De ce citesc?

girl,books,shelf,woman,beauty,book-ec2d02896d03b470a9ed9d760dbb6766_h

Revenim cu postarea cu tema “De ce citesc?” din cadrul concursului oferit de LIBRIS care este o librarie online cu o gama variata de carti online , atat in romana , cat si in engleza .

Am scris cat se poate de scurt si la obiect,pentru ca am crezut ca nu are sens sa dezvoltam prea mult ideeile,ca sa nu vi se pare prea plictisitor si pentru ca la noi cititul este ceva natural,care vine din interior si nu are nevoie sa fie explicat in foarte multe cuvinte.

1. In primul rand citesc pentru a evada din cotidianul , uneori prea anost. Atunci cand citesc nu mai exista nimeni si nimic in jurul meu , deoarece toata atentia imi este captata de actiunea descrisa in carte.  Cu fiecare pagina citita ma afund din ce in ce mai mult intr-o lume in care totul este posibil si in care imaginatia nu are sfarsit. Pasind intr-o lume a fantasticului , total necunoscuta mie, dar totusi familiara , descopar tot felul de personaje  in care ma regasesc si care ma poarta de la o stare la alta .  Cititnd simt ca ma aflu la granita dintre lumea descrisa in carte si lumea in care eu traiesc  ; asta se intampla  datorita faptului ca ceea ce are loc in carte , are loc si in lumea reala  , numai ca intr-un mod oarecum diferit . O carte iti hraneste sufletul cu acel ceva imaterial de care acesta are nevoie  insa in lumea reala totul este material , toata lumea este materialista si nu iti poate oferii aceleasi lucruri pe care ti le poate oferi o carte.

2. Cand citesc sunt o persoana cu mult mai multa rabdare decat de obicei. Am rabdare sa citesc  teama sau curajul , tristetea sau bucuria , placerea sau nevoia ( intr-un cuvant evolutia) unui anumit personaj , sau cum decurge firul narativ al cartii, fie el presarat cu suisuri sau cu coborasuri  , insa nu am rabdare cand este vorba de lucrurile pe care sunt nevoita sa le fac in viata de zi cu zi. Chiar daca intr-o carte sunt pagini intregi de descriere , am rabdare sa le citesc pentru ca stiu ca acele pagini nu sunt scrise in zadar si ca isi au locul acolo. Fiecare autor are un anumit stil de a scrie , si face in asa fel incat acea descriere sa nu te plictiseasca si sa nu sari peste ea , impletind-o  cu dialogul si naratiunea.

3. Citesc pentru a-mi imbogati vocabularul . Consider ca o persoana trebuie sa stapaneasca abilitatea de a purta o discutie intr-un mod cursiv , fie ea formala sau de alta natura , cu diferite persoane. Din fiecare carte pastrez anumite cuvinte , expresii sau citate de care nu am mai auzit , si care consider ca ma vor ajuta in viitor. Unele persoane ajung mereu sa vorbeasca despre carti , iar atunci vezi in ochii lor acea licarire si e ca si cum in acel moment cineva ti-ar darui o bucata de fericire si simti cum esti purtat pe meleagurile unui vis . 

4. Citesc pentru a traii odata cu personajele. Datorita personajelor stau cu sufletul la gura incercand sa imi dau seama ce se va intampla cu ele . In timp ce citesc traiesc sentimente de repros , uimire , curiozitate , dispret , dragoste ; tot acest amalgam de sentimente il simt cum tresare in mine pe masura ce citesc , pe masura ce cartea mi se destainuie. Ador cand o carte ma face sa rad , sa plang , sau sa ma enerveze atat de tare incat sa imi vina sa imi dau cu ea in cap deoarece inseamna ca am dat peste un autor care chiar stie ce face , care a scris acea carte cu siguranta si talent.

tumblr_mb5oqnkmpc1rcyuxao1_500

5. Citesc pentru a-mi alunga plictiseala si pentru a ma relaxa. Atunci cand totul ma plictiseste si pur si simplu nu am ce sa fac prefer sa iau o carte si sa citesc. Imi place sa stau ore in sir  sa citesc si as lasa cu cel mai mare drag internetul , prietenii sau alte activitati deoparte pentru o carte buna. 

006

6. Citesc pentru a invata lucruri noi . Din fiecare carte invat cate ceva fara sa vreau . Imi dau seama de asta atunci cand in viata mea intervin momente mai dificile , cand am nevoie de o solutie pentru a rezolva o situatie , pentru a trece peste un moment nu tocmai placut sau atunci cand am nevoie de un raspuns pentru a raspunde la o intrebare. In acele momente in care nu mai stiu ce sa fac ma gandesc ce ar fi facut un anumit personaj dintr-o carte si in mod instinctiv raspunsul sau solutie apare. 

