecata si seria celebrei J.K.Rowling.
  • Modul in care povestea urmareste mai multe planuri, dezvoltand in acelasi timp mai multe idei si urmarind evoluatia din punct de vedere psihologic a mai multor personaje.

Lucruri care nu mi-au placut la aceasta carte:

  • Toate referintele la Lady Gaga sau la Gossip Gir. De ce ai face asa ceva? Daca actiunea se desfasoara intr-un loc atat de sugestiv ca o manastire si prin subteranul din Chicago, de ce sa distrugi atmosfera asta mistica aducand vorba despre Lady G. ?
  • Faptul ca pe parcursul lecturii am observat ca sunt oferite foarte multe detalii nesemnificative. Ador o carte in care orice cuvant are propria semnificatie, orice pagina  are legatura cu urmatoarele si tot asa. Nu apreciez deloc povestiri fara sens, sau dialoguri care nu ajung nicaieri, mi se pare pur si simplu ca nu isi au locul intr-un roman de genul.

Personajele:

  1. Lily este unul dintre personajele mele favorite cand vine vorba de carti Fantasy sau YA, deoarece apreciez atitudinea ei debordanta, forta cu care invinge obstacolele din viata ei, taria de caracter de care da dovata si mai ales nevoia ei de afectiune si iubire.
  2. Scout mi se pare extrem de enervanta uneori. De ce autorilor li se pare ca tipele cu cercei, tatuaje si par colorat sunt cool? Asta e o intrebare pentru tine, Rachel Caine!
  3. Cel mai misterios personaj a fost Sebastian, cel mai enervant a fost Victoria sau M.K. iar cele mai stupide personaje au fost vampirii Nicu si Marlena (vorbesti serios? Ce fel de traducere e asta? Sunt curios care sunt numele lor din cartile in engleza)

  Per total nu inteleg de ce lumea evita aceasta serie, pentru ca este mult mai buna decat multe alte serii lansate la Leda. Incerc mereu cand citesc o carte sa imi dau seama ce m-a invatat. Cartea asta m-a invatat despre valoarea sufletului, despre pacatul lacomiei, despre modul de desfasurare al unei prietenii adevarate, despre sacrificii si incredere. Chiar va recomand aceasta serie, chiar daca volumul 2 primeste 4 stele din 5 din cauza unor mici lipsuri.

cdd

-G

21 thoughts on “Recenzie:HEX sau Puterea Farmecelor de Chloe Neill

  1. lol. mi-am adus aminte ca am primul volum dar nu m-am apucat inca de el… dupa recenzia ta, cred ca sunt sanse sa-mi placa

  2. sa sti ca mi se pare draguta, acum ca am citit o recenzie de-a ei, mai ales ca nu imi amintes csa mai fi citit in alta parte o parere despre ea, e o lectura usoara si placuta, imi place

  3. Recenzia ta este foarte bine structurată şi chiar mi-ar plăcea să am ocazia să citesc această serie, dar nu vreau să o cumpăr poate o să încerc să văd dacă o are la bibliotecă:)

  4. Am auzit pareri impartite despre aceasta serie. Nu stiu ce sa zic… nu prea ma atrage

  5. Nu am citit inca seria , poate dupa ce termin cartile pe care le am , o sa dau comanda si de aceasta serie.

Leave a Reply

