Recenzie:Tunele

Editura: Corint Junior
Aparitie: 2008
Numar pagini: 528
Preț: 44.90 RON

Subiectul

Will Burrows este un baiat de paisprezece ani care locuieste in Londra.

Are putine lucruri in comun cu restul familiei sale, cu exceptia pasiunii mistuitoare pentru sapaturi, pe care o impartaseste cu tatal sau. Cand acesta dispare brusc, intr-un tunel necunoscut, Will decide sa investigheze disparitia tatalui sau impreuna cu prietenul lui, Chester. Curand, se trezesc in adancul pamantului, unde descopera un secret intunecat si infricosator, un secret care i-ar putea costa chiar viata.

Subiectul acestei carti nu mi-a facut o impresie extraordinara din prima.Am trecut de nenumarate ori pe langa aceste carti din seria “Tunele” de pe rafturile magazinelor.Intr-o zi am citit o sumedenie de articole ce comparau creatia aceasta cu Harry Potter a lui J.K.Rowling.Dupa ce am citit primul volum mi-am dat seama ca exista anumite puncte de vedere legate de aceasta carte care te poate duce cu gandul la Harry Potter,dar nimic mai mult.Din punctul meu de vedere nu se compara.

Dar ideea e ca pentru mine nimic nu se compara cu HP,deci “Tunele” a fost o carte extraordinara care aduce o idee nemaintalnita pana acum,o perspectiva diferita asupra lumii a unui baiat obisnuit dintr-o suburbie londoneza.Will are albinism,boala ce consta in lipsa melaninei(pentru cei care nu stiu,asta se refera la substanta ce coloreaza pielea,parul,ochii).Acesta isi petrece majoritatea timpului sub pamant,unde sapa tunele,ceea ce mi s-a parut genial avand in vedere ca acesta sufera de albinism deci nu poate sta prea mult la soare.Ideea centrala din punctul meu de vedere:”Baiat ce nu se poate integra in societate din cauza conditiei sale fizice,care incearca sa evadeze in subteran.”

Cartea chiar mi-a facut o impresia foarte buna dupa ce am terminat-o,am citit-o intr-un timp foarte scurt si foarte repede pentru ca fiecare capitol te lasa cu sufletul la gura.Mi-a placut foarte mult ca au existat si elemente abstracte care au adus un strop de prospetime povestii,deoarece in ziua de astazi lumea prefera cartile conventionale,mie mi-a placut aceasta tocmai din cauza ca a fost foarte neconventionala.Va recomand sa citit cartea cand aveti timp.Nu va speriati de cele 500 de pagini,nu ve-ti observa cand le cititi!

In aceasta serie au aparut 5 volume(atat in S.U.A,Anglia dar si in Romania),iar volumul 6 (ultimul) va fi lansat anul acesta.Avand in vedere toate cele mentionate ,primul volum din seria “Tunele” primeste 5 stele:

white-writing-29491444-516-350-2

18 thoughts on “Recenzie:Tunele

1. observ schimbari pe blog si imi plac. si eu trebuie sa mai schimb aspectul. legat de carte ma bucur mult ca ti-a placut si eu am sa fac rost curand de primul volum caci e super interesant

2. Mai nu stiu, la inceput seria nu m-a atras deloc. Si trebuie sa recunosc ca nici acum nu imi prea face cu ochiul, singurul motiv fiind acela ca mi se pare putin middle-grade. Acum depinde, poate ca, daca voi avea ocazia, as incerca-o.
    Oricum, recenzia e foarte buna si imi place ca ai incercat sa evidentiezi substratul social, sa zicem, al mesajului cartii.

• Seria nu e prea cunoscuta (cred eu), iar numarul recenziilor sunt putine la numat, din cauza aceasta nu suntem hotarati daca merita sau nu.

• Eu stiam de existenta ei si chiar isi castigase un numar destul de mare de fani in ultimul timp dar nu pot sa tin ritmul tuturor aparitiilor, plus ca am si niste carti in engleza geniale care ma asteapta. Ce-i drept, recenzia m-a facut curioasa si am cautat mai multe despre serie si, cine stie, poate la vara o sa reusesc sa o includ pe lista.

• Eu am citit de aceasta carte pe mai multe bloguri si cred ca este suficient de cunoscuta, dar sa sti din propria mea experienta ca sunt multe carti proaste laudate aiurea…dupa parerea mea nu merita sa fie nici macar deschise. Vorba aia la pomul laudat nu te duce cu sacul. Nu popularitatea e un criteriu dupa care sa citim o carte, cate titluri nu contin titulatura bestseller si sunt porcarii. Sa sti ca eu am citit niste carti extraordinare care nu sunt atat de cunoscute si nu au avut parte de multe reclame

3. Am auzit de aceasta serie odata cu aparitia volumului 5, insa nu mi-a facut cu ochiul, recunosc ca nici nu m-am interesat, sa vad despre ce e vorba, ci am judecat dupa coperta. Acum, ca am avut sansa sa aflu, incep sa imi schimb parerea, poate ii vo da o sansa in viitorul putin mai indepartat.

4. Cand auzeam titlul tunele ma gandeam la cu totul si cu totul alt gen de carte, faptul ca multi o compara cu HP, parerea mea ca seria hp nu are egal. Si totusi, recenzia ta m-a facut sa ma gandesc mai bine si sa imi doresc sa o citesc, mi se pare interesanta, eu ma gandeam cand azeam de tunele la ceva horror:-)

5. Din păcate eu nu am citit nici un volum din această serie, dar felicitări pentru recenzie, chiar mi-a plăcut foarte mult. Deocamdată bugetul nu-mi permite să-mi mai cumpăr cărţi dar sigur o voi trece pe lista mea de dorinţe:)

6. Am citit toate volumele aparute la noi si mi-au placut. Nu sunt carti psihologice sau care sa te puna la gandit prea mult, dar atunci cand le citesti nu poti sa le lasi din mana

7. Nu am citit niciodata vreo carte din aceasta nisa. In schimb am vazut ca exista un real interes pentru ele. Sunt sigur ca mi-ar placea intriga. De fapt de asta ma si tem, ca nu cumva sa-mi placa atat de mult incat sa continuu sa le citesc. De obicei cand imi place ceva in mod deosebit raman fidel pana la capat. Desi nu mai sunt demult adolescent (caci acesta cred eu ca este publicul tinta) inca sunt un visator si inca sunt in cautarea misterelor lumii. Si in mod ciudat, cu cat comentez mai mult ca nu cred ca acest gen de literatura este adecvat varstei si preocuparilor mele, cu atat mai mult ma gandesc ca nu ar strica macar sa rasfoiesc un asemenea roman.