7. Citesc pentru ca o carte pentru mine inseamna un prieten devotat. Ea este cea care imi cauta raspunsuri intre paginile ei si ma ajuta atunci cand sunt trista , agitata si caut liniste. Au existat dati in care ziua nu a mers tocmai bine , dar in imbratisarea calda a unei carti , am gasit alinare. Fiecare lacrima de-a mea  care s-a scurs pe pagina cartii , aceatsa a absorbit-o in tacere si mi-a pastrat secretul. O carte este ca un prieten atunci cand esti copil , ca un confident empatic atunci cand esti adolescent , ca un loc de evadare atunci cand esti tanar , ca un intelept atunci cand esti adult si ca un suspin sau o alinare atunci cand esti batran . Frumusetea cartilor este ca atunci cand noi ne stingem , dar ele vor ramane vesnic pentru a ajuta urmatoarele generatii sa se formeze .

8. Citesc pentru a-mi dezvolta imaginatia . Unul dintre cele mai frumoase lucuri atunci cand citesti este faptul ca gandurile tale se impletesc cu cele autorului . Acolo prind contur chipuri noi , din vremuri din trecut sau dintr-un viitor indepartat . Fara sa imi dau seama ajung unde nici nu am visat , iar lumea in care traiesc , prezentul , este doar un amalgam de nuante gri.

tumblr_lwypqbmYjN1qa6xujo1_500

9. Citesc pentru a ma cunoaste mai bine. In fiecare carte am facut cunostinta cu personaje in care intr-un mod surprinzator m-am regasit intr-o mai mica  sau mai mare masura. Chiar daca consider ca acel personaj in care m-am regasit nu a actionat cum trebuie , sau cum m-as fi asteptat eu in anumite situatii , imi dau seama ca asa fac si eu uneori  si astfel stiu ce trebuie sa fac pe viitor daca se vor mai ivi astfel de situatii. Datorita actiunii personajelor am invatat sa tratez unele situatii mai rece si am invatat sa ma gandesc si la urmari inainte de a actiona.

tumblr_mk7y1qQt581s1oowko1_500

10. Citesc pentru ca inima imi spune,ma indeamna sa intru intr-un nou univers,perceput de mine ca un univers paralel in care ma afund si traiesc,evadez.Este ca o strigare care vine din adancul eului meu,nerabdatoare sa iasa la suprafata.Citesc pentru ca asta ma reprezinta,asta ma defineste din punct de vedere al personalitatii mele,aceasta chemare neincetata catre cunoastere.

Speram ca v-a placut articolul si am fi bucurosi daca ati lasa  un comentariu de cateva randuri in care sa expuneti cateva motive pentru care voi cititi.

-G,-A

179 thoughts on “De ce citesc?

  1. un articol frumos scris si frumos impartit,imi place mult ca ati adaugat si poze..mi se pare o idee stralucita! felicitari!

  2. Chiar este foarte interesant acest articol. Felicitari,ai atins exact ce trebuia. Ma mir ca mai sunt persoane interesate de carti,credeam ca internetul domina🙂

    • Si eu credeam inainte ca nu exista decat cateva persoane in lume care sa citeasca=))….am realizat ca sunt multe persoane care ar vrea sa citeasca dar nu prea isi permit…:(

  3. Citesc pentru ca astfel pot sa ma exprim.Cateodata am nevoie sa ma relaxez,sau sa nu ma mai gandesc la anumite lucruri,si astfel incep sa citesc,si ma teleportez in carte,ma rog,in lumea in care e totul scris.In plus,citesc pentru a avea viata!

    • “ma teleportez in carte”.Foarte frumos modul de a o spune.Tocmai acum m-am ridicat de pe covor dupa ce am citit 4 ore incontinuu(jur ca nici nu stiam ca s-a facut 2 dimineata).Asta este un exemplu de om care se teleporteaza intr-o carte:-D

  4. Felicitările mele !!! În prezent..nu mai vrea nimeni să citească..dar tu poate ai convins mulţi copii care să citească. FELICITĂRI încă odata. !!!!

      • Nu mai stiu sigur cum se numeau… totusi cred ca acestea sunt : calatori prin tara mea , mereu indragostita si gara pentru doi . Au avut niste articole superbe la care nu cred ca e nimic de comentat…

Leave a Reply